Gå till innehåll

I Linköping spelas Second Chance den 14 mars


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack Ängeln och alla ni andra för en mkt trevlig kväll! Jag återkommer garanterat, även om jag inte kommer kunna bli nån stammis..

 

Korspostar från Okochas dagbok:

 

Citatet som kommer att gå till historien måste ju ändå vara "Öh!? Jag var inte ens medveten om att det skulle komma en FLOPP!".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Ängeln och alla ni andra för en mkt trevlig kväll! Jag återkommer garanterat, även om jag inte kommer kunna bli nån stammis..

 

Korspostar från Okochas dagbok:

 

Citatet som kommer att gå till historien måste ju ändå vara "Öh!? Jag var inte ens medveten om att det skulle komma en FLOPP!".

Jag kräver längre redogörelse för kvällen!

 

Kokades det nån korv eller!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många spelare blev ni i turneringen? Blev det något cashgame efteråt?

Jo vi vart tyvärr bara 13 tillslut. Det var 24 anmälningar men en del banga samma dag och en del dök bara inte upp. Trots färre spelare än väntat vart det en riktigt bra och rolig turnering som varade i många timmar. Innan det var dags för HU mellan Okocha och Simeon. Det gick igång lite cg samtidigt som de spelade sin HU. Vi lyckades dock se deras avgörande hand. Det var en hand där Simeon hade hitta Q-Q och Okocha hittat A-3 ruter. Två ruter på flopp men sedan blev det blank, blank och Simoen stod som segrare. Därefter var vi en 5-6 st som spelade slaskigt cg som det ska vara ett par timmar framöver.

 

Själv lyckades man ju på något jäkla sett bli 3a i den där turneringen trots att man var hur short som helst när man kom in på finalbordet.

 

Jag kräver längre redogörelse för kvällen!

 

Kokades det nån korv eller!?

 

Klart Engel hade fixat korv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en hand där Simeon hade hitta Q-Q och Okocha hittat A-3 ruter. Två ruter på flopp men sedan blev det blank, blank och Simoen stod som segrare. Därefter var vi en 5-6 st som spelade slaskigt cg som det ska vara ett par timmar framöver.

A5 ruter var det faktiskt =)

 

 

Sen tycker jag Ängeln riggade leken rätt bra när han gav, dels när Chrille behövde hitta en 8a på river och säger "ge mig hjärter 8" och Ängeln svarar "Hjärter 8 beställt!" och givetvis viker han upp hjärter 8. Sen gav han mig dessutom en rivrad royal flush i cashgamet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr såg jag inget av nåt blommigt förkläde.. :(

 

Nä, jag kunde ju inte vara med!

 

För övrigt fattar jag inte varför i helv-te en liveturre i Linköping drar så oerhört lite folk? Jag själv är ju som sagt med och lirar i fyra olika klubbar här i trakten och vi är sällan under 15 personer. Sist var vi nära 30 pers och då håller vi till i en liten håla jämfört med Lkp.

(Iofs hade ryktet spridit sig att Klyka skulle vara med så tillströmmningen kunde ju ha berott på det s.k övervärde turren fick i och med det :mrgreen: )

 

Nå, jag hoppas det vänder snart. Det är trist när eldsjälar ställer upp och fixar och donar och sen ingen kommer.

Keep it up old angel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Melodifestival, hockey, fest och tentaplugg skyllde väl en hel del på.:roll:

 

Jamen....13 personer. I sveriges sjätte (?) största stad??!! Skandal.

Grattis btw! Njut medans det varar, i april kommer jag och lirar. (Vilket förmodligen innebär att korvkokeriandet löser sig enkelt för Mr Ängel.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här va vad jag kallar riktig poker. Live, munhuggning med glimten i ögat, gliringar och en massa trevliga människor. Så här ska poker spelas. Synd bara att inte fler i Linköping inser det.

 

Jahaja, så va den andra turneringen avklarad. Totalt va det 24 anmälda men, 3 återbud på mail innan 13.00 igår och så 2 som skickade bud med annan deltagare plus 2 som mailat efter 13.00 (här vore det bra med ett telefonsamtal hädanefter) och fyra som aldrig dök upp gav till slut samma antal som i första turneringen.

 

Jag tror att de som ändå var där hade en riktigt trevlig kväll, det hade i alla fall jag även om jag inte spelade speciellt bra (rebuy efter första handen :shock::roll:). Det i kombination med kalla kort resterande tid gjorde det lite halvmarigt att nå FB. Fast å andra sidan fick man ju agera dealer på finalbordet å dessa har jag för mig brukar få % på vinnarens prispengar :mrgreen:. Av detta såg jag intet :cry:;-). Därefter fortsatte jag min nya bana som dealer vid cg-bordet. Sen säger jag som Figge: 5-10-19-7-11 eller vad är det vi spelade? Sen är ju faktiskt floppar nått som man inte förväntar sig :roll:.

 

Den berömda beställningsåttan, i hjärter va det beställt så då fick man ju leverera:

 

2994578160103383768S425x425Q85.jpg

 

Annars så såg faktiskt rätt trevligt ut

 

2255449000103383768S425x425Q85.jpg

 

 

2855841890103383768S425x425Q85.jpg

 

 

åsså den sista handen

 

2560909780103383768S425x425Q85.jpg

 

Sen har vi diskuterat lite idag om vad vi ska göra så folk har nått att göra när det åker ut tidigt innan det finns underlag för cg. Till nästa gång så funderar vi lite olika spel, både brädspel och Wii eller PS. Vi får se vad vi kan få till.

 

Till er alla som va där vill vi framföra vårt varma tack för att ni gjorde kvällen så rolig. Ett litet speciellt tack till Klyka som tagit sig många mil med tåg och som valde Falty Towers som sovställe. Alltid lika kul att träffa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöjet var helt på min sida! De många milen tillbaks till Uppsala kom till god användning.. Satte mig o räknade lite på formler för implicita odds o har kommit på riktigt fina grejer. Tog mig tre timmar att få det rätt, men när jag äntligen fick formeln att lösa sig korrekt så var jag hemma. Så flög den restiden smidigt förbi..

 

Ett plus på resan är att det var riktig budgetturism. Är några hundringar rikare nu än innan jag bokade resa och boende o allt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur det kan bli så lite personer, är det för dyrt eller? folk snålar eller vad händer jag drog på LHC i och med att jag insåg rätt kvickt att det skulle bli samma antal som förra gången och då kändes det väldigt tråkigt..

Jag hoppas det kan bli fullt för annars kommer det här inte hålla mycket längre tror jag :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men en liten risk är kanske att det är lätt att sitt bakom ett tangentbord och vara en "duktig" pokerspelare.

Avsevärt svårare att sitta runt samma bord och avslöja sig som en fisk?

Samtidigt, är det erkänt duktiga spelare från forumet som är med, det gör det extra svårt för ex, låglimit spelare som mig, återigen man vill ju inte göra bort sig.

 

När jag/vi arangerar våra "event" brukar vi marknadsföra dem med

-kom som du är, ta en öl spela lite kort, men framför allt ha kul. Här finns det spelare som aldrig blandat en lek, till dom som spelat Malmö open. Här spelar vi för att ha kul

 

Sist var vi 38st och taket var 40 men 2 uteblev. :=( (Och då försökte jag ändå få dit Jennez med ett par kortlekar, men icke)

 

Kort sagt, spelare som mig och något bättre, skulle nog tycka det vore roligt, men vill inte sitta där, skaka som ett asplöv när man får AA i hålet och sen bevisa att man inte har en aning om betsize irl.

 

Storspelarna, tja är värdet för litet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men en liten risk är kanske att det är lätt att sitt bakom ett tangentbord och vara en "duktig" pokerspelare.

Avsevärt svårare att sitta runt samma bord och avslöja sig som en fisk?

Samtidigt, är det erkänt duktiga spelare från forumet som är med, det gör det extra svårt för ex, låglimit spelare som mig, återigen man vill ju inte göra bort sig.

 

När jag/vi arangerar våra "event" brukar vi marknadsföra dem med

-kom som du är, ta en öl spela lite kort, men framför allt ha kul. Här finns det spelare som aldrig blandat en lek, till dom som spelat Malmö open. Här spelar vi för att ha kul

 

Sist var vi 38st och taket var 40 men 2 uteblev. :=( (Och då försökte jag ändå få dit Jennez med ett par kortlekar, men icke)

 

Kort sagt, spelare som mig och något bättre, skulle nog tycka det vore roligt, men vill inte sitta där, skaka som ett asplöv när man får AA i hålet och sen bevisa att man inte har en aning om betsize irl.

 

Storspelarna, tja är värdet för litet?

 

Mina små funderingar.

 

Jag tycker ni är onödigt kritiska till antalet spelare.

 

Kan det inte vara så att ni har för höga förväntningar?

 

Jag tycker att 13 spelare för en helt nystartad klubb är väldigt bra. Spelarna kommer börja hitta dit om ni kör regelbundna turneringar och spelarna som varit där tidigare talar om tidigare turneringar med positiva ord.

 

Oroa er inte, ha kontinuitet och gilla läget, beröm det positiva istället för att gnälla på det negativa!

 

Hoppas ni tar detta på rätt sätt. Jag driver själv en liten klubb i Sthlm, och för mig är det mycket viktigare att det är trevligt folk än mycket folk.

 

Lycka till Ängeln, jag hoppas kunna komma ner och spela en turnering hos er snart, hoppas jag är välkommen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När jag/vi arangerar våra "event" brukar vi marknadsföra dem med

-kom som du är, ta en öl spela lite kort, men framför allt ha kul. Här finns det spelare som aldrig blandat en lek, till dom som spelat Malmö open. Här spelar vi för att ha kul

 

 

 

Den ända uppfattningen om Linköpings turrarna är just det du beskriver.

 

Ängeln skriver ju tex:

 

"Det här va vad jag kallar riktig poker. Live, munhuggning med glimten i ögat, gliringar och en massa trevliga människor. Så här ska poker spelas."

 

 

Det ända det går ut på är att ha en skoj stund, råkar man tappa kortleken i ölen när man blandar är det bara en bonus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag/vi arangerar våra "event" brukar vi marknadsföra dem med

-kom som du är, ta en öl spela lite kort, men framför allt ha kul. Här finns det spelare som aldrig blandat en lek, till dom som spelat Malmö open. Här spelar vi för att ha kul

?

 

För det första så har vi som startat klubben gjort av två anledningar:

 

1. Vi gillar livepoker mer än nätpoker. Anledningen till att man/jag gör det är många. Man får umgås med folk och inte sitta och stirra in i en skärm. Man får munhuggas med glimten i ögat. Man träffar likasinnade som gillar poker. Man har kul och får sig en massa skratt.

 

2. Vi tyckte att det saknades ett ställe i Linköping dit man kunde gå och spela för överkomliga pengar. Vi har tagit ett beslut om att de flesta tävlingar ska kosta 4-500 sek i inköp. Vi tror att de allra flesta har råd med den summan en gång i månaden. Sen har vi som i helgen en tävling höst och vår med sk. Cecond Chance där man då har möjlighet - inte tvunget - att göra en rebuy om man bustar i de första två perioderna samt att göra en add on i första pausen.

 

Vi har aldrig tänkt oss vara en tummelplats för High Stakesspelare. Vi vill att alla oavsett vilken nivå man spelar på ska tycka det är kul att komma till oss och spela. En av oss lirar överhuvudtaget inte på nätet och har enbart lirat i våra homegames tidigare, men han tycker det är skitkul att lira live med flera spelare i en turnering. Däremot skulle han aldrig sätta sig och spela CG när han åkt ur, då kollar han och umgås.

 

Vi erbjuder cg för de som önskar men enbart på låg nivå. I lördags så köpte de flesta in sig för en femhunka för att de tyckte det va kul.

 

Vi kommer aldrig att bli en klubb med skyhöga inköp utan vi vill vända oss till de som vill komma och umgås över ett parti poker.

 

Mina små funderingar.

 

Jag tycker ni är onödigt kritiska till antalet spelare.

 

Kan det inte vara så att ni har för höga förväntningar?

 

Jag tycker att 13 spelare för en helt nystartad klubb är väldigt bra. Spelarna kommer börja hitta dit om ni kör regelbundna turneringar och spelarna som varit där tidigare talar om tidigare turneringar med positiva ord.

 

Oroa er inte, ha kontinuitet och gilla läget, beröm det positiva istället för att gnälla på det negativa!

 

Hoppas ni tar detta på rätt sätt. Jag driver själv en liten klubb i Sthlm, och för mig är det mycket viktigare att det är trevligt folk än mycket folk.

 

Lycka till Ängeln, jag hoppas kunna komma ner och spela en turnering hos er snart, hoppas jag är välkommen! :)

 

Vi är väl inte direkt missnöjda med att det kommer 13 spelare första och andra gången. Det jag är missnöjd med är det blir så många avhopp från de som anmält sig. Samt att när första gången sonderade terängen här på forumet så fick jag ca 35 svar av folk som va mycket intresserade och som ville va med.

Vi vet oxå att kontinuitet är viktigt och därför har vi lagt en spelplan för hela året en gång i månade i princip. Däremot så är det ointe så kul att behöva betala delar av kalset ur egen fick på lång sikt. Men vi kommer att köra på tills vidare.

 

Du är välkommen när du vill.

 

Edit:

 

Det ända det går ut på är att ha en skoj stund, råkar man tappa kortleken i ölen när man blandar är det bara en bonus

 

Det är helt okey. De går att tvätta i diskmaskinen sa han som skickade dem.

 

Edit 2:

CG ska liras för att det är kul. Ingen ska känna sig obekväm med den summan som man vill spela för. Vill man köpa in sig för 25BB så det helt okey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men en liten risk är kanske att det är lätt att sitt bakom ett tangentbord och vara en "duktig" pokerspelare.

Avsevärt svårare att sitta runt samma bord och avslöja sig som en fisk?

 

Näe, det är ju det som är skoj. De som lirar mycket och bra på nätet har ofta svårt att göra samma sak irl. Vi har t.ex en kille i vår lilla klubb som drar in grova pengar på MTT´s online. När vi lirar live bluffar han bort sig och spelar hyperduperaggro poker vilket gör honom extremt lättläst. Han har hittills aldrig kommit itm i vår klubb =)

 

Samtidigt, är det erkänt duktiga spelare från forumet som är med, det gör det extra svårt för ex, låglimit spelare som mig, återigen man vill ju inte göra bort sig.

 

Feltänk. Tänk istället på hur skoj det är att äntligen få ett ansikte till alla de där dryga inläggen på forumet.

 

När jag/vi arangerar våra "event" brukar vi marknadsföra dem med

-kom som du är, ta en öl spela lite kort, men framför allt ha kul. Här finns det spelare som aldrig blandat en lek, till dom som spelat Malmö open. Här spelar vi för att ha kul

 

Fast det är ju precis det Ängeln gjort!

 

Sist var vi 38st och taket var 40 men 2 uteblev. :=( (Och då försökte jag ändå få dit Jennez med ett par kortlekar, men icke)

 

Kort sagt, spelare som mig och något bättre, skulle nog tycka det vore roligt, men vill inte sitta där, skaka som ett asplöv när man får AA i hålet och sen bevisa att man inte har en aning om betsize irl.

 

Vad är betsize? :mrgreen:

 

Storspelarna, tja är värdet för litet?

 

Här kan du möjligtvis ha en poäng. I några av klubbarna har vi kört en 1000+100-turre ett par gånger. På en av klubbarna där vi brukar vara runt 15-20 spelare en vanlig gång var vi 59 st när vi körde tusenlappen. På den andra dök det upp 29 där vi brukar vara 8-16 st.

Många tycker helt enkelt det inte är värt att avvara en helkväll för chansen att vinna ett par tusen vilket är ett trist sätt att tänka imo.

När jag lirar live (vilket jag vanligtvis gör nästan en gång i veckan) så ser jag det som en social sammankomst. Likväl som man träffas någonstans, snackar goja och tar en kopp kaffe gör man det i det här formatet istället.

 

För övrigt har jag redan anmält mig till Ängeln till den 18/4. Jag hoppas fler gör likadant.

Vill någon ha skjuts kommer jag att åka Kumla - Askersund - Motala - Linköping. PM:a för samåkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...