Gå till innehåll

AKs efter tidig raise


asamus

Recommended Posts

Jag har inte handhitoriken för denna hand, men jag skall försöka beskriva alla vesäntliga fakta.

300k$ Guaranteed Party Poker, 1400 entries, 500 spelare kvar. Jag har medelstack på 12k, blinds 200/400. Spelare utg+1 raisar till 1100, han har varit ganska aktiv men bara höjt med bra händer från tidig pos. Jag tar bara synen. SB ställer för 2500 och utg spelaren mini-re-raisar för att isolera. Vad gör jag?

 

Allin eller fold är rimligt: Potten innehåller(om vi antar att utg+1 synar om jag ställer): 12k+2,5k+1,1k+0,6k = 16,2k. Så det kostar oss ca. 11k för syn och potten innehåller 16,2k, vilket ger oss odds på cirka 1,5:1. Problemet är också shortsstacken som ställer då han vet att han får minst en syn. Kanske borde man räkna potterna separat?

 

Hade jag spelat handen igen, så hade jag re-raisat preflop till 3,5k el liknande vilket hade gjort fortsatta beslut betydligt lättare.

 

Jag ställde i själva verket och utg+1 synar med JJ, SB har KK, och jag åker då utg+1 träffar set på floppen.

 

Har jag svarat på mina egna frågor eller någon som har några andra tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Thou shall not go broke with Ace King preflop" sa en vis man en gång, vet dock inte hur mycket detta stämmer och jag har aldrig riktigt gillat A K som hand:) skulle nog kanske kanske KANSKE lagt mig, men äsh fan nä jag vet inte.

 

Vill minnas att superstjärnan Amarillo Slim sagt detta. Han kör numera över NL100 10max med 6/5/2 stats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...