Gå till innehåll

NLT - Är jag för feg med mina AA?


pimpout

Recommended Posts

Har efter en del konstiga utdragningar osv tightat upp mitt spel litegrann, och vårdar stacken ömt. Ungefär som en baby. Och en baby hivar man inte omkring med hur somhelst.

 

Min uppfattning av bordet är att de kan ha vilka händer som helst.

Med facit i hand hade jag bäst hand vid fold, men jag är osäker om de andra släppt sina skithänder. Och om intge vet jag hur det är, det dras in ett tvåpar på rivern. Hur tycker ni, gott folk?

 

Game # 61963168 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Toledo"

Game ended 2005-04-21 10:47:24 UTC

 

Players:

Dragspel (EUR 58,25 in seat 2)

ballefar (EUR 93,00 in seat 3)

-duracell- (EUR 92,75 in seat 4)

pimpout2 (EUR 179,25 in seat 5)

udby (EUR 48,00 in seat 6)

 

Dealer: pimpout2

Small Blind: udby (0,50)

Big Blind: Dragspel (1,00)

 

pimpout2 was dealt: Ac - Ah

 

ballefar Call (1,00)

-duracell- Call (1,00)

pimpout2 Raise (4,00)

udby Fold

Dragspel Call (3,00)

ballefar Call (3,00)

-duracell- Call (3,00)

 

Flop Tc - 5h - Js

 

Dragspel Bet (4,25)

ballefar Raise (8,50)

-duracell- Call (8,50)

pimpout2 Fold

Dragspel Call (4,25)

 

Turn Tc - 5h - Js - 4c

 

Dragspel Bet (14,00)

ballefar Call (14,00)

-duracell- Fold

 

River Tc - 5h - Js - 4c - 7s

 

Dragspel Bet (19,00)

ballefar Call (19,00)

 

Dragspel shows: Jh - 7d (two pairs, jacks and sevens)

ballefar didn't show: Ts - 9d (a pair of tens)

 

Dragspel wins: EUR 106,00 (with two pairs, jacks and sevens)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa mer preflop. Det beror ju i och för sig lite på vad du har för koll på spelarna vid bordet och hur mycket du brukar höja i olika situationer men jag tycker du får med dig lite för många till floppen.

När de sedan bettar in i dig (förvisso ett fjuttbet), raisar och synar varandra innan turen kommer till dig känns det rätt otroligt att ditt ensamma par ska stå här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag skulle nog ge dem en rejäl reraise på floppen. De synar med skithänder, låt dem betala! "Make a hand and push it hard".

 

I princip är ett set eller ett tvåpar de enda händerna du är rädd för här. Deras bettande säger inte mycket, höj för information! Höj inte så mycket att du blir potcommited utan kan tänka dig att lägga dig vid en all in, men höj tillräckligt för att se hur mycket de gillar sina händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag skulle nog ge dem en rejäl reraise på floppen. De synar med skithänder, låt dem betala! "Make a hand and push it hard".

 

I princip är ett set eller ett tvåpar de enda händerna du är rädd för här. Deras bettande säger inte mycket, höj för information! Höj inte så mycket att du blir potcommited utan kan tänka dig att lägga dig vid en all in, men höj tillräckligt för att se hur mycket de gillar sina händer.

 

Waggho has the answer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag skulle nog ge dem en rejäl reraise på floppen. De synar med skithänder, låt dem betala!

 

Mycket bättre att få dem att betala före floppen. :)

 

Deras bettande säger inte mycket, höj för information!

 

De två första skulle jag nog inte ge speciellt mycket respekt men killen som endast synar minraisen skulle jag i alla fall grubbla rätt länge över vad han kan tänkas ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det känns svårt att uppmana till högre preflopbet. 4xbb ska vara nog tycker jag, om man är först att höja. Många gånger lägger sig alla för en sådan höjning, att nu någon sopprot bestämmer sig för att spela sin J7o är svårt att förutsäga. Bara om bordet har en historia att spela löst preflop tycker jag det är befogat att uppmana till en höjning mer än 4xbb som förste höjare.

 

De två första skulle jag nog inte ge speciellt mycket respekt men killen som endast synar minraisen skulle jag i alla fall grubbla rätt länge över vad han kan tänkas ha.

 

Jo det har du rätt i, missade att de var tre...

Att lägga sig kan mycket väl ha varit ett korrekt spel. Jag tycker att du spelade handen bra, men alternativa sätt skulle som sagt vara att höja för information och/eller höja mer preflop om du känner att du fortfarande skulle få en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.

En flop som ser helt ofarlig ut.

Den första bettar en fjärdedels pot (ungefär) och nästa höjer till knappa halvpot (totalt). Detta kan i mina ögon betyda vafan som helst. Vad sjutton sätter du dom på?

 

Solklar reraise i mina ögon (om du inte har någon speciell read).

Det var bland dom weakaste foldar jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det känns svårt att uppmana till högre preflopbet. 4xbb ska vara nog tycker jag, om man är först att höja. Många gånger lägger sig alla för en sådan höjning, att nu någon sopprot bestämmer sig för att spela sin J7o är svårt att förutsäga. Bara om bordet har en historia att spela löst preflop tycker jag det är befogat att uppmana till en höjning mer än 4xbb som förste höjare.

 

De två första skulle jag nog inte ge speciellt mycket respekt men killen som endast synar minraisen skulle jag i alla fall grubbla rätt länge över vad han kan tänkas ha.

 

Jo det har du rätt i, missade att de var tre...

Att lägga sig kan mycket väl ha varit ett korrekt spel. Jag tycker att du spelade handen bra, men alternativa sätt skulle som sagt vara att höja för information och/eller höja mer preflop om du känner att du fortfarande skulle få en syn.

 

 

Jag tycker rasien innan pre flop var bra ändå,,,ångrar vad jag sa innan,,det var ju bara 6 spelare, såg inte det innan,,,man vill ju ha med så många som möjligt men ändå få betalt med dem korten när det gäller 6 spelare.

Men jag har cokså losat många gånger med A A mot några andra som idiot callar...men på sikt tror jag man ligger i + mot sånna idioter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

x31xx skrev:

Jag tycker du ska ta ett break, alternativt gå ner i limit.

 

 

Varför då?

 

Hm.

En flop som ser helt ofarlig ut.

Den första bettar en fjärdedels pot (ungefär) och nästa höjer till knappa halvpot (totalt). Detta kan i mina ögon betyda vafan som helst. Vad sjutton sätter du dom på?

 

Solklar reraise i mina ögon (om du inte har någon speciell read).

Det var bland dom weakaste foldar jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det är två limpers före dig och du sitter med AA, tycker jag att du ska höja mer än till 4 x BB, förslagsvis till 6-7 x BB. Då blir du troligtvis synad av en person, inte tre, samtidigt som potten blir ungefär lika stor som den blev nu.

 

JTx är en riktigt dålig flopp i en fyrvägspott och efter bet, raise, call från de tre andra tycker jag att du gör rätt som lägger dig. Oftast är du nog slagen och har kanske fem outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning av bordet är att de kan ha vilka händer som helst.

Med facit i hand hade jag bäst hand vid fold, men jag är osäker om de andra släppt sina skithänder. Och om intge vet jag hur det är, det dras in ett tvåpar på rivern. Hur tycker ni, gott folk?

 

Om de släpper eller inte är oväsentligt. Släpper de inte =bra för dig. Släpper de = inte lika bra. Får du in pengarna när du ligger före och du har synare så går du + i längden. Har du inte råd att ta swings spelar du för högt för din br.

 

Precis som elvis säger så måste du raisa mer pf när du har två limpers. Potbet minst, vilket i det här fallet blir 5€ men kanske tom till 6€.

 

Två alternativ här. Fold eller reraise. När du raisar flopen, så vill du att J7 synar. Enda handen som är riktigt farlig är JT eller 55 (JJ och TT utesluter jag med tanke på pf spelet och shorthanded).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JTx är en riktigt dålig flopp i en fyrvägspott och efter bet, raise, call från de tre andra tycker jag att du gör rätt som lägger dig. Oftast är du nog slagen och har kanske fem outs.

Riktigt dålig flopp för vem? Det är väl lite väl pessimistiskt att tro att man är slagen redan på floppen. Man ligger före alla händer som innehåller A, K eller Q (rätta mig om jag har fel). Det finns bara ett fåtal händer som leder över AA här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att raisa pre ytterligare köper jag helt klart. Sen att jag la mej tycker jag inte är så mycket att orda om. Kändes bara inte bra av nån anledning.

 

Av vilken anledning då? Du var ju klart före när du la ner så lite att orda om är klart att det är. Håller fast vid att jag tycker att det var väldigt weakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att raisa pre ytterligare köper jag helt klart. Sen att jag la mej tycker jag inte är så mycket att orda om. Kändes bara inte bra av nån anledning.

 

Jag skulle nogbetat på ganska så saftigt, att lägga sig direkt med AA i det där läget är lite hårt... Pröva dom andras styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den där reraisen som stör mej. Jag tycker den signalerar tvåpar. Och jag grämer mej föga över de förlorade 4 eurosarna, likaså grämer jag mej inte över den eventuella uteblivna vinsten.

 

Här är däremot ett par ess-pockets som gav betalt.

Valde att slowspela då jag till 98% säkerhet hade honom på KK. Eventuellt också AK eller QQ. Nëj, jag visste att han satt på KK.

Visst tar jag en viss risk som låter honom få se turn-kortet, men jag hade siktet inställt på hela stacken, såklart...

 

Game # 62810914 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Guipuzcoa"

Game ended 2005-04-23 16:43:44 UTC

 

Players:

Gkvist (EUR 59,75 in seat 1)

pontuz (EUR 12,75 in seat 2)

pooman (EUR 97,50 in seat 3)

pimpout2 (EUR 112,50 in seat 4)

deneske (EUR 116,50 in seat 5)

 

Dealer: Gkvist

Small Blind: pontuz (0,50)

Big Blind: pooman (1,00)

 

pimpout2 was dealt: Ac - As

 

pimpout2 Raise (2,00)

deneske Fold

Gkvist Fold

pontuz Fold

pooman Raise (6,00)

pimpout2 Call (5,00)

 

Flop 3c - 6d - 4c

 

pooman Bet (14,00)

pimpout2 Call (14,00)

 

Turn 3c - 6d - 4c - Jh

 

pooman Bet (35,00)

pimpout2 Raise (70,00)

pooman Call (35,00)

 

River 3c - 6d - 4c - Jh - 5d

 

pooman Check

pimpout2 Bet (9,25)

pooman All-In (6,50)

pimpout2 Payback (2,75)

 

pimpout2 shows: Ac - As (a pair of aces)

pooman shows: Kd - Kh (a pair of kings)

 

pimpout2 wins: EUR 193,50 (with a pair of aces)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...