Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena. Jag har haft någon dagbok här förut som jag dock lagt när ganska snabbt. Detta pga att jag ständigt har varit tvungen att casha ut mina rullar och således har de dött ut. Men nu ska jag göra ett nytt försök i samband med att jag ska gå upp och testa NL50 från NL20. Detta tack vare att jag igår klonkade in en 5$ rebuy turre och vann $660. Vilket gjorde att min rulle gick från ca $1200 till $1900.

Hitills iår har jag varit otroligt goodrun och mycket har gått i min väg. Får hoppas att det fortsätter nu när jag ska testa på NL50. Har nästan alltid när jag testat på NL50 förut haft en del problem och tyckt att skillnaden varit ganska stor från NL20. Så är otroligt tacksam för kommentarer på HHs som jag postar och andra tips och så för att jag ska kunna slå nivån.

Ett kortsiktigt mål får va att vara plus på NL50 nu det sista innan månaden är slut. Jag spelar föresten på ipoker. Ne nu är jag sugen på att dra igång grinden så nu kör vi!:-D

• Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Lycka till....ska följa det här :)

Har själv spelat på Ipoker och just den nivån......om du vill jag du PM ditt nick så man kan raila :)

nice, u got mail;-)

Blev en kort session. Ska ut o gå med hunden nu så tvungen att stänga ner borden. Blev iallafall ett litet plus på $11. Spelade på 4 bord där jag vid ett bord plussade en $35 och resterande blödde blinds och var kortdöd. Så är itne så nöjd direkt men plus är plus :).

Inte så många svåra händer direkt men den här handen blev jag lite osäker på. Ifall jag ska ta bet på river eller bara checka ner? Potten är på $29 och han har $22 kvar.

Hand #1454636589 begins at 2009/02/24

Dealing down cards

Dealt to Birathus [Qs Ad]

djkelly6999 posts the small blind of $0.25

zzzkzzz posts the big blind of $0.50

highbet101 calls $0.50.

cutelisa folds.

Birathus raises to $2.50.

djkelly6999 folds.

zzzkzzz folds.

highbet101 calls $2.

Dealing Flop [As 3d 7d]

highbet101 checks.

Birathus bets $3.50.

highbet101 calls $3.50.

Dealing Turn [6h]

highbet101 checks.

Birathus bets $8.50.

highbet101 calls $8.50.

Dealing River [6d]

highbet101 checks.

Birathus?

Birathus bets $23.

highbet101 folds.

Birathus wins $28.27

Postad
Sitter och tittar och blir lite förbryllad vad du kallsynar 6$ med i BB och sen släpper på låg flopp?

haha det vet jag itne själv kan inte komma oå vilken hand du menar :shock:. Har konstigt nog suttit o varit inne i massa annat men nu ska det bli koncentration igen :)

Postad
Lycka till ;) solklar värdebet där uppe btw =).. Hoppas du har bra RB på grindnätverket numero uno =)

tack du :).Så bra då har jag iaf gjort 1 rätt beslut idag ;).

Jodå helt okej tror jag.

Postad

Spelade lite till förut gick inte alls bra. Ett back på $47. Började rätt bra sedan förlora jag en ca 150bb pot med KK mot AK all in pre. Efter det började det gå sämre och sämre. Känner att jag trots bankrulle för nivån är lite rädd för att "spela ut" som jag brukar på NL20. Får hoppas det släpper snart med någramer hundratals händer spelade :)

Här kommer en hand som jag är väldigt besviken på mitt spel. Skyller lite på att den utspelade sig samtidigt som en annan hand som det smällde lite på.

Jag bör väll checkraisa här istället för att bara syna med tanke på brädan antar jag. Sedan på turn betar jag ju alldelles för lite. Borde ju betat över $10 iaf. Sen kommer ju en bedrövlig river, bara checkfolda? Känns tufft att försöka beta hem den på den rivern. Trots hans lilla riverbet känns det också väldigt svårt att hitta syn?

Hand #1454934851 begins at 2009/02/24

Dealing down cards

Dealt to Birathus [3h 3d]

Birathus posts the small blind of $0.25

vektornfl9 posts the big blind of $0.50

mizimizimizi raises to $1.75.

fOldYOufanOOk folds.

LeKebb1 folds.

Birathus calls $1.50.

vektornfl9 calls $1.25.

Dealing Flop [3s Ts Kc]

Birathus checks.

vektornfl9 checks.

mizimizimizi bets $4.

Birathus calls $4.

vektornfl9 folds.

Dealing Turn [Qs]

Birathus bets $8.

mizimizimizi calls $8.

Dealing River [9s]

Birathus checks.

mizimizimizi bets $12.

Birathus folds.

Det var den här handen som utspelade sig precis samtidigt på ett annat bord. Kändes vekt och lägga sig på floppen när han checkraisa. Detta basera jag på hans djupa stack och att han bara limpa in preflop. Sedan kommer turn K vilket ioförsig är ett skrämmande kort men hans halvpotbet kändes alldelles för liten för att va en bra hand, kändes mer som ett halvvågat försök att ta hem potten. Vilket visade sig vara rätt vid showdown på rivern efter check check.

Hand #1454934362 begins at 2009/02/24

Dealing down cards

Dealt to Birathus [Ad Th]

TTR89233282 posts the small blind of $0.25

johny82lame posts the big blind of $0.50

BarryJew folds.

eloise63 calls $0.50.

Biilixx folds.

Birathus raises to $2.50.

TTR89233282 folds.

johny82lame folds.

eloise63 calls $2.

Dealing Flop [Qs 2c Ts]

eloise63 checks.

Birathus bets $3.50.

eloise63 raises to $9.

Birathus calls $5.50.

Dealing Turn [Kd]

eloise63 bets $12.50.

Birathus calls $12.50.

Dealing River [7c]

eloise63 checks.

Birathus checks.

eloise63 shows [7s 9s]

eloise63 has One Pair, Sevens

En fråga också med AK. Ska man oftast syna 3-bet eller raisa igen. Denna fråga är såklart FI-baserad men överlag mot random FI utan historia mot. Tror AK är den handen jag nästan backat mest på idag då jag antingen synat 3-bet eller 3betat själv och sedan foldat mot bet och inte värdebetat själv efter flopp.:-(

Postad

Angående Hand 1, som du säger så skall du väl C/R flop, årets mest dragvänliga bräda, annars försök göra samma sak på turn istället för att beta rätt ut.

Angående AK skall man väl försöka få in 100 bb med det om man inte möter nån nit som spelar 12/10 osv =)..

Lycka till ;)

Postad
Angående Hand 1, som du säger så skall du väl C/R flop, årets mest dragvänliga bräda, annars försök göra samma sak på turn istället för att beta rätt ut.

Angående AK skall man väl försöka få in 100 bb med det om man inte möter nån nit som spelar 12/10 osv =)..

Lycka till ;)

Ja det borde jag verkligen gjort. M är nog också bättre bana att göra så på turn också ja. Såklart så visade det sig att han hade AA o ingen spader när jag kolla i pokertracker. Jävla piss att jag inte C/R på flop då hade det nog blivit shove redan där:-)

Okej låter rimligt, tror jag är lite för feg oftast med den handen ska försöka ändra på det.

Postad

Jag tycker inte alls om att spela AK och helst inte i 3 betad pott utan träff.

Och träffar man med sin K så får man inte betalt om Fi sitter på AQ,QQ utan förlorar bara en stor pott om Fi har AA.

AK slänger jag många gånger pre efter en 3-bet mot mig om jag sitter ur position.Finns bättre lägen att få in pengarna tycker jag.

Ser frekvent att många går all in pre med AK men jag gillar inte det spelet.

Antingen är det en coin flip mot lägre par eller stor underdog mot AA eller KK.

Bara mina tankar :)

Postad
viasat suger röv. Vem har viasat fotboll hemma liksom, standard att dom sänder CL på 6an väll:cry:. Någon som kan någon bra payperview sida?

Och träffar man med sin K så får man inte betalt om Fi sitter på AQ,QQ utan förlorar bara en stor pott om Fi har AA.

AK slänger jag många gånger pre efter en 3-bet mot mig om jag sitter ur position.Finns bättre lägen att få in pengarna tycker jag.

Det finns stream på nätet annars =), det gör jag ;)

Men Folda AK ur position mot en 3-bet?, det kommer ju inte att vara bra i 9 fall av 10. Så aggresivt som spelet har blitt idag, folk 3betar ju med väldigt hög frekvens idag.

Postad

Tack för svar :). Jo egentligen känner jag nog lite mer som du iallafall när det gäller allin preflop. Känns rätt tufft att få in det innan då det oftast känns som man just som bäst har en coin. Men är ju som sagt beroende på motstånd.

Rea på hela sortimentet på junkyard med minst 45% = NUTS!:-D

EDIT:

Söker fortfarande efter någon bra payperview sida till Inter-United. Får väll ta o googla det själv snart men känner att jag inte ritkgit är så haj på det där.

Postad

lol skæmt eller?

Postad

Men Folda AK ur position mot en 3-bet?, det kommer ju inte att vara bra i 9 fall av 10. Så aggresivt som spelet har blitt idag, folk 3betar ju med väldigt hög frekvens idag.

Visst det är read beroende men mot en nit som har en tight handrange så foldar jag oftast men mot en random fisk så kan jag 4-beta eller rent av ställa.

Men varför jag spelar AK lite mer konservativt än många andra är ett sätt att hålla nere svingsen.

Postad

Okej nice ska försöka hitta det :D

Ne foldar gör jag aldrig mot 3bet men att försöka få in det AI innan floppen gillar jag oftast inte. Iallafall inte när det är >100bb stackar