Gå till innehåll

Vad göra i Edinburgh?


Bodinarn

Recommended Posts

Slottet, promenader runt stadskärnan, längs Royal Mile (och besök R.M. Whiskies resp. whisky experience om du är maltofil). Princes Street Gardens med ett litet skoj monument. Sedan ska det finnas en annan park med något större monument, men jag har glömt namnet. Har du tid och gillar whisky kan man ta en liten tripp till Glenkinchiedestilleriet om de har öppet. Och är man ändå på resande fot, Rosslynkapellet, kanske? En kvällspromenad längs den stora parken med upplysta byggnader etc är wunderbaum om vädret är okej.

 

Har halkat in på en weekend resa till Edinburgh. Någon som varit där och har tips på grejer att göra?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget och bidra med då jag (ännu) inte varit där, däremot i glasgow ett par gånger. Det är däremot ett av ställena jag funderar på att åka till inom en inte allt för avlägsen framtid så jag ser fram imot de eventuella tips som kan dyka upp här med spänning och hoppas att OP skriver en TR efteråt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar man också vad det är för tredjevärlden land man kommit till när det sitter skyltar med texten "please don't abuse our staff" på bussarna.

 

På vägen till Glasgow (funkar även med tåg för övrigt), kan man stanna till I Falkirk och gå på East Stirlingshires hemmamatcher. Inte så mycket för fotbollen då den är usel, utan för att jag vill veta om Meth-killen som ropar okvädningsord fortfarande lever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...