Gå till innehåll

Ställa med AK i mittenskede av turnering

MrShark

Recommended Posts

Ja, rubriken säger de mesta, tycker ni att det är ok att trycka under the gun, när en uppduppling av keramiken är ett krav för att överleva.

En situation som hände mig, jag synar under the gun, spelare efteråt skjuter in allt, alla foldar fram till mig, jag har AK i spader, är ny vid bordet och bb är 300, jag har ca 5000 och min motståndare har 7000. Ska jag syna? Vad hade ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför limpar du UTG med AKs och 17 BB i stacken om du inte vill hamna all in före floppen?

Saken är ju den att jag vill hamna all-in preflop. AK har egentligen bara problem mot AA och KK och även mot KK har den 17% eller vad det nu var.

Nu satt motståndaren på just AA och skickade ut mig, väldigt konstigt spelat av han, eftersom det var 8 spelare efter som inte hade talat, hade nog valt att inte ställa direkt om jag var han.

Länk till kommentar

Fan vad otur du hade :(! Folden finns nog där ändå om du har liiiite bättre reads!

Vad som sagt ny vid bordet, behöver dubbla, det kändes som att jag gjorde rätt beslut, vilket de inte visade sig vara... Åkte som sagt ut ur champion chip så lite surt är det... Har grubblat ett tag över synen men tycker faktiskt att jag gjorde rätt.. Trots allt:rolleyes:

Länk till kommentar

Vad som sagt ny vid bordet, behöver dubbla, det kändes som att jag gjorde rätt beslut, vilket de inte visade sig vara... Åkte som sagt ut ur champion chip så lite surt är det... Har grubblat ett tag över synen men tycker faktiskt att jag gjorde rätt.. Trots allt:rolleyes:

Nja, precis som XaaL mycket riktigt påpekar så är det inte bra att trycka in keramiken i mitten så fort på ett nytt bord! Eftersom du precis satt dig borde ju motståndarna ha respekt för dig och motståndaren sitter nog väldigt ofta på American Airlines när han skjuter in allt som i detta läge!

Länk till kommentar

Nja, precis som XaaL mycket riktigt påpekar så är det inte bra att trycka in keramiken i mitten så fort på ett nytt bord! Eftersom du precis satt dig borde ju motståndarna ha respekt för dig och motståndaren sitter nog väldigt ofta på American Airlines när han skjuter in allt som i detta läge!

Jaha okej, ja jag har inte så mycket rutin av stora turneringar, för mig blir det att jag bygger på min stack, bit för bit, men till sist går medelstacken om mig och jag är bland dom sista i turneringen... Jag tror att jag spelar för tight i mittenskedet nästan, några tips på när man ska börja släppa efter lite?

Länk till kommentar

Jaha okej, ja jag har inte så mycket rutin av stora turneringar, för mig blir det att jag bygger på min stack, bit för bit, men till sist går medelstacken om mig och jag är bland dom sista i turneringen... Jag tror att jag spelar för tight i mittenskedet nästan, några tips på när man ska börja släppa efter lite?

Något jag har börjat göra det senaste är att jag raisar väldigt mycket händer som, 34s, 52o. Händer med korten 2,3,4,5 alltså. Fördelen med detta är att vår motståndare (kan kalla honom Tommy) oftast synar med Ess på hand (eller ett i rockärmen ;)) och kommer det ett ess på floppen har vi ju bara två kort kvar till stegen! Och ibland bara ett om till exempel vi har 34 och floppen kommer A2K.

Detta är jättebra eftersom Tommy aldrig kommer misstänka att vi har stegen och ett utmärkt läge att stoppa in keramiken i mitten!

Länk till kommentar

Små suited connectors kör jag mycket i början, men avtar mer sen då det helt enkelt blir för dyrt att syna BB för att sedan folda utan träff. :mrgreen:

Du inser att folk driver med dig va? Eller, jag tror inte att du gör det. Vill bara påtala det eftersom du faktiskt kliver in och ställer en seriös fråga.

För det första så ska du inte limpa in (syna) med AK med den stack du har, och om du gör det, så är det ju för att gömma din hand och få någon efter dig att ställa alternativt höja så att DU kan ställa all in. Inte för att du ska kunna dra slutsatsen att "jaha, han har nog AA, jag måste folda".

Levels i all ära, men när den som ställt frågan inte är med på det hela så blir det ju faktiskt rätt illa.

Lycka till framöver!

/SK

Länk till kommentar

Du inser att folk driver med dig va? Eller, jag tror inte att du gör det. Vill bara påtala det eftersom du faktiskt kliver in och ställer en seriös fråga.

För det första så ska du inte limpa in (syna) med AK med den stack du har, och om du gör det, så är det ju för att gömma din hand och få någon efter dig att ställa alternativt höja så att DU kan ställa all in. Inte för att du ska kunna dra slutsatsen att "jaha, han har nog AA, jag måste folda".

Levels i all ära, men när den som ställt frågan inte är med på det hela så blir det ju faktiskt rätt illa.

Lycka till framöver!

/SK

Haha, ja tråden har tappat hamnat off topic, vad gäller små suited connectors så vet jag inte hur vi kom in på det, tillbak till frågan och situationen så limpade jag bara med för att jag ville ha en raise/all-in av tex QQ,JJ, KQ,KJ ja allt utom just AA och KK. Sen vad ni anser om min syn är det som jag startade tråden om, och vad ni hade gjort i samma läge. Jag har spelat poker i ca 3 år och det här var inte min första turnering, utan min första STORA turnering... Är i en fas där jag håller på att utveckla min turneringsstrategi för mittenskedet...:-D

Länk till kommentar

tillbak till frågan och situationen så limpade jag bara med för att jag ville ha en raise/all-in av tex QQ,JJ, KQ,KJ ja allt utom just AA och KK. Sen vad ni anser om min syn är det som jag startade tråden om, och vad ni hade gjort i samma läge.

Men som du skriver själv. Du limpar(inte för att jag tycker det är ett bra spel) för att få en raise/allin av QQ,JJ,KQ,KJ. Nu har du fått exakt som du vill, någon har gått allin bakom dig. Bara synd att denna gång har han AA.

Länk till kommentar