Gå till innehåll

svs 1/2 suspekt riverpush


Recommended Posts

BossMedia Game #966852887: Table Britta 42 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 19:22:26 - 2009/03/08

Seat 2: mack10 (kr249.56)

Seat 4: Zaixer (kr410.34)

Seat 3: SirQuattro (kr406.63)

Seat 5: Nisse132 (kr29.00)

Seat 1: frippeboy (kr326.75)

mack10 posts the small blind of kr1.00

SirQuattro posts the big blind of kr2.00

frippeboy is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zaixer King of SpadesAce of Hearts

Zaixer raises kr8.00

Nisse132 folds

frippeboy calls kr8.00

mack10 folds

SirQuattro folds

*** FLOP *** Queen of Spades9 of SpadesAce of Spades

Zaixer checks

frippeboy bets kr19.00

Zaixer calls kr19.00

*** TURN *** Queen of Spades9 of SpadesAce of SpadesKing of Hearts

Zaixer checks

frippeboy bets kr57.00

Zaixer calls kr57.00

*** RIVER *** Queen of Spades9 of SpadesAce of SpadesKing of Hearts9 of Clubs

Zaixer checks

frippeboy goes all-in with kr242.75

 

hade inte spelat mot smurfen länge så hade inga tillförlitliga reads eller stats.

 

vad kan han beta pot flop och turn med för att sedan överbet pusha river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kände att jag inte behövde skydda min hand så jag ville ge han en chans att bluffa. är det helt omöjligt att ge han en ungefärlig range här?

 

Det handlar inte så mycket om att skydda handen, all action lär förmodligen dö om 4-flushen kommer.

In med så mycket möjligt så fort som möjligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sket ner handen på flopp och turn

 

Hahaha, jag ser framför mig hur någon under ett livegame faktiskt skiter ner sina hålkort. Måste vara sovdags snart.

 

Annars kan man inte tillägga mycket, du vill ha in degen senast på turn med en sån här hand.. Som du spelar den nu är du säkert ofta slagen, men jag skulle nog inte orka lägga den på den nivån mtp hur många andra tvåpar (läs trepar) de värdeställer på river här.

 

Han kåkade upp med A9 eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar handen riktigt bra på flopp o turn med undantag för att jag hade velat CR turn all in med tanke på att jag tror att vi har uttömt allt bluffvärde oftast på turn och vill ge honom chansen o syna med typ QJ med Js-typen av hand innan den är död på river, men check-syn funkar också.

 

Du väljer en passiv linje här med en megastark range, och fi betar in i en range som han tror är mycket svagare. Han värdeskär sig själv väldigt ofta här.

 

Tagen linje drar ut maximalt värde ur sämre händer o bluffar, och händer som är starka nog att spela för stack kommer dit ändå.

 

På river är det fistpumpsyn då du har underreppat handen supermycket.

 

Har han dig slagen, så hade degen åkt in tidigare ändå om du valt en starkare linje, så bekymra dig inte för mkt om det. WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte först hur mkt jag hatar att du inte betar någon gata men när jag tänker efter här så är de inte jättedumt ändå.. Men du sätter dig i en jävligt jobbigt läge på river här.. Tänkte först instafold men när jag tänker efter så kommer nog FI bluffa tillräckligt ofta för att hitta synen.

marginell situation och svårt säga utan stats osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar handen riktigt bra på flopp o turn med undantag för att jag hade velat CR turn all in med tanke på att jag tror att vi har uttömt allt bluffvärde oftast på turn och vill ge honom chansen o syna med typ QJ med Js-typen av hand innan den är död på river, men check-syn funkar också.

 

Du väljer en passiv linje här med en megastark range, och fi betar in i en range som han tror är mycket svagare. Han värdeskär sig själv väldigt ofta här.

 

Tagen linje drar ut maximalt värde ur sämre händer o bluffar, och händer som är starka nog att spela för stack kommer dit ändå.

 

På river är det fistpumpsyn då du har underreppat handen supermycket.

 

Har han dig slagen, så hade degen åkt in tidigare ändå om du valt en starkare linje, så bekymra dig inte för mkt om det. WP.

 

Håller med om vad som skrivs ovan, men vill tillägga att detta är ett idiotiskt spel mot stationer. Det är bara bra om du känner din spelare (dvs att han tar läget att bluffa/valuecutta sig själv här väldigt ofta).

 

tänkte först hur mkt jag hatar att du inte betar någon gata men när jag tänker efter här så är de inte jättedumt ändå.. Men du sätter dig i en jävligt jobbigt läge på river här.. Tänkte först instafold men när jag tänker efter så kommer nog FI bluffa tillräckligt ofta för att hitta synen.

marginell situation och svårt säga utan stats osv..

 

Han valueshovear antagligen sämre händer. Rätt många sämre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BossMedia Game #966852887: Table Britta 42 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 19:22:26 - 2009/03/08

Seat 2: mack10 (kr249.56)

Seat 4: Zaixer (kr410.34)

Seat 3: SirQuattro (kr406.63)

Seat 5: Nisse132 (kr29.00)

Seat 1: frippeboy (kr326.75)

mack10 posts the small blind of kr1.00

SirQuattro posts the big blind of kr2.00

frippeboy is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zaixer King of SpadesAce of Hearts

Zaixer raises kr8.00

Nisse132 folds

frippeboy calls kr8.00

mack10 folds

SirQuattro folds

*** FLOP *** Queen of Spades9 of SpadesAce of Spades

Zaixer checks

frippeboy bets kr19.00

Zaixer calls kr19.00

*** TURN *** Queen of Spades9 of SpadesAce of SpadesKing of Hearts

Zaixer checks

frippeboy bets kr57.00

Zaixer calls kr57.00

*** RIVER *** Queen of Spades9 of SpadesAce of SpadesKing of Hearts9 of Clubs

Zaixer checks

frippeboy goes all-in with kr242.75

 

hade inte spelat mot smurfen länge så hade inga tillförlitliga reads eller stats.

 

vad kan han beta pot flop och turn med för att sedan överbet pusha river?

 

 

det blir ju en fold för dig på rivern, degen ska ju in på max två gator med din hållning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...