silvertip Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Hej alla! Detta är min första post härinne och jag skulle gärna vilja ha lite input på vad jag kunnat gjort annorlunda i denna hand. Mina över-par potter brukar normalt bli rätt stora, och överallt står det att man ska spela par i små potter och set i stora potter. Gör jag fel här? Är pottstorleken för stor för min hand (bortsett från det sista bettet från FI givetvis)? (Jag går nog under beteckningen n00b fortfarande =)) Fi är utan tvekan LAG Seat 1: (171.60) Seat 3: (235.94) Seat 8: HERO (252.30) Seat 2: (188.50) Seat 4: (200.00) Seat 5: (170.63) Seat 6: FI (555.65) Seat 9: (304.95) Seat 7: (4.39) Seat 10: (195.83) 3 posts the small blind of 0.50 4 posts the big blind of 1.00 2 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO 5 folds FI raises 3.50 7 folds HERO raises 9.00 9 folds 10 folds 1 folds 2 folds 3 calls 9.00 4 calls 9.00 FI calls 9.00 *** FLOP *** 3 checks 4 checks FI checks HERO bets 24.00 3 folds 4 folds FI calls 24.00 *** TURN *** FI checks HERO 63.00 FI calls 63.00 *** RIVER *** FI bets 105.00 HERO calls 105.00 Citera
Pokermannen_ Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 3beta lite mer pre. gärna till 11-12. då får du in degen mkt lättare om nu inte brädan blir såhär farlig. fold river som spelad. är FI helt sjukt galen kan man ju kanske syna den men tror det är bättre att vänta på ett bättre läge.. Citera
döfiskdö Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Vart står de att man ska spela par i små potter och set i stora? Låter skummt... Preflopp tkr ja att reraisen är för liten, en raise till 11-13 e väl mer standard Flopp och turn sizen e väl standard tror ja River slår du inte ngt alls utom världen skummaste float float bluff typ så fold på rivern. Du frågar om du bettar rätt size för din hand, du ska försöka betta samma summa med olika händer , dvs inte betta olika summor om du har en bluff, bra eller monster hand , eller? omahaspelare själv så har inte de problemet:-) Citera
silvertip Postad 27 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2009 Tack för synpunkterna, speciellt reraisen preflopp och den (numer) givna folden på river! Hade bara tur då att det var en tomte som försökte ta potten med hålstege =) Hur skulle ni gjort om FI checkat rivern istället? Citera
tamtaram Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Ett tips är att hålla koll på dina motspelare så att du kan klassificera deras händer. De svar du får kommer också att vara färgade av vad vi tror om FI, vilket kan vara helt fel. Som spelat är det en enkel fold. Alternativt spel på turn kan vara att checka bakom för att inducera bluff, på river från, missade hålstegar etc, samt för att hålla potten på rimlig nivå utifall FI slöspelar set eller stege. I detta fall får du ju folda ändå, när sexan kommer ,men då har du åtminstone hållit potten på en rimlig nivå. Spelar mest sexmanna själv, men tycker mig ha sett att man får vara betydligt försiktigare vid fullring. Vid sexmannaspel tycker jag din originallinje är ok fram till river. Edit: såg ditt svar: Vad var det för hålstege? (T7?,72?) Citera
silvertip Postad 27 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2009 Jag trodde jag hade koll på honom som en LAG, en TAG hade jag varit mycket försiktigare med givetvis... eller vad är det för annan koll du menar att jag bör på honom? Hur sätter man lättast en range på en LAG i detta fall ? Jag tänkte han inte har en 6a eftersom han borde lagt sig för länge sedan då (om inte 67) men då borde han inte höjt preflopp (bordet jag spelade på höjdes nästan aldrig). en KK eller AA hade han säkert höjt min futtiga reraise med...? Nu förstår jag ju att pockets som ger set är lätt i hans range och skulle ha mosat mig... därför fold. Det var kanske mer en maniac än LAG eftersom han kastade upp en A7a , tur han inte hade A6 =) kanske spelade för att bluffa rivern? (iofs så vardet väl jag som var maniacen i slutändan...ska skärpa mig) Citera
schlibbe Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 LOOOL .. Snark... Ridå... Citera
Recommended Posts