Gå till innehåll

Flyg till EPT Dortmund


Elitloppet

Recommended Posts

Ska ner och lira och det börjar ju bli hög tid att boka flyg osv. Nån annan pf:are som ska ner?

 

Nån som har några bra tips på hur man ska sig ner? Kikade lite efter flyg igår och det såg väldigt tomt ut med flyg hela vägen till Dortmund. Däremot kunde man ta sig till Dusseldorf med en mellanlandning, men då får man ju åka taxi/tåg i 8 mil för att komma fram.... Seeeeegt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ner och lira och det börjar ju bli hög tid att boka flyg osv. Nån annan pf:are som ska ner?

 

Nån som har några bra tips på hur man ska sig ner? Kikade lite efter flyg igår och det såg väldigt tomt ut med flyg hela vägen till Dortmund. Däremot kunde man ta sig till Dusseldorf med en mellanlandning, men då får man ju åka taxi/tåg i 8 mil för att komma fram.... Seeeeegt :)

 

 

 

Fixa en lastbil och kör ner så kan du plocka med en massa billig sprit på tillbakavägen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att bli ryanair för min del, inget bokat ännu dock. Någon annan som flyger ner me Ryan?

 

Vet nån förresten om den flygplatsen som RyanAir kallar för Düsseldorf verkligen ligger i Düsseldorf eller om det är som med Barcelona och "Stockholm", att det i själva verket är tio mil till staden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma som Stockholm dvs långt, över en timmes resa. Dessutom på fel sida Düsseldorf så blir typ dubbelt så långt till Dortmund.

 

Mm googlade fram samma fakta innan jag läste ditt svar här :) Skippar nog Ryan p.g.a. det. Får se om jag flyger till Frankfurt (direktflyg) och tågar därifrån eller om jag flyger till Düsseldorf via Frankfurt och tågar/blir hämtad av RedKings-folk därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att inte åka hem från Düsseldorf samtidigt som autoincheckningssystemen pajar så att ni får stå två timmar i kö bakom fyra (!) flygvagnslaster lååångsamma thailändare utan engelska- eller tyskakunskaper innan ni till slut hinner checka in med en minut tillgodo.

 

Lycka till! :)

 

Eller Boka DUS - CPH - ARN - LLA som hemresa och första planet pajar i DUS, andra pajar i CPH och sedan får man vara länge på ARN innan man tar sig heeeeeem. :(

 

Men tåget funkade bra, köp 1a klass biljett bara, 2a (Eller 3:e?) var ganska ruffigt klientel och inte så mysiga vagnar när jag åkte =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska lira i Dortmund men la inte ner särskilt mycket forskning på flyget. Bokade första bästa till Düsseldorf med Ryanair och efter att ha läst inläggen här så ska det bli intressant att se hur jag och min polare hittar till Dortmund mitt i natten när vi väl är i Düsseldorf.. Haha :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...