Gå till innehåll

"Twin Fight" - Who´s the best?


Anderssj

Recommended Posts

Då är det dags igen att starta en dagbok här igen efter att vi båda varit helt borta härifrån kan man väl nästan säga, nu är det dags för en nystart där vi båda satsar på att avancera lite i nivå och vi kommer ha en liten inbördes tävling om vem av som är bäst (vilket man typ alltid tävlas om som tvillingar...i varje fall vi). Kommer mestadels handla om pokern men även lite grann kanske om några inbördes tävlingar och även sportsbetting där vi kommer satsa enormt hårt på i sommar, är speedway för hela slanten, förra året hade vi inte så mycket tid att lägga ner men blir i varje fall lite bättre i år så målet är att vinna en hel del pengar kan man väl säga!

 

Pokermässigt tror jag att vi båda siktar på att stiga och utvecklas, vi har i princip spelat samma nivåer hela tiden vilket delvis beror på bristande intresse, vilja att lära sig av sina misstag och nya saker. Sedan har inte motivation kanske varit den bästa då vi båda trivts rätt bra på din nivå vi har spelat på. Nu kommer vi förhoppningsvis sporra varandra då vi inte spelar på samma konto och man vill såklart vinna mest, blir kul och se vem som är bäst!

 

När det gäller sportsbetting kommer vi nästan enbart spela på speedway eftersom det är det vi kan absolut bäst så är fullt fokus på det. Men att vinna stabilt och försöka uppnå en ROI på runt 107 % är ett rätt vettigt mål.

 

 

Anders heter jag då, 20 år gammal (är faktiskt lika gammal som Kristian hör och häpna). Har spelat poker i runt 4 år. Har för det mesta spelat SnG. Har cashat in 300 dollar på FullTilt så kommer till en början spela 6 dollar Turbo SnG där så får man se hur det går. Målet är att plussa stabilt och försöka klätta lite. En lite svaghet (och styrka) är att jag har väldigt svårt att ta klivet upp till nästa nivå. Om det går bra och man vinner på en nivå vill man inte gå upp och börja förlora så då blir man istället kvar på den nivån så ska försöka gå upp och tampas med dom andra killarna om det går bra. Det var väl pokern, sedan när speedwayen kommer det nog inte bli så jättemycket poker är jag rädd eftersom det blir storsatsning på den i år, förra året spelade man i princip själv då Kristian gjorde lumpen och gick helt okej även om man inte hade mycket tid över då jobba oxå. Nu missa jag väl en massa fakta men om det är något speciellt får ni fråga.

 

:c::h::s::d:MÅL :c::h::s::d:

 

Ha en ROI på 10% efter 300 spelade SnG

Ta klivet upp en nivå

Klara bonusen på 300 dollar

Fixa PokerTracker, Holdem manger etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite info o mig o min poker.

Har spelat poker i ca 4 år. 3 år på nätet och har väl nästan alltid varit vinnande, men alltid hållit mig på låga nivåer. Har nästan enbart kört SnG då jag väldigt lätt blir uttråkad på CG o MTT, men det blir någon MTT då o då.

Kör en hel del sportsbetting också. Speedway är det vi kan bäst, men det är vinteruppehåll just nu, men drar igång i april igen :) men har blivit en hel del bets i vinter o det kommer säkerligen komma lite speltips här då o då. Om det är någon som har nåt bra spel är det bara dela med sig :)

 

Har mest hållit till på Stars 6$ SnG turbo. Vi har delat konto o höll ca 20 % i ROI på 6$ SnG. Vi spelar just nu på FullTilt på olika konton, men jag ska nog byta sajt för att kunna ha någon bonus o cleara. Har spelat ganska löst aggressivt, men har börjat ändra min spelstil till tight aggressiv istället då jag tror den passar mycket bättre på högre nivåer och är mer framgångsrik. Så det är mycket möjligt om resultaten kommer bli lidande i början då det inte är helt lätt o spela på ett helt annat sätt.

 

Jag är 20 år och jobbar som kock i Sickla i Stockholm. Hyr en lägenhet i andrahand i Orminge. Gjorde lumpen förra året så då blev det inte mycket sportsbetting o poker tyvärr. Kommer nog komma med lite historier där ifrån :) Har nu bestämt mig för att satsa på pokern o försöka avancera i nivå. Har precis börjat spela 10$ SnG på FTP med ett litet plus, men har inte blivit så många än.

 

Jag är sjukskriven denna vecka då det hände en olycka på jobbet förra veckan så nu sitter jag med 6 stygn i höger långfinger, men att få vara lite ledig är ju inte helt fel ändå :) Ska ta bort stygnen på måndag så har tid till lite poker o sportsbetting nu i ett par dagar.

Kommer posta en del HH: s och kanske även en och annan video från mitt grindande.

 

Lite mål, kommer lägga till en del:

Plussa minst 300$.

Hitta någon bra bonus.

Ordna PokerTracker, Hold´em Manager, etc.

Grinda lite andra spel, THFL, Omaha, 7 card stud, mörkpoker.

Testa 1 / 2 på SvS och 5-tabla o försöka o inte bli uttråkad.

Bli bättre på tableselection o sharkscopa spelarna.

Bli en stabil vinnare på 10$

Klonka ett par finalbord i månaden ( inköp kommer vara för runt 100 kr )

Och det största målet: Att vinna mer än min brorsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till. Ska bli intressant att följa :)

 

lycka till! ska följas!

 

Tackar för dom lyckorden.

 

Sportsbetting gick bra inatt, 2/2 det var välkommet då det inte gått så bra dom senaste dagarna på pokern.

Det har gått riktigt tungt idag o jag har tyvärr inte marginalerna på min sida. Nu har jag kört 8 st SH SnG med resultat ingen itm :cry:

Tar ett lite uppehåll på ett par timmar nu, för att sen försöka vända den dåliga trenden. Jag som hade hoppats på lite dagboksmedrigg, men icke :roll:

Pride and glory nu, återkommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis hem, har jobbat och gymmat och hoppas det blir en del poker ikväll sen :) Igår gick det sådär, körde upp 4 bord och lyckades bli 3-outad på två bord inom loppet av någon minut sedan försvann man från dom andra två snabbt. Körde ett pass till senare där jag fick två andraplatser så blev litet plus där i varje fall. Rullen ligger på 295 $, hoppas jag kan vinna börja vinna snart, har gått otroligt segt so far. Om man ska hitta något positivt så är det väl att jag går bättre än brosan och det känns bra även om det kanske inte är så svårt kanske... :P

 

På söndag kväll börjar jag jobba natt, en vecka. Hoppas jag hinner spela lite poker innan dess för när jag brukar jobba natt brukar dagarna går rätt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En HH från 11$ SnG första nivån.

 

Full Tilt Poker Game #10866857161: $11 + $1 Sit & Go (Turbo) (81793547), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 6:45:45 ET - 2009/02/27

Seat 1: Hero (1,485)

Seat 2: dalls (1,395)

Seat 3: coachmac1996 (1,335)

Seat 4: the law kid (1,395)

Seat 5: SunsetSonja (1,860)

Seat 6: TheBushwaker (1,530)

TheBushwaker posts the small blind of 15

Hero posts the big blind of 30

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 5 of SpadesAce of Spades

dalls calls 30

coachmac1996 folds

the law kid folds

SunsetSonja folds

TheBushwaker calls 15

Hero checks

*** FLOP *** 3 of Clubs4 of Spades2 of Hearts

TheBushwaker checks

Hero bets 60

dalls raises to 270

TheBushwaker folds

Hero raises to 480

dalls raises to 1,365, and is all in

Hero calls 885

dalls shows 6 of Clubs5 of Clubs

Hero shows 5 of SpadesAce of Spades

*** TURN *** 3 of Clubs4 of Spades2 of Hearts10 of Clubs

*** RIVER *** 3 of Clubs4 of Spades2 of Hearts10 of ClubsQueen of Diamonds

dalls shows a straight, Six high

Hero shows a straight, Five high

dalls wins the pot (2,820) with a straight, Six high

The blinds are now 20/40

 

Kan jag komma ifrån här? Jag trodde han satt på triss, finns typ inte en chans i världen att man tror att han har 65o o limpat UTG.

Har bara gått några min av SnG här så har ingen info om FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...