Gå till innehåll

Par i Pappor Pokulerar


TotalFarsa

Recommended Posts

  • Svars 400
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tackar, tackar.

 

3 är precis lagom ;).

 

 

/O

 

Jag trodde fram tills rätt nyligen att 2 var precis lagom, men man måste ju hela tiden tänka om situationen för varje gata :-D

 

 

Och grattis även till musikcupen,värdig vinnare helt klart! Sen känns också det lite bra att båda finalisterna va dom som gick vidare från min grupp ;).

 

/O

 

Tackar igen! Ja, tänkte på det med. Rätt snyggt f ö att du spikade tre av fyra semifinalister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar just om man kan vinna när ens musikintresse sträcker sig till fyra, kanske fem band :ola:

 

Äntligen fått tid för ögonoperationen på mölndals sjukhus. Den 18 maj åker jag in och dagen spenderas med undersökningar och samtal med läkare och sjuksyrror. 19e lägger jag mig under maskinen som ska hyvla av min hornhinna medelst motsvarande redskap som liknar en osthyvel, yay för teknik. 20e ligger jag kvar för observation. Det är tydligen en på fem att min kropp kommer att vilja stöta bort implantatet, huga. Implantat btw, är man cyborg nu? 8-)

 

Räknar med en 2-4 veckors sjukskrivning pga infektionsrisken. Fan för att vara borta så länge från jobbet men den här operationen har jag kämpat för att få i ca 5 år nu så man får väl ta det onda med det goda, som Lars von Trier sade.

 

Pokermässigt då? Jo, det är ju ingen idé att spela sm-satelliter för jag ligger under kniven när sm spelas, kul. Känner mig lite låg på poker för tillfället så det är nog bra med ett kortare uppehåll. Spelar forumturrarna men det är bara för att p.se ska tvingas punga ut med bounties :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf? Jag trodde vi nötter hade tävlingsinstinkt? Det är bara att joina! Vem vet, du kanske har 6-7 band på din lista efteråt. :mrgreen:

 

 

Också, lycka till med operationen!

 

/O

Ty :mrgreen: Och nej, jag har inte en challe i den där cupen. Se på mig, självinsikt, check. Kanske dags att börja pensionsspara.

 

Dagens trevligaste nyhet, para mi. En polare som förr hängde här på forumet, Pokemon67, söker jobb och hus här nere i mina trakter. Han flyttade upp till de norra skogarna för ett par år sen men de har nu kommit fram till att de vill ner till lite mer befolkade regioner. Så med lite flyt får han något av de jobben han sökt här nere och även hus här i stan. Då jäklars ska vi se om vi inte kan starta pokerklubb i den här hålan :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0430 Vaknar med en jävulusiskt ont i ryggen. Kan knappt röra mig utan att en huggande smärta sätter an i ryggen.

 

0430-0529 Försöker hitta en ställning som funkar att ligga i utan att det gör ont. Misslyckas.

 

0530 Barn nummer två vaknar. Sambon förbarmar sig och tar henne och ger henne flaskan.

 

0545. Kravlar mig ur sängen och ner till soffan för att läsa morgontidningen. Gör lite mindre ont. Gillas.

 

0715 Fått i mig frulle. Sambon drar till jobbet. Fortfarande ont i ryggen.

 

0830 Lämnar barn nummer ett på dagis och har samtidigt receptionisten från Familjeläkarna på högtalarfunktionen i mobilen. Får snarast tvinga mig till en akuttid 30 minter senare.

 

0910 Hittar äntligen till en läkare som klämmer lite och har mig att pinka i en mugg. Får utskrivet naproxen och losec-kopior. Dagens första yay.

 

1030 Nummer två somnar och så gör även jag.

 

1330 Vaknar. Shit, ska ju vara på dagis nu och hämta nummer ett. Snabbt in i bilen. Crap, glömde ta med mig den stora säcken handdukar jag har tvättat å dagis räkning. In och hämta.

 

1345 Sladdar in på dagis och hämtar nummer ett och droppar tvättsäcken.

 

1400-1530 Flanerar på stan med tjejerna i vagnen. Håller dom lugna med glass och majskrokar. Går förbi en telenorbutik och spontanköper in mig på en Iphone 8GB. Eller köper, förlänger mitt abonnemang, kallas det visst. Har redan en 32GB stor ipod så jag nöjer mig med den lilla phånen.

 

1600-1800 Matar barna och leker med den nya leksaken. Tja, tills sambon kom hem iaf, sen ville hon leka med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj din stackars sate, ryggen är ett h-vete.

 

Men att låna ut den nyinköpta iphonen måste vara ett större h-vete, nu får du ju köpa en till dig själv också. Den här lär du väl aldrig se igen? :mrgreen:

Hoppas att tabletterna gör underverk inatt. Läkarn tittade lite konstigt på mig när jag själv föreslog pillrena med motiveringen "jag fick en näve såna av min kollega senast jag hade ryggont" :-P

 

Äsch, sambon fick nån ny phåne av jobbet för en månad sen så hon ska nog bara leka av sig lite, hoppas jag. När barna har lagt sig ska det surfas lite på hur man konfigar den med roligast programvara osv.

 

Inte blivit så mkt poker sista veckan. Förutom den där forumrullen på betsafe igår då. Tack Xeroxfinn för att du posta mitt mästerverk :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaj, ja man ska inte skoja med läkare. Då är det risk man blir utan.

Så nästa gång har han stämplat dig som piller missbrukare, då blir det nog sockerpiller. :mrgreen:

 

Ang telefon är det otroligt, jag blir som ett barn igen. Jag satsade på Omian mest pga av windows. Det finns ju en uppsjö olika skinns att ladda ner. Just nu kör jag med Spd software.

Jag gissar att det finns ändå mer till iponen? Så vad blir det? Något speciellt i tankarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag varken har listat ut hur man börjar prenumerera på en tråd utan att skriva i den eller har något vettigt att skriva så skriver jag ett spaminlägg:

 

Hej.

 

(jag kommer inte att skicka hitmen på er om ni tar bort detta, prenumerationen är ju ändå kvar)

 

Över första inlägget finns det något som heter ämnesverktyg, där kan man prenumerera....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1400-1530 Flanerar på stan med tjejerna i vagnen. Håller dom lugna med glass och majskrokar. Går förbi en telenorbutik och spontanköper in mig på en Iphone 8GB. Eller köper, förlänger mitt abonnemang, kallas det visst. Har redan en 32GB stor ipod så jag nöjer mig med den lilla phånen.

 

Varit nära flera dagar i rad nu att slå till på en rackare, är det dags eller är det skräp?? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit nära flera dagar i rad nu att slå till på en rackare, är det dags eller är det skräp?? :)
Har inte hunnit med den så mkt än, barnen kom precis i säng och sambon har ju som sagt hoggat den ett tag :-P

 

Har bara hunnit sätta på sån där skyddsplast mot repor, setta upp gmailkontot på den, testa att slösurfa, fixa wifi-inställningarna, ta lite bilder, göra lite småinställningar på den etc etc... Vet inte om jag kan reka den än, beror ju lite på vad man vill få ut av den jäkeln...

 

*edit* Och så testade jag youtube-funktionen genom att kolla 10 höjdare från Las Vegas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorn bär det av till New York, frakking finally!

 

Har några grejer bokade inför resan, faktiskt lättast så:

 

Hotellövernattning i Köpenhamn ons-torsdag. Flighten går rätt tidigt torsdag morgon. Framme NY ca kl 1100 lokal tid.

 

Torsdag kväll blir det mat på Tao: http://www.taorestaurant.com/

 

Fredag förmiddag blir det en guidad tour i Greenwich Village:http://gonyc.about.com/od/toursbr/gr/foodsofny_green.htm

 

Fredag eftermiddag blir det lite shopping: http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

 

Lördag kväll blir det middag på The Stanton Social: http://www.thestantonsocial.com/

 

Flighten går hem söndag kväll.

 

Där emellan ska vi väl hinna med att vara vanliga turister och försöka hitta nån bra klubb osv. Hade nästan glömt av det här. Fett ska det bli :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...