gnurfen Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Det är svenska spel, lägsta nivån 0.5/1. Han som är Fi är en av dem som sitter och nöter på flera bord ofta, spelar tight. Jag känner igen hans nick. Vi har mötts ganska många gånger, och han vet nog att jag spelar tight (förmodligen för tight), och han tycker förmodligen att jag är en ganska feg spelare (vilket nog stämmer). Denna session har jag bara suttit i 15 minuter, men jag inbillar mig som sagt att han känner igen mig sen tidigare. Jag har 195 spänn, han har 320. Jag får KK. Sitter UTG +1. UTG fold Jag höj till 5 (KK) x fold x fold xy Syn x fold Fi höjer till 15 x fold sb fold bb fold Jag väljer att bara syna, för att trappa honom senare om inte det obligatoriska esset dyker upp när jag har KK (mot många idioter går jag allin direkt, för de synar direkt med Ax även för mer än 100bb, men av honom får jag bara syn med AA eller mindre troliga KK i det läget). Mycket möjligt att resonemanget haltar, men så gör jag i detta läge. xy i mellanposition synar också. Potten är på 46,5, och vi är 3 som ser floppen 3, 5 , J regnbåge jag check xy check Fi satsar 25 Jag synar (det är nog korkat så här i efterhand, borde höjt honom tänker jag mig) xy fold Pott 96.5 till Turn, som kommer med eet rikigt usla kortet Q för min del. 3,5, J, Q (två klöver, jag har inte klöver kung om det nu spelar nån roll) Jag check Fi bet 65. Vad göra nu? Känns som att jag lirat riktigt uselt. Nu slår jag bara AJ och AQ, samt total bluff, och jag har svårt att se honom satsa så friskt. Citera
Ängeln17 Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Jag hade: 1. Fyrbetat pre och synat ev push. 2. Betat flopp och vid behov synat push. Som spelat får du nog syna turn och utvärdera river. Citera
apekatt Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Är Q så dåligt på turn? Klart som fan att fi CB på flopp om han nu är en "vass" spelare, men de faktum att han bara bettade halvpott tyder på svaghet(jag lirade massvis på den här nivån tidigare). Självklart skulle du ha spelat annorlunda tidigare i potten, men som spelad är det bara att duncka på(finns ju en miljon händer du slår, troligtvis lär han ju bara var på bluff). Är en fördel om man tar med sig testiklarna när man skall spela poker. Citera
OzzzaJa Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Som sagt, du har inte spelat handen så bra, reparera det genom att gå all in. Jag tycker inte heller att Q är en dålig turn. Citera
Sideshow Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Tossa den Board: 3c 5d Js Qc Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 56.126% 53.95% 02.17% 546 22.00 { TT+, AcKc, AQs } Hand 1: 43.874% 41.70% 02.17% 422 22.00 { KdKh } --- Citera
kravmärkt Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Tossa den Board: 3c 5d Js Qc Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 56.126% 53.95% 02.17% 546 22.00 { TT+, AcKc, AQs } Hand 1: 43.874% 41.70% 02.17% 422 22.00 { KdKh } --- tossa den? Citera
Supertequila Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Riktigt nice spelat hela vägen. Foldar du nu så asdfkljasdfkjasdfljkasd... check raise ALL IN. Edit: Att 4beta pre tycker jag är att pissa bort värde. Att check-syna den ofarliga floppen är mumma. Citera
Sideshow Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Kasta kanske? Mr Chomsky, I presume? check raise ALL IN. Bara för jag levla behöver ju inte du levla Citera
Ängeln17 Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Edit: Att 4beta pre tycker jag är att pissa bort värde. Att check-syna den ofarliga floppen är mumma. Om nu inte detta är en levling så undrar jag vad du egentligen har för range att 4-beta pre med då? Bara bluffar? Citera
thomassvensson Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Det är svenska spel, lägsta nivån 0.5/1.Han som är Fi är en av dem som sitter och nöter på flera bord ofta, spelar tight. Jag känner igen hans nick. Vi har mötts ganska många gånger, och han vet nog att jag spelar tight (förmodligen för tight), och han tycker förmodligen att jag är en ganska feg spelare (vilket nog stämmer). Denna session har jag bara suttit i 15 minuter, men jag inbillar mig som sagt att han känner igen mig sen tidigare. Jag har 195 spänn, han har 320. Jag får KK. Sitter UTG +1. UTG fold Jag höj till 5 (KK) x fold x fold xy Syn x fold Fi höjer till 15 x fold sb fold bb fold Jag väljer att bara syna, för att trappa honom senare om inte det obligatoriska esset dyker upp när jag har KK (mot många idioter går jag allin direkt, för de synar direkt med Ax även för mer än 100bb, men av honom får jag bara syn med AA eller mindre troliga KK i det läget). Mycket möjligt att resonemanget haltar, men så gör jag i detta läge. xy i mellanposition synar också. Potten är på 46,5, och vi är 3 som ser floppen 3, 5 , J regnbåge jag check xy check Fi satsar 25 Jag synar (det är nog korkat så här i efterhand, borde höjt honom tänker jag mig) xy fold Pott 96.5 till Turn, som kommer med eet rikigt usla kortet Q för min del. 3,5, J, Q (två klöver, jag har inte klöver kung om det nu spelar nån roll) Jag check Fi bet 65. Vad göra nu? Känns som att jag lirat riktigt uselt. Nu slår jag bara AJ och AQ, samt total bluff, och jag har svårt att se honom satsa så friskt. helt ärligt så har han nog dig slagen med antingen AA,QQ,JJ men de finns bara ett sätt o ta reda på det och det är inte att syna ut till river, för där ställer han nog in med any 2... de gör ja... reraisa han på på turn om du inte gjort det tidigare och låt han få ett beslut... syn är inget vinnande spel när ja spelar iaf... GL Ps: vet han att du e tajt så lägger han MÅNGA händer när du trycker tillbaka han... Ds Citera
Sideshow Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 helt ärligt så har han nog dig slagen med antingen AA,QQ,JJ men de finns bara ett sätt o ta reda på det och det är inte att syna ut till river, för där ställer han nog in med any 2... Precis, det är mycket bättre att höja på turn för vi vill ju absolut inte att han ska försöka bluffa oss på river de få gånger han har tex AcKc. Du är vassare än en köttkniv min vän. Edit: Välkommen till forumet btw Citera
dlinder Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Helt obligatorisk 4bet pre imo. Citera
dlinder Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 helt ärligt så har han nog dig slagen med antingen AA,QQ,JJ men de finns bara ett sätt o ta reda på det och det är inte att syna ut till river, för där ställer han nog in med any 2... de gör ja... reraisa han på på turn om du inte gjort det tidigare och låt han få ett beslut... syn är inget vinnande spel när ja spelar iaf... GL Ps: vet han att du e tajt så lägger han MÅNGA händer när du trycker tillbaka han... Ds Om han (du) pushar any2 på river är det ju MYCKET bättre att bara checksyna turn+river. Citera
Supertequila Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Om nu inte detta är en levling så undrar jag vad du egentligen har för range att 4-beta pre med då? Bara bluffar? Har i princip ingen 4betsrange pre för värde då man i princip pissar bort allt värde i handen. Finns situationer där jag kan 4beta, framför allt mot folk som missbrukar 3bet pre lr backraise mot squeeze, men det är som sagt inte standard. Känns som folk kanske borde tänka efter va Fi.s 4betssynsrange innehåller för händer, vilka 3betshänder som släpper mot 4bet som vi velat haft kvar, och hur ofta man ändå får ut 4betsvärdet ur fi.s CB efter 3bet, istället för att mekaniskt säga: 4bet ftw. Citera
Supertequila Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Bara för jag levla behöver ju inte du levla Du kan ju fundera på va Fi har för range, och hur stor del av den vi krossar. Helst hade jag velat check-syna turn o låta honom skjuta river också, men dels tror jag inte han kommer o värdebeta många händer på river, dels ger han nog upp i princip alla bluffar, dels kan vi få mervärde vid push här där han ev. kan syna en del kombos som han inte kan syna river med. Citera
Staash Postad 26 Februari , 2009 Rapport Postad 26 Februari , 2009 Du kan ju fundera på va Fi har för range, och hur stor del av den vi krossar. Helst hade jag velat check-syna turn o låta honom skjuta river också, men dels tror jag inte han kommer o värdebeta många händer på river, dels ger han nog upp i princip alla bluffar, dels kan vi få mervärde vid push här där han ev. kan syna en del kombos som han inte kan syna river med. Jag håller med ST i alla hans poster i denna tråden. Citera
thomassvensson Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Helt obligatorisk 4bet pre imo. e de så bra o check syna turn o river om du vet till 70% att ja trycker in keramiken? om jag nu har JJ, QQ, AA, set tvåpar and soo on? Du e varmt välkommen till mitt bord isf... Citera
pezdawg Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Hur som helst ska du in med alla pengar i potten. Bättre att låta FI få in så mkt som möjligt själv så man får med hans bluffdeg också. Tycker du spelat handen bra och även om du höjt flopp och han nu skulle ha QQ så blir du ju utdragen ändå så det spelar ju ingen roll. Precis som ST säger så skjuter han nog inga fler bluffgator så nu kan du med gott mod skicka in smeten. Citera
pezdawg Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 e de så bra o check syna turn o river om du vet till 70% att ja trycker in keramiken? om jag nu har JJ, QQ, AA, set tvåpar and soo on? Du e varmt välkommen till mitt bord isf... Du levlar iaf, hoppas jag. Citera
dlinder Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Har i princip ingen 4betsrange pre för värde då man i princip pissar bort allt värde i handen. Det gör du ju bara om du aldrig 4betar som bluff. Citera
thefman Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Det gör du ju bara om du aldrig 4betar som bluff. well det finns bättre lägen för 4b med valuerange. Cold 4b och det kan göras med bredare range för värde, och balanseras med bluffs. Men i dagens games är det imo en bra linje att aldrig 4betta annars i standardlägen. (vi kan ju aldrig direkt dyka upp med bluff 4b i det här givna läget tex. det är rent självmord) Huruvida man ens ska tänka på att balansera ranger eller slowplaya nötrange på nanostakes låter jag vara osagt. Citera
Tottyville Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Folk har läst så mycket söta poster på 2+2 och dylikt att de balanserar sina ranges så mycket att de börjar förlora pengar på det. Citera
thefman Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Folk har läst så mycket söta poster på 2+2 och dylikt att de balanserar sina ranges så mycket att de börjar förlora pengar på det. syftar du på mig? Håller helt klart med om vanligt förekommande luckor är att 1: tro sig balansera genom att kasta in supermycket bluffar och skapa allt för breda ranger, 2: spela fler händer än man klarar av (resulterar ofta i att man får svårt att spela mellanstarka tassar aka överspelar den delen av ens spel där man faktiskt kan hämta som mest värde i form av hårfina värdebettar). Jag förespråkar att man ska tweaka sina ranger utefter omständigheterna. Dvs ha en rimligt balanserad linje men knappast typ 5 bluffhänder 5 nöthänder alltid. Snarare utveckla rangen åt det håll som jag tror är mest profitabelt för sessionen, bordet, fienden. Citera
Tottyville Postad 28 Februari , 2009 Rapport Postad 28 Februari , 2009 syftar du på mig? Håller helt klart med om vanligt förekommande luckor är att 1: tro sig balansera genom att kasta in supermycket bluffar och skapa allt för breda ranger, 2: spela fler händer än man klarar av (resulterar ofta i att man får svårt att spela mellanstarka tassar aka överspelar den delen av ens spel där man faktiskt kan hämta som mest värde i form av hårfina värdebettar). Jag förespråkar att man ska tweaka sina ranger utefter omständigheterna. Dvs ha en rimligt balanserad linje men knappast typ 5 bluffhänder 5 nöthänder alltid. Snarare utveckla rangen åt det håll som jag tror är mest profitabelt för sessionen, bordet, fienden. Nej syftade inte på dig. Syftade på de som förespråkar att man nödvändigtvis måste ha en 4-bets range oavsett nivå. Samt massa andra saker såsom att balansera nöt med luft/semibluffar även om det faktiskt är direkt dåligt mot visst motstånd. Citera
Recommended Posts