Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ang rullekrav så tycker jag att man bör skärpa reglerna ju högre stakes man spelar och väga in detta i förhållande till sin privatekonomi.

Om du exempelvis har jobb, har råd att avsätta "en ny hyfsad rulle" från lönen om du skulle gula , tycker jag man kan nöja sig med 20-25 inköp om man vill klättra i nivå i hyfsad takt och känner att man slår dom lägre nivåerna. Spelar du däremot 0,5/1$ , byggt en rulle på 5000$ = 25 inköp för 1/2$ så är ju en gulning mycket värre då en ny insättning i paritet med vad man har råd med innebär ett rejält kliv ner. Då är 20-25 inköp på tok för lite. Som Tighten säger kan det gå fort i omaha och 45 inköp tycker jag är ett minimum när man spelar om pengar som är "ganska mycket för vederbörande".

Vet flera som är ännu försiktigare och kör med 60-100 inköp.

Sen behöver ju inte det betyda att man inte kan ge sig på ett planerat skott då och då , utan det är mitt resonemang utifrån ett regelbundet spel på en viss nivå.

• Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ang rullekrav så tycker jag att man bör skärpa reglerna ju högre stakes man spelar och väga in detta i förhållande till sin privatekonomi.

Om du exempelvis har jobb, har råd att avsätta "en ny hyfsad rulle" från lönen om du skulle gula , tycker jag man kan nöja sig med 20-25 inköp om man vill klättra i nivå i hyfsad takt och känner att man slår dom lägre nivåerna. Spelar du däremot 0,5/1$ , byggt en rulle på 5000$ = 25 inköp för 1/2$ så är ju en gulning mycket värre då en ny insättning i paritet med vad man har råd med innebär ett rejält kliv ner. Då är 20-25 inköp på tok för lite. Som Tighten säger kan det gå fort i omaha och 45 inköp tycker jag är ett minimum när man spelar om pengar som är "ganska mycket för vederbörande".

Vet flera som är ännu försiktigare och kör med 60-100 inköp.

Sen behöver ju inte det betyda att man inte kan ge sig på ett planerat skott då och då , utan det är mitt resonemang utifrån ett regelbundet spel på en viss nivå.

Mycket bra inlägg!

Detta är något jag ska ta in till 100%!

PASS 1

PLO10 --> 157 händer --> $24.42

PLO15 --> 210 händer --> $12.56

-----------------------------------------------------------------

Totalt --> 367 händer --> $11.86

Postad
Nej, separata rullar behöver du väl knappast men...

Gärna mer än 30 inköp i CG, iaf när/om du lämnar microstakes sen. Har själv backat 30 inköp några gånger och det tror jag hänt de flesta som spelar mycket omaha. Högre nivåer ifs men med "lite" varians och småtiltat spel kan det rinna iväg på de flesta nivåer. Verkar bara bli värre nu också, igår var det 3bets-VM på alla bord jag spelade och då blir det många, många flippar. En dålig dag och...... swoosch! ;)

GL nu!

Jo, 30 inköp är väl i minsta laget när det gäller Omaha. Jag drog mest till med ett par siffror som man så ofta hör som "standard". Jag backade själv ca 15 inköp på PLO10 igår. :-D

Larzzon67 skriver som vanligt en massa bra saker också.

Postad
PASS 1

PLO10 --> 157 händer --> $24.42

PLO15 --> 210 händer --> $12.56

PASS 2

PLO15 --> 259 händer --> $13

-----------------------------------------------------------------

Totalt --> 573 händer --> $37.21

Spelarna är ta mig fan sämre på PLO15 än PLO10, sick sick! Hade jag låtit bli att göra dumma bluffar hade jag kunna använda det häftiga uttrycket "Printing money". :mrgreen:

Spelade en $10+1 qualifier till en $100+9-ticket. Gick inge vidare och jag åkte i mitten nångång.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - --

Nu jävlar är det studentskiva gogogogogo

jaegermeister-mega-tap.jpg

funtar på att ta nattshiften på närmaste shell

Postad
Spelarna är ta mig fan sämre på PLO15 än PLO10, sick sick! Hade jag låtit bli att göra dumma bluffar hade jag kunna använda det häftiga uttrycket "Printing money". :mrgreen:

De är i vilket fall som helst inte mycket bättre på PLO15. Brukar vara sjukt dålig trafik på PLO15 när jag kollar dock, verkar som folk spelar antingen PLO10 eller PLO25.

Skönaste är när man pottbetsbluffar på river, får syn och ändå vinner. :mrgreen:

Postad

Får se om det blir något mer spel den här månaden, förmodlige inte. Har hamnat på fel sida i en äcklig kärlekssorg och är inte i närheten av välmående för att spela för tillfället.

Studentskivan jag flashade med här i ett tidigare inlägg slutade i en mindre tragedi. Har gått en vecka sen det tog slut med flickan och det går iallafall åt rätt håll, men blir nog inget spel på ett tag.

Har försökt spela en del men tiltar bara bort pengar utan att bry mig ett skit.

Hoppas vara tillbaka på banan snart igen, peace guys.

Postad
Får se om det blir något mer spel den här månaden, förmodlige inte. Har hamnat på fel sida i en äcklig kärlekssorg och är inte i närheten av välmående för att spela för tillfället.

Studentskivan jag flashade med här i ett tidigare inlägg slutade i en mindre tragedi. Har gått en vecka sen det tog slut med flickan och det går iallafall åt rätt håll, men blir nog inget spel på ett tag.

Har försökt spela en del men tiltar bara bort pengar utan att bry mig ett skit.

Hoppas vara tillbaka på banan snart igen, peace guys.

Tråkigt , tråkigt men shit happens.

Skippa pokern ett par dagar/veckor och gör något annat.

Du kommer över det här så småningom och mår bättre snart.

Take care...

• 2 months later...
Postad

Tiltade/cashade ut de få pengar som fanns kvar på mitt konto vid ungefär samma tillfälle som jag skrev det senaste inlägget här i dagboken. Sedan dess har jag inte spelat en hand poker.

Blev lite sugen idag och tänkte köra en liten SnG HU-session :) 150kr in på SvS och 20+2kr är det som gäller. Jag kommer blanda PLO och NLHE!

F.ö mår jag riktigt bra för tillfället :D