AA-MRPoker Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 tjaaaaaaa Undrar lite hur ca många bbs ca som man har tidigt mitten och sent i en mtt alltså förstått att man kan ha 1 bb i alla dom men undrar mer vad som är avg och vad dom flesta har för stack storlekar. dem turneringarna jag tänker på är EPT turneringar WPT och WSOP. så om ni inte vet så svara inte tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Vanligt är att man börjar med 200bb (10k stack och 25/50). Hur mkt man har i mitten och slutet beror förstås på hur det gått men avg kan väl tänkas ligga runt 30-40bb, givetvis lägre ju längre du kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Generellt brukar avg i en EPT ligga mellan 35-50 BB efter ett par perioder... sjunker sedan lite ner mot 25BB om det är utdraget vid bubblan för att snabbt återhämta sig (när alla shortstacks försöker dubbla när dom tagit sig in i pengarna)... och sjunker igen på när det närmar sig finalbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AA-MRPoker Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 tack för svaren då vet jag:-) tänkte har en till fråga ni som har spelat dom här turneringarna ca vad skulle ni säga vp$ip ligger på ? det här förstår jag skiljer sig väldigt mycket bord från bord men är det 10 % 17% 25% 30%+ ? och vilken nivå ligger spelet på om ni skulle säga en fr cash nivå online? Tänker på ca $5000 + nivån i mtt. tack för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts