Gå till innehåll

Vad göra när allt går dåligt?


t3h_h4x0r

Recommended Posts

hej,

Jag är inne i en period nu av mitt spelande när allting går dåligt, man får inga bra kort, och när man väl fått det så totalmissar man varje flop. Sakta men säkert så förlorar man hela tiden. Jag har läst rådet att ta ett break på några dagar och det har jag gjort. Fast endå efter några dagar när man sätter sej vid bordet och fått upp suget så bara väntar och väntar man på korten och förlorar endå. Det känns som att man inte kan vinna hur bra man än är! Kära bullen, vad ska jag ta mej till?

 

Är det bara att bita ihop och vänta på bättre tider? man vad ska det spela för roll egentligen? ge mej lite tips på hur ni brukar göra

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

Jag är inne i en period nu av mitt spelande när allting går dåligt, man får inga bra kort, och när man väl fått det så totalmissar man varje flop. Sakta men säkert så förlorar man hela tiden.

Mästare lär mig din hemlighet, för när det där händer mig förlorar jag fan inte sakta.

 

Seriöst, i poker hamnar du i perioder när kortleken behandlar dig ovarsamt. Då förlorar du och det är inget du kan göra åt det. Normalfallet är helt enkelt att du ibland förlorar ganska mycket, konstant plus är inte normalt.

 

Det känns som att man inte kan vinna hur bra man än är!

Bingo!

 

Kära bullen, vad ska jag ta mej till?

Ta ditt stryk som en karl och ge värre än du får när det är din tur att bestämma.

 

Gör som jag, strunta i plus/minus. Fråga istället dig själv: Hade jag kul? Om svaret är ja ska du vara nöjd oavsett hur din bankroll påverkats.

Om svaret är att man efter sessionen gömde sig under skrivbordet och grät i fosterställning ett par timmar, vad ska man vara då? Min kompis undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fan, känner igen ditt problem :evil:

 

Sista 2 dagarna har varit katastrof för mig. Spelat SNG som vanligt..

 

Alltid när jag fått KK, så hittar nån AA.

 

När jag pushar all in med händer som dominerar motståndaren förlorar jag ändå.

 

Fyfan säger jag bara :evil:

 

Jag funderar på allvar att skaffa nån jävla boxningssäck eller nåt o hänga upp här bredvid datorn :D Vart ska frustrationen ta vägen?

 

Vet inte vad man ska göra riktigt.. Bita ihop o vänta på bättre tider antar jag. Så får man väl ha distans oxå, sålänge man vinner på sikt och fattar bra beslut så behöver man ju inte ändra nånting.

 

Om man spelar SNG som jag, kan man ju räkna ut ett snitt på hur mkt man plussar på en turnering (om man har spelat några hundra)

 

O sen kan man ju tänka att man plussar den summan oavsett om man vinner eller inte, sålänge man spelar sitt vanliga spel vill säga. Tror man mår bättre av ett sånt tänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att bita ihop och inrikta sig på att spela bra solid poker. Inte överanalysera sig själv då blir man bara snurrig.

 

Skrik, banka möss och få ur dig aggressionerna. I poker måste man tyvärr lära sig leva med desa svings eftersom tur är en stor del av spelet. Jag hatar dessa svings och mitt HAT mot att förlora (gäller det mesta) gör det inte bättre. Man bör (försöker det själv just nu) försöka lära sig att förhålla sig relativt likgiltigt till vinster och förluster. Som sagt mest koncentrera sig på om man spelat bra eller dåligt.

 

Men , den enda medecinen är att tjura ihop och fortsätta grinda tills stormen är över.

 

Sådär, då fick jag svammla på lite också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst att det kan kännas jobbigt när allt går emot en men jag tror att det är främst nybörjare som mår dåligt då. Visserligen har inte jag spelat väldigt länge men jag bryr mig inte längre nämnvärt hur en enstaka session går eller en vecka. Jag vet att jag är en vinnande spelare eller åtminstone har varit det hitills som har x kronor i timmen och då tjänar jag ju denna timlön även dem sesioner som går minus.

 

Tror det är så man ska tänka men det är klart har man inte spelat speciellt länge så vet man ju inte om man är vinnande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog inte att du behöver lägga ner eller ta en längre paus. Vad du framförallt ska göra är att inte jaga tillbaka det du förlorat. Försök spela så bra som möjligt och nöj dig med det, varje dag. Jag hade själv en liknande period nyss där jag tappade allt där fi hade en liten procent att kunna ta hem det, nu pratar vi AA mot AA där fi vinner på färg och liknande. Det är bara att bita ihop, börja analysera ditt spel och försök läsa artiklar eller dina gamla favoritböcker för jag kan lova dig att du inte spelar ditt A-game just nu. Man gör helt enkelt inte det när korten inte vill en väl, ändå skyller man bara det hela på korten.

 

Det mesta är givetvis menat generellt sätt men såhär ser och har jag sett på det. Använd PT, vilka händer förlorar du med? Vilka positioner förlorar du på? Börja tighta till ditt spel lite tills du känner glädjen och flytet igen. Själv gjorde jag tvärtom när jag såg hur dåliga vissa var, det slutade givetvis med att även jag började få en större varians och självklart gick den oftare nedåt än uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...