peewee37111 Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Vi sitter med 1.3m med en bb på 30k, och ligger nu 10 i tävlingen med 60 spelare kvar. Avg på ca 600k. Utg degar in med 380k, fold fram till mig som sitter på co. Problemet i denna handen är stackarna framför mig, knapp och bb täcker mig medan sb har en stack på ungefär 830k. Spelarna med stora stackar framför mig har spelat relativt tight. Vad är då bästa beslut i denna handen? - Dega in och slippa beslut? - Syna 380k och vika mot deg från storstackarna? -Om vi synar 380k och sb degar in för 450k till, beslut?-nobrainer? Tyckte från början att denna handen var en nobrainer standard hand och att jag spelade den fruktansvärt dåligt men är fan osäker på vad som e bäst beslut nu;) Upplösningen kommer lite senare då jag först vill se vad folk tycker är bäst i denna situation. Citera
nadir Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Du vill väl inte inducera move från täckarna då beslutet uppenbart blir svårt då de är tighta? Push (eller fold), men jag är skandalöst dålig - vill mest få igång diskussionen. Citera
peewee37111 Postad 23 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2009 Jag håller med dig till viss del, men känns som att storstackarnas range för att syna min all in borde vara QQ+ i detta läget? Citera
Captain Morgan Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Du får ju ta med i beräkningen att sannolikheten att knapp eller bb vaknar upp med en hand som är bättre än din (AA, KK, QQ) är mycket liten och i en turbo turre som Warmup har du aldrig råd att vika JJ i detta läge. UTGs openshove för 13bb tycker jag känns som mellanpar alt. AK-AJ så dega in och hoppas dom står. Du är obv committad att syna SBs shove eftersom han gör det med AK och förmodligen även AQ och du får sjukt bra odds. Citera
Bluwajt Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Syn/folda går ju inte, spyr bort marker då. Pushar. Citera
Stormen_Per Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Fold är det sämsta du kan göra... Det sitter 6 eller 7 vid bordet och han som pushar har 13 big blinds. Sen om du synar eller pushar spelar inte så stor roll, nackdelen med att syna är att någon efter kanske gör en mongosyn och då kanske vi måste folda på en dålig flopp men det händer väl en gång på 50 kanske. Och om du synar dom första 380k så synar du såklart om någon efter pushar för 450k till, väldigt enkel matematik. Citera
ickash Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Push tycker jag känns som en underbar linje. Citera
fsista Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Du gick väl inte så där långt bara för att slänga JJ pre? Citera
Gäst Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Tycker det är ett finfint läge att ställa in keramiken i "mitten" faktiskt. Citera
-xfx- Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Syn. Exakt chipcount på knapp/bb ? Citera
Mharju Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 lättaste pushen på länge imo (: Citera
sulla Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Ganska givet att deg är bäst här. Antar att BB hittade AA o du bustade... Citera
Recommended Posts