Skadast Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Var en hejare på pingis, sen gick det över. Citera
patrikn Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jag är en hejare på fickpingis och Omaha, ser vi ett samband där med ? Citera
hefo Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Tyvärr kommer det inte kunna bli någon diskussion av den här tråden eftersom du har så uppenbart rätt. Har en gammal skolkompis som lirar EPTs stadigt och nl200 på nätet. Självklart var han topp5 för årskullen 1984 under uppväxten. Så, ett intressantare ämne, viljken musiksmak är det föder bra pokerspelare? Tror personligen att Bruce Springsteen kommer vara ganska ohotad här. Många pokerspeleares ungdom till trots! Jag kom tvåa i St Erikscupen i bordtennis när jag var 12 år. Dessutom har jag en tatuering med en Springteen-text på armen. Jag anar ett mönster här... /Tougher than the rest Citera
MJ Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jag kom tvåa i St Erikscupen i bordtennis när jag var 12 år. Dessutom har jag en tatuering med en Springteen-text på armen. Jag anar ett mönster här... /Tougher than the rest Jag har en fin gruppseger från den tiden. Det var ingen divisionsindelning och vi vann vår grupp med fina 56-0 i matcher och 112-1 i set. Sedan när det var divisionsindelning var det riktiga kanoner i ELIT. En som senare blev ungdomsvärldsmästare och han blev även U-EM mästare med en annan kille i serien. En kompis till mig har slagit den STÖRSTE AV DEM ALLA i en riktig tävlingsmatch. Citera
MJ Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jag har en fin gruppseger från den tiden. Det var ingen divisionsindelning och vi vann vår grupp med fina 56-0 i matcher och 112-1 i set. Sedan när det var divisionsindelning var det riktiga kanoner i ELIT. En som senare blev ungdomsvärldsmästare och han blev även U-EM mästare med en annan kille i serien. En kompis till mig har slagit den STÖRSTE AV DEM ALLA i en riktig tävlingsmatch. Jag såg Springsteen live första gången -92. Citera
Coxxa Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jag kom tvåa i St Erikscupen i bordtennis när jag var 12 år. Dessutom har jag en tatuering med en Springteen-text på armen. Jag anar ett mönster här... /Tougher than the rest Jäkligt stilig är den! Citera
K_MaN Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Jag är en hejare på fickpingis WP Citera
Elitloppet Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Spelar pingis men är inget vidare, div3-div4 typ. Poker anser jag mig bra på.. vad är felet på mig? Varför spelar jag inte i elitserien? Citera
DrRoland Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Phil Hellmuth lär vara ruggigt bra på pingis:-D Citera
freddo2001 Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Sjukt det skulle ta nästan två sidor innan något kom med det obligatoriska fickpingis skämtet Citera
Lofberg_brillo Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 jag är (inte för att skryta) bäst på både pingis och hästsport Citera
edison Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 beachvolley/volleyboll har flest och bäst spelare OBV Citera
fonzie Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Vi ska alltså frukta pokerboom i Asien nu istället? Citera
JohnH Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Jag har Jo, äpplets och jörgens autograf. Haft en OS-spelare som tränare. Spelade sista träningsåren med långnabb bara för att dryga mig. Slutade lira pingpong i början på 90talet men 2år senare såg jag chansen att slippa ett prov på gymnasiet. Signade in på SkolDM, slapp provet, blev 1 o 2 i de klasser jag ställde upp i. SkolDM är något svårare än SM. Långnabb och deffspel innebär dock att man sällan får bra kort. Citera
Basen Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Min teori är att om pingisspelare blir bra på poker, bilkörning, knyppling etcetera är det för att det är en sport man inte behöver lägga ned så mycket tid på för att bli bra. Alla vet ju att bolltalanger, minus Waldner, alltid väljer andra sporter först. Citera
MJ Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Min teori är att om pingisspelare blir bra på poker, bilkörning, knyppling etcetera är det för att det är en sport man inte behöver lägga ned så mycket tid på för att bli bra. Alla vet ju att bolltalanger, minus Waldner, alltid väljer andra sporter först. Man måste lägga ned mycket tid för att bli bra, men du har rätt i att sporten inte har hög status. Speciellt inte nu. Citera
MJ Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Jag har Jo, äpplets och jörgens autograf. Haft en OS-spelare som tränare. Spelade sista träningsåren med långnabb bara för att dryga mig. Slutade lira pingpong i början på 90talet men 2år senare såg jag chansen att slippa ett prov på gymnasiet. Signade in på SkolDM, slapp provet, blev 1 o 2 i de klasser jag ställde upp i. SkolDM är något svårare än SM. Långnabb och deffspel innebär dock att man sällan får bra kort. Amatörer singel och amatörer dubbel? OS-spelare som tränare? Jag chansar på esten Igor "soppan" Solopov. Edit: början på 90-talet. Då kanske det var före Solopvs tid. Citera
SouthEast Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Jag spelade pingis 1975-76. Har även J-O Waldners autograf från 1980. Är marginellt vinnande på poker. Citera
GruGloG Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 SkolDM är något svårare än SM. Eh? Citera
hefo Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Jag spelade pingis 1975-76.Har även J-O Waldners autograf från 1980. Är marginellt vinnande på poker. Själv har jag hoppat i Äpplets säng och slagit J-O på käften. Det första långt tidigare än det andra. Min syster bodde i Äpplets lägenhet när jag var liten, så det var inget snuskigt där. Snuskig var däremot J-O, som tog sig friheter på krogen... då får man smaka backhand! Citera
MJ Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Själv har jag hoppat i Äpplets säng och slagit J-O på käften. Det första långt tidigare än det andra. Min syster bodde i Äpplets lägenhet när jag var liten, så det var inget snuskigt där. Snuskig var däremot J-O, som tog sig friheter på krogen... då får man smaka backhand! Mycket besviken på dig. Du nobbar alltså den STÖRSTE som gammal pingistjej och allt? Om du vid tillfället var inne i ett förhållande bör du haft ett frikort om en sådan här situation skulle uppstå. Citera
hefo Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Mycket besviken på dig. Du nobbar alltså den STÖRSTE som gammal pingistjej och allt? Om du vid tillfället var inne i ett förhållande bör du haft ett frikort om en sådan här situation skulle uppstå. Vet inte om jag blir sådär väldigt kåt på en kille vars raggningsreplik är: Gumman, sug min OS-kuk så får du guldtänder... Citera
Hakflem Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Var rankad 2a i västerbotten i P15. Blev dock aldrig nån stjärna. Är dock marginellt bättre på pingis än poker Citera
MJ Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Henrik Huldschiner som skriver en del om spel/poker/spelbranschen i DI är gammal pingisspelare (duktig). Citera
TotalFarsa Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Som gammal nybroit, och därmed nästan kalmarit, kan jag intyga att det florerade en hel del rykten kring J-Os krogbravader på den tiden Citera
Recommended Posts