Gå till innehåll

Bluff långt in i turren- vem gör mest fel.


Donorb

Recommended Posts

50 dollars på cake

 

800/1600 ante 150 21 spelare kvar, pengar vid 40

 

Jag på BB, stack 17000

 

Knappen, stack 35000, minraisar, som ett par gånger tidigare.

Jag: J 9 off. Synar.

Pot: ca 8000

 

Flopp K65

 

Jag check, han bet 3200.

Jag ställer rätt fort 13 500.

Han blixtsyn med AJ off...

 

Jag läser honom som svag, spelar aggresivare med träff, framförallt eftersom det är 21kvar på 40 betalda och mht det jag sett under spelets gång.

Tror inte jag har särkilt LAG:ig image.

 

Vem gör mest fel??

Jag har ju svårt att se hans syn, sen kanske jag gör ett galet spel, men min läsning var korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan nog tycka att syna är ok trots allt, jag vet att det är tveksamt. Men jag låg 14-16/21 vid tillfället, så många ligger risigt till mht blindstorlekar. Tycker inte att det är helt fel att syna för att vid svaghet trycka. Det blir ju bra värde i potten och jag har fortfarande mycket marker att pusha mellanstackar med. Jag försvarar således agerandet fast jag inte borde...

 

Vet inte om jag håller med Bluwajt att blindkriga sig All in är rätt move (framförallt inte på cake där folk är extremt kassa och således synar extremt brett även om de slaskar halva stacken, några strån sämre än på svs tom).

 

Jag tycker fortfarande hans flopsyn är mycket skum. Han synar för i bästa fall 6 outs, troligen för 3. Eller en skitenkel soulread möjligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Syna inte med så liten stack, se till att bara ha en foldrange o en pushrange

2: Om du synar med intentionen att göra en stop n go så dega flopp direkt.

 

 

Som jag ser det läser han dig som svag pre, ser din check som svag och din push som stöld. Han har dessutom redan hunnit investera en stor del av stacken på prebettet och floppbettet vilket gör att han troligen MÅSTE ta synen med any two.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som han bestämt sig för degen skall åka in på flop oavsett kort. Men hans syn vet jag inte, undrar vad han sätter dig på?

 

Han har väl som mål att komma betydligt högre i prislistan och är villig att riskera därefter men vad vet jag min lilla fisk :-(

 

Vet jag inte om han hade runner runner färgdrag med A eller om det var rainbowflop, antar det sistnämnda då du inte skrivit ut detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att jag spelade handen sämst då (det var ju också frågan)...jag är ju som sagt medveten om P/F-spel osv, men ibland händer det att man gör försök och det ska man ju inte....:roll:

 

Stop-n-go där blir lite knepigt, ska jag pusha alla floppar? Eller vad? Betar jag 70-80% av pott är jag comitted och kan ändå inte slinka. Planen var ju vik efter hans givna standardbet(50-100%) efter flop, sen visar han svaghet och då vill man ju utnyttja.

 

Vilka skulle syna min AI på flop? Jag skulle inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, men vad drar vi för allmän slutsats om fi som spelare om han brukar minraisa från knappen?

 

Att han är en spelare som upptäckt att folk försvarar sina blinds alldeles för sällan trots att man endast minraisar. Och om han konsekvent minraisar från knappen gör handet med samma range som en lika lös-aggressiv spelare skulle göra som höjer 2,5 till 3 ggr BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad reppar du för hand?

 

Vad reppar han för hand iyo?

 

Varför checkraisar du floppen?

 

Varför gör du honom commitad när du har en hand helt utan showdownvärde.

 

På flopp har du två val, har han träffat spelar det ingen roll vad du gör du kommer torska. Checkraise gör honom semicommited men du får mer i potten de gånger han klarar vika. Raise allin kommer ofta få honom att vika om han är tom.

 

Oavsett gillar jag inget i handen, vik pre eller ställ pre är både överlägsna ditt spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...