Gå till innehåll

Fick AA, lirade som f-n men fick hugg på river av en lös.


Recommended Posts

Andra handen från en nybörjare. Första var en katastrof, men lärorik!

 

Fi is 40/13/,2,5 . vi spelar nl low fullring, båda med djupa stackar.

 

1 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of SpadesAce of Diamonds

2 calls 1.00

Fi raises 4.50

4 folds

5folds

6 folds

Hero raises 13.00

Fi calls 13.00

The others fold

*** FLOP *** 9 of HeartsKing of Spades8 of Spades pot 28,5

Fi checks

Hero bets 21.37

Fi calls 21.37

*** TURN *** 9 of HeartsKing of Spades8 of SpadesQueen of Diamonds pot 71

Fi checks

Hero bets 40.00

Fi calls 40.00

*** RIVER *** 9 of HeartsKing of Spades8 of SpadesQueen of DiamondsQueen of Spades Pot 151

Fi bets 75.62

Hero???

 

Vill ha lite input på hur rakterna spelades och vad f-n att göra på riv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra handen från en nybörjare. Första var en katastrof, men lärorik!

 

Fi is 40/13/,2,5 . vi spelar nl low fullring, båda med djupa stackar.

 

1 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of SpadesAce of Diamonds

2 calls 1.00

Fi raises 4.50

4 folds

5folds

6 folds

Hero raises 13.00

Fi calls 13.00

The others fold

*** FLOP *** 9 of HeartsKing of Spades8 of Spades pot 28,5

Fi checks

Hero bets 21.37

Fi calls 21.37

*** TURN *** 9 of HeartsKing of Spades8 of SpadesQueen of Diamonds pot 71

Fi checks

Hero bets 40.00

Fi calls 40.00

*** RIVER *** 9 of HeartsKing of Spades8 of SpadesQueen of DiamondsQueen of Spades Pot 151

Fi bets 75.62

Hero???

 

Vill ha lite input på hur rakterna spelades och vad f-n att göra på riv.

 

Ser ju inte era stackdjup? =(

Större 3bet pre iaf till 16 kanske, 18-20 om ni är 150< djupa.

Som spelat slår du fan bara Ak i hans range men att vika är ju aldrig speciellt roligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle du kunna elaborera lite?

 

Bra pottodds! AA lär definitivt stå en gång på fyra här, se nedan.

 

Vad förväntar ni er att han ska vika upp som är sämre än AA?

 

Jag förväntar mig att vi är slagna här, men det räcker som sagt att vi vinner en gång på fyra. Han kan ha bustat stegdrag eller random mellanpar som bluffar en scary river. Eller dumspelad AK som sagt. Färgen görs mindre trolig av att A, K och Q redan finns representerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju inte era stackdjup? =(

Större 3bet pre iaf till 16 kanske, 18-20 om ni är 150< djupa.

Som spelat slår du fan bara Ak i hans range men att vika är ju aldrig speciellt roligt...

 

Han slår nog några händer till på den här nivån. Har han överhuvudtaget AK i sin range så går inte handen att analysera eftersom det förmodligen inte finns ett uns av logik att gå på.

 

Jag foldar nog oftast.

 

edit: första stycket är lite svammel men AK är iaf inget vi plitar ner i särskillt många motståndares ranger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har också höjt två limpers pre, trots att han är en passiv limpfisk. Tror ni verkligen han sitter på en SC i spader då? Tycker fold är riktigt kasst...

 

Han höjde en limper men det spelar väl mindre roll. Han höjer 13%, förmodligen utan tanke på pos, så det finns säkert några sc's där. Lite readbaserat är det nog. Mot vissa blixtfoldar jag och mot andra blixtsynar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han höjde en limper men det spelar väl mindre roll. Han höjer 13%, förmodligen utan tanke på pos, så det finns säkert några sc's där. Lite readbaserat är det nog. Mot vissa blixtfoldar jag och mot andra blixtsynar jag.

 

Aha är "2" i "2 calls" positionen kanske. Väldigt konstig HH hursomhelst, där spelaren efter knappen tydligen agerar först PF. Men vi får väl anta att UTG limpar och Fi på UTG+1 höjer. Visst är inte SC alls omöjligt där, men med de statsen tycker jag det inte känns som en dominerande hand i rangen.

 

Sen ska vi nog vara försiktiga med att rensa ut händer som AK helt. Spelaren spelar som sagt 40% av händerna (varav två tredjedel limp), det är inte Phil Ivey vi möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har AK och försöker bluffa bort en split. Mini-raise.

 

Jag börjar åxå tro det... han hade nog aldrig följt med utan en kung, tror inte han höjt UTG+1 med KQ...eller K10. J10s är en möljighet men från en limpfisk? På dessa dessa nivåer är iofs inget omöjligt, får ju mycket flis av tomtarna här (och ger bort en hel del åxå).

 

Jag tycker fortfarande att det är fruktansvärt svårt att ge fi en logisk handrange under den tiden handen spelas. Tänker nog lite för långsamt fortfarande. Något tips på hur förbättra detta?

 

Gillar att checka bakom turn, ibland, för att få värde av missade drag på river.

Som spelat ser jag få händer som du slår.

 

Skulle du vilja förklara hur du får värde av missade drag genom att checka här? Vilka andra händer är bra för detta?

 

Antar att han satte sin JT spader färg. Men ja det är syn.

 

jag foldade.

 

 

Tusen tack för alla intressanta svar, kul att det finns en sån stor skillnad mellan hur ni skulle göra på rivern här. Jag bygger rulle och försöker undvika för mycket variation...säkert fel matematiskt, men det känns säkrare. Hoppas det inte är helt åt h-e fel att spela så.

 

St

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag tycket detta var väldigt intressant. Laddade ner ett program som räknar equity givet fis hand range...

 

först gav jag honom KK-JJ,AQs+,KJs+,JTs,AQo+,KJo+ givet att han skulle vara lite nl low galen:

----------

Text results appended to pokerstove.txt

 

252 games 0.005 secs 50,400 games/sec

 

Board: 9h Ks 8s Qd Qs

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 57.143% 57.14% 00.00% 144 0.00 { AA }

Hand 1: 42.857% 42.86% 00.00% 108 0.00 { KK-JJ, AQs+, KJs+, JTs, AQo+, KJo+ }

 

-----------

 

Sen för att han skulle vara lite mer sansad gav jag honom KK-QQ,KJs+,KJo+:

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

132 games 0.005 secs 26,400 games/sec

 

Board: 9h Ks 8s Qd Qs

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 54.545% 54.55% 00.00% 72 0.00 { AA }

Hand 1: 45.455% 45.45% 00.00% 60 0.00 { KK-QQ, KJs+, KJo+ }

 

-----

 

 

Så givet riverbettets storlek skulle jag ha ha synat eftersom chansen att min hand vinner är procentuellt sett större, är det så man ska tänka?

 

Jag skulle gärna vilja testa med fler ranges, så om ni har några förslag skulle jag bli mkt glad.

 

 

Sp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skulle du vilja förklara hur du får värde av missade drag genom att checka här? Vilka andra händer är bra för detta?

Jag checkar bakom ibland för att kunna få värde från 76 samt missade spaderdrag (som jag sa så missar ju inte spadern här). Du pottkontrollerar också mot KQ, JT med denna linje.

 

Vilka andra händer: Ja, kanske 98.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...