Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Spelar lite hejvilt faktiskt :) Gillar variation.

På microgaming spelar jag mest Omaha 0,5/1 - 2/4. (tableselection avgör).

Men det händer att jag spelar 7stud , NL , SnG och MTT också.

Har även ongame som mitt andra hem numera , men där tänker jag mest spela MTT.

Nä nu behöver jag en öl 8-)

GL

Okej, sååååft! Är du vinnande i alla grenar?

Haha, kör hårt! Sitter själv med feber, så inge öl idag. :(

• Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Okej, sååååft! Är du vinnande i alla grenar?

Haha, kör hårt! Sitter själv med feber, så inge öl idag. :(

Nää jag suger på MTT men jag är grrrrrymmm på omaha :lol:

Vad bra att du fick feber så du slapp umgås med folk till förmån för grinden;-)

Skoja bara ,krya på dig !!!!!

Postad
Nää jag suger på MTT men jag är grrrrrymmm på omaha :lol:

Vad bra att du fick feber så du slapp umgås med folk till förmån för grinden;-)

Skoja bara ,krya på dig !!!!!

Haha, ja febern tackades av med ytterligare 736 händer och ett plus på ytterligare $32.15!

Skön dag mao! :D

DAGENS!

Antal händer: 1,475

VPIP: 34.37

PFR: 21.56

Profit: 89.62

BB/100: 30.38

Spelade lite lösare preflopp och tightade till mig på floppen, vilket funkade riktigt bra. Får väl tacka riggen efter städat skrivbord också!

Hoppas på lika skönt flyt imorgon nu, lägger upp lite HH imorgon.

:h:

Postad
Spelar lite hejvilt faktiskt :) Gillar variation.

På microgaming spelar jag mest Omaha 0,5/1 - 2/4. (tableselection avgör).

Men det händer att jag spelar 7stud , NL , SnG och MTT också.

Har även ongame som mitt andra hem numera , men där tänker jag mest spela MTT.

Nä nu behöver jag en öl 8-)

GL

Larzzon67 på prima?

Din tighta rackare ;)

Nck på ongame om du vill säga..?

Postad
Stämmer bra.

Larzzon73 på ongame.

Nu får du avslöja ditt :lol:

Haha, har aldrig varit nån hemlighet, går att lista ut i min db utan att vara sherlock :)

Ongame: Cafe No Se

Prima: El_sueco

Synes där igen kanske då? :mrgreen:

Postad
Haha, har aldrig varit nån hemlighet, går att lista ut i min db utan att vara sherlock :)

Ongame: Cafe No Se

Prima: El_sueco

Synes där igen kanske då? :mrgreen:

Hehe ja vi lär synas..Men jag har nog notes på dig som kompetent så det beror inte på dig om jag sätter mig vid samma bord;-)

Ska läsa din db från sid 1. Kul med lite omaha på ungefär samma nivåer som jag brukar spela.

Postad

Så kan det gå! Sju inköp back rakt ut för dagen, lol.

Blivit ägd med fyrtal där fi rivrar högre fyrtal, med kåk där fi rivrar högre kåk. Missat mina drag och lite sådär, dock la jag ner innan jag började tilta, woho congratz my friend oh yeah....

Postad

Gårdagen fortsatte i ren tortyr! Satt i flera timmar och försökte vinna tillbaka mina pengar, men blev gång på gång nedtryckt i botten. Var back 11 inköp men lyckades tillslut att ta tillbaka $60 av $110 när ytterliggare en tung hand kommer. Det var en 300bb pott där jag rivrar fyrtal, men det fullbordade också FI's färgstege.

Gårdagens kalas slutade på -$66 på 1,251 händer. Men jag tiltade aldrig och spelade inte speciellt dåligt så jag är inte missnöjd på nått vis. (Back 6,5 inköp på micro men inte missnöjd? :roll: Sant faktiskt :lol:)

Bättre har det gått idag!

Ja, den här dagen har varit betydligt roligare. Många händer har det blivit och ett finfint plus! En bb/100 på 40 över 1,453 händer mäktade jag med idag, och är grymt nöjd.

Dagen började riktigt bra och plussade ganska snabbt två inköp, men efter det tog det stopp och i 200-300 händer så såg det ut att bli samma visa som igår, då jag bla. lyckats bli utdragen av fyrtal med nötkåken osv.

Men tillslut vände det och jag sprang minst sagt riktigt bra. Och inte nog med att jag sprang bra så fick jag riktigt bra betalt också. Mötte bla. en fransman som satt å drog till 8-höga färger och dåliga tvåpar. Tack, tack!

Dagen slutar efter 1,453 händer på ett plus på $116,71. Borde även få en rakeback för dagen på 2,5 inköp! :mrgreen: :mrgreen:

Postad

Har inte skrivit så mycket på senaste dagarna, trots att det faktiskt gott riktigt bra!

Sedan senaste uppdateringen har jag spelat totalt 2,158 händer med ett resultat på plus $123. :mrgreen: :mrgreen:

Jag har börjat varvat in lite PLO15 och ytterst få händer på PLO25 vid bra värde.

Har nu en rulle på över 45 inköp, vilket känns kanon bra. Har drygt 25 inköp i RB på lager också! En del kommer den här månaden, en del nästa. Detta känns rätt bra med tanke på att jag tidigare haft drygt 20 inköp som max. :-)

Nu är det alkohol.

Postad
Har inte skrivit så mycket på senaste dagarna, trots att det faktiskt gott riktigt bra!

Sedan senaste uppdateringen har jag spelat totalt 2,158 händer med ett resultat på plus $123. :mrgreen: :mrgreen:

Jag har börjat varvat in lite PLO15 och ytterst få händer på PLO25 vid bra värde.

Har nu en rulle på över 45 inköp, vilket känns kanon bra. Har drygt 25 inköp i RB på lager också! En del kommer den här månaden, en del nästa. Detta känns rätt bra med tanke på att jag tidigare haft drygt 20 inköp som max. :-)

Nu är det alkohol.

HÄRLIGT att det börjar röra på sig nu, sa ju att du hade det i dig :)

Rådet nu är att INTE få hybris. Stanna på dina nivåer och rör absolut inte PLO50 (oavsett värde) förrän du har minst 50 inköp, dvs $2,5k att förlora.

Variansen kommer garanterat pissa på dig massor av gånger så håll huvudet kallt, spela tight och med tålamod så ses vi nog på PLO100 (eller högre) innan året är slut :D

Postad

Hur räknar du ut din BB/100? Är det över flera olika stakes?

Känns som att du borde ha högre BB/100 om du spelar mestadels PLO10. Kollar man tex på ditt resultat från 8 april så plussar du $116,71 över 1453 händer. Om du bara spelat PLO15 så hade det gett en BB/100 på 53, vilket är avsevärt högre än den du anger på 40. Spelade du bara PLO10 hade du varit uppe i över 80BB/100.

Bara lite nyfiken.

Postad
HÄRLIGT att det börjar röra på sig nu, sa ju att du hade det i dig :)

Rådet nu är att INTE få hybris. Stanna på dina nivåer och rör absolut inte PLO50 (oavsett värde) förrän du har minst 50 inköp, dvs $2,5k att förlora.

Variansen kommer garanterat pissa på dig massor av gånger så håll huvudet kallt, spela tight och med tålamod så ses vi nog på PLO100 (eller högre) innan året är slut :D

:mrgreen: :mrgreen:

Ska göra mitt bästa för att inte ta mig vatten över huvudet nu. PLO50 vågar jag verkligen inte röra mig på just nu. Jag vill nog ha 50 inköp redan för PLO25 egentligen, vilket jag hoppas kunna skrapa ihop när RBn kommer nästa månad. :) Tills dess blir det PLO10 och lite PLO15!

Haha, PLO100 skulle ju vara väldigt nice och långt över mina förväntningar!

Hur räknar du ut din BB/100? Är det över flera olika stakes?

Känns som att du borde ha högre BB/100 om du spelar mestadels PLO10. Kollar man tex på ditt resultat från 8 april så plussar du $116,71 över 1453 händer. Om du bara spelat PLO15 så hade det gett en BB/100 på 53, vilket är avsevärt högre än den du anger på 40. Spelade du bara PLO10 hade du varit uppe i över 80BB/100.

Bara lite nyfiken.

Jag räknar varje nivå var för sig och den 8:e April spelade jag bara PLO10.

Hm, jag kopierar bara värdena direkt från PTO så det borde vara rätt?

Men just resultatvärden är inte så högt intressanta i PTO då den missar en del händer. Har sett att den missat en del stora potter, både gröna och röda.

Vad har du för bb/100 på PLO10?

Postad
Jag räknar varje nivå var för sig och den 8:e April spelade jag bara PLO10.

Hm, jag kopierar bara värdena direkt från PTO så det borde vara rätt?

Men just resultatvärden är inte så högt intressanta i PTO då den missar en del händer. Har sett att den missat en del stora potter, både gröna och röda.

Vad har du för bb/100 på PLO10?

Nej, är väl inte det viktigaste vad man har för BB/100 om man plussar, var bara nyfiken då det skiljde sig såpass mycket från vad du borde haft.

Jag kan bara lita på vad sessionsbrowsern säger på Bwin och den verkar rätt sunkig, men den säger 20BB/100 över runt 5500 händer. Känns helt okej med tanke på vissa turpellar jag stött på som snott inköp efter inköp från mig på retarderade händer.

Postad

Ser bra ut här nu m8.. Keep up the good work.

Mr MegaTight kommer med många kloka ord , men jag vill understryka vad han säger så att du inte tror att han driver med dig ;-)

Framför allt viktigt att tänka på om du råkar ha en dålig dag imorgon eller nästa dag. Behåll lugnet och gå INTE upp i nivå för att fort vinna tillbaka.

Postad
Framför allt viktigt att tänka på om du råkar ha en dålig dag imorgon eller nästa dag. Behåll lugnet och gå INTE upp i nivå för att fort vinna tillbaka.

Word! Backade halva min Bwin-rulle på PLO50 för att jag blev förbannad på en turtomte som tog ~5 inköp av mig på PLO10. Visserligen fick jag in pengarna som favorit varje gång på PLO50, men när man blir utdragen 4 gånger i inköpspotter så försvinner så sjukt mycket pengar för en PLO10-rulle.

Postad
Word! Backade halva min Bwin-rulle på PLO50 för att jag blev förbannad på en turtomte som tog ~5 inköp av mig på PLO10. Visserligen fick jag in pengarna som favorit varje gång på PLO50, men när man blir utdragen 4 gånger i inköpspotter så försvinner så sjukt mycket pengar för en PLO10-rulle.

Det där är nog ett av dom vanligaste misstagen i den här branschen.

Man får helt enkelt se det som läropengar och det viktiga är ju att man lär sig av misstagen. Har själv gjort samma idioti ett antal gånger , men nu fungerar jag tvärtom. Jag går ner minst en nivå om jag har missflyt 2-3 potter i rad tidigt på sessionen.

Vilket för övrigt hände igår då jag torskade ALLT :mrgreen:

Postad
Det där är nog ett av dom vanligaste misstagen i den här branschen.

Man får helt enkelt se det som läropengar och det viktiga är ju att man lär sig av misstagen. Har själv gjort samma idioti ett antal gånger , men nu fungerar jag tvärtom. Jag går ner minst en nivå om jag har missflyt 2-3 potter i rad tidigt på sessionen.

Vilket för övrigt hände igår då jag torskade ALLT :mrgreen:

Det är bara så jäkla svårt att gå ner i nivå när man redan spelar på den lägsta. :-D

Jag är iof rätt glad att jag fortfarande har state of mind att inte skotta bort hela rullen. Jag är ändå "nöjd" med mitt skott eftersom jag lyckades hitta +EV-lägen trots 5ggr så hög nivå som jag spelar normalt. Det ger om inte annat tilltro till en själv att man kommer kunna fortsätta vinna när man kliver upp i nivå.

Postad
Det är bara så jäkla svårt att gå ner i nivå när man redan spelar på den lägsta. :-D

Jag är iof rätt glad att jag fortfarande har state of mind att inte skotta bort hela rullen. Jag är ändå "nöjd" med mitt skott eftersom jag lyckades hitta +EV-lägen trots 5ggr så hög nivå som jag spelar normalt. Det ger om inte annat tilltro till en själv att man kommer kunna fortsätta vinna när man kliver upp i nivå.

Hört talas om freerolls ;-)

Annars tror jag absolut att både du och denna dagboksinnehavare har det i er. Bara tålamodet och diciplinen bibehålls vilket är A och O.

Sen är det absolut inte fel att ta lite skott då och då under planerade och kontrollerade former. Ett tips är att raila borden lite innan man sätter sig , så kan man kan hitta en "lämplig" FI när man ska skotta.

Postad
Hört talas om freerolls ;-)

Hittar du PLO-freerolls så får du gärna flika in ett inlägg till i min dagbok. :-D Dessutom finns det inga cashgamefreerolls, det är sällan jag orkar spela MTTs. Särskilt inte MTTs där man kan vinna $20 om man slår ut 3000 pers. :mrgreen:

Annars tror jag absolut att både du och denna dagboksinnehavare har det i er. Bara tålamodet och diciplinen bibehålls vilket är A och O.

Sen är det absolut inte fel att ta lite skott då och då under planerade och kontrollerade former. Ett tips är att raila borden lite innan man sätter sig , så kan man kan hitta en "lämplig" FI när man ska skotta.

Trevligt att höra. :-D

Att raila bord är nog bland det tråkigaste man kan göra om det inte handlar om highstakes. :-P Jag brukar sätta mig kort och spela istället. Det finns då fyra utfall.

A: jag torskar och ser ingen fisk, då lämnar jag.

B: jag torskar men har hittat en superfisk eller flera fiskar, då köper jag in djupare.

C: jag vinner en del och ser ingen fisk, då lämnar jag oftast och kallar det lyckat skott.

D: jag vinner en del och hittar fisk, då är det bara att sitta kvar.

BRUNKA, du får säga till om vi hijackat din dagbok för mycket, blev ju lite intressant pratstund det här :-)

Postad

Har inte blivit något Omaha-spel alls sen jag senast uppdaterade. Har däremot spelat två dagars turneringsspel.

Lyckas komma precis utanför pengarna varenda jävla gång och har fått blodad tand må jag säga.

Turneringar är verkligen mycket, mycket roligt. Jag älskar verkligen att känna känslan av att man vinner något, att man är bäst på banan helt enkelt. Men lika mycket som jag älskar att vinna så hatar jag att förlora, och att sitta i tre-fyra timmar och nöta för att sedan åka ut på en badbeat får mig verkligen att gå i taket! :evil:

Men ska jag välja mellan cashgame och turneringar väljer jag nog cashgame. Det är mycket mer praktiskt och inte lika tidskrävande.

Men måste man välja? Hur gör ni som spelar båda fomerna? Har ni en rulle för CG och en för MTT?

Turneringsspelet har slutat på -$150 ungefär. Har spelat lite för högt för min rulle, så ska jag fortsätta spela turneringar får det bli för mindre inköp.

Postad

Jag ser inte riktigt varför man ska ha separata rullar. Bestäm inköpsgränser, typ 30 inköp för CG, 100 för turrar (eller vad du nu vill köra). Gular du bort rullen på CG får du inte köra lika dyra turrar och vice versa.

Jag spelar inte mycket MTT, men så hade jag gjort iaf.

Postad
Jag ser inte riktigt varför man ska ha separata rullar. Bestäm inköpsgränser, typ 30 inköp för CG, 100 för turrar (eller vad du nu vill köra). Gular du bort rullen på CG får du inte köra lika dyra turrar och vice versa.

Okej, nej du har nog rätt.

Får se hur jag löser det här ;)

Postad

Nej, separata rullar behöver du väl knappast men...

Gärna mer än 30 inköp i CG, iaf när/om du lämnar microstakes sen. Har själv backat 30 inköp några gånger och det tror jag hänt de flesta som spelar mycket omaha. Högre nivåer ifs men med "lite" varians och småtiltat spel kan det rinna iväg på de flesta nivåer. Verkar bara bli värre nu också, igår var det 3bets-VM på alla bord jag spelade och då blir det många, många flippar. En dålig dag och...... swoosch! ;)

GL nu!