Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bjuder tyvärr på en dålig tid här. Det gick alltså inte bra ikväll. Semitiltad efter sista turneringen.

Nr1: 15$ NL Turbo

Resultat: 576 av 813

Kommentar: Hände inte mycket, åkte ganska snabbt när jag pushade med 5xbb med 66 och fick syn av 99.

Nr2: 10$ 1r+1a (använde båda)

Resultat: 22 av 37

Kommentar: Kval till en FTOPS. Desto surare. Ledde efter rebuyperioden men torskade sen en stor pot med A9 mot KT på AQJ-bräda. (Jag hade CO-raisat och han synat som bb) När jag hade 10xbb som bb så ställer knappen med 8xbb. Jag har A3os och tar synen. Han har J2os och klonkar tvåa för vinst. Handen efter blir jag all in med mina sista två bb med 66 mot 22 och AK. Klarar mig till rivern som är A. Motståndet var bedrövligt.

Nr3: 24$ NL KO

Resultat: 988 av 1330

Kommentar: Hände inte jättemycket. Var kortkall och torskade en hand när jag cbade mot en fi med AQ på xTJ-flop. Han miniraisar mig och har inte tokmycket kvar. Jag tycker att det känns konstigt och ställer in honom. Han synar ganska fort med KJos och jag drar inte ut. Sen får jag min andra hand nämligen AJos på CO. Killen innan mig limpar och jag 4xar, blindsen lägger sig och han pushar. Jag har ganska många bbs kvar men tycker att spelet är klassiskt mellanpar-move och tar synen. Totalt felaktigt då han tyvärr har den enda handen jag drar bedrövligt mot nämligen AA. Jag åker.

Nr4: 20$ NL Rebuy (använde 1r + 1a)

Resultat: 203 av 425

Kommentar: Hände ingenting i rebuy-perioden, vann bara pyttepotter om ens det. Hade okej tålamod sedan men gjorde ett felspel som sb mot bb. Han hade raisat mina limps två gånger tidigare och när jag sen limpade A4os mot honom och han raisade igen så ställde jag varpå han synar snabbt med AQ. flop kommer JJ8 och jag börjar hoppas på splitouts. Som inte kommer.

Nr5: 20$ Turbo NL

Resultat: 70 av 176

Kommentar: Snark! Låg på 10xbb men lyckas faktiskt dubbla med AA mot 99. Ligger då en bit över average och limpar handen efter 88 utg. En tomte från Österrike raisar upp i mittpos och jag tar synen (överväger fold och push också). Flop kommer 46T och jag checkar till hans snabba potbet (han har typ 2xbb kvar efter det) Jag tycker det är weird och pushar in det sista. Han synar med KTos..... som håller. Har sen 5xbb kvar och limpar 96os som sb mot två limpars. Flop kommer 577 med färgdrag och jag pushar vilket är potsize. En av limparna har tyvärr KJs med färgdraget och synar. Jag träffar inte.

Nr6: 55$ NL

Resultat: 300 av 533

Kommentar: Åker mot två fullkomligt horribla spel. Har varit kortkall men hankat mig kvar strax under average genom bl a en bra rivercall. Sen plockar jag upp AKos och tripplar i mittpos, får syn av killen efter och båda blindsen. Flop kommer 67J med färgdrag och jag checkar till aggrot efter mig för att raisa honom om han bettar. Han bettar mycket riktigt 300 i 1200-potten och sb synar. Jag raisar till 1500 (har ca 1700 kvar sen) för att ingen av dom känns stark. Ursprungsbettaren lägger sig mycket riktigt fast sb chockar med att ställa. Jag måste ta synen pga odds och kan mycket väl tänka mig vara uppe mot färgdrag då spelet känns så. Han har 78s (inte i färgdraget). Turn Q vilket ger mig fler outs. Som inte kommer på rivern. Hur i helvete kan man göra det movet mot uppenbar styrka på floppen. Även om jag bara inte tror på deras bets så slår han ju bara AQ och AK, allt annat drar han ju bedrövligt mot. Horribelt. Några händer efter pushar jag med 33 utg med 7,5bb. Får folds till bb och börjar känna mig nöjd. Han synar dock....med J9os.... och floppar stege! Återigen fruktansvärt dåligt spel som belönas.

Dagens resultat: -211$

Är lite tiltad från sista turneringen då deras spel är SÅ dåliga och jag förlorar på det. Hade en kväll där inte mycket funkade, vilket mina två misreads bl a visade. Har som vanligt ingen flyt i all in-situationer. KT-handen jag mötte i turbon är också en favorit.