MrShark Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Ja, rubriken säger de mesta, tycker ni att det är ok att trycka under the gun, när en uppduppling av keramiken är ett krav för att överleva. En situation som hände mig, jag synar under the gun, spelare efteråt skjuter in allt, alla foldar fram till mig, jag har AK i spader, är ny vid bordet och bb är 300, jag har ca 5000 och min motståndare har 7000. Ska jag syna? Vad hade ni gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Ja, rubriken säger de mesta, tycker ni att det är ok att trycka under the gun, när en uppduppling av keramiken är ett krav för att överleva. Dan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Ja du ska syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 22 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Visst tyckte jag att det oxå kändes rätt, kan berätta att jag spelade den här handen ikväll i championchip... Kan ni gissa vad motsåndaren satt på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 22 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Dan? Hej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Varför limpar du UTG med AKs och 17 BB i stacken om du inte vill hamna all in före floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Visst tyckte jag att det oxå kändes rätt, kan berätta att jag spelade den här handen ikväll i championchip... Kan ni gissa vad motsåndaren satt på? Satt han verkligen på AA :shock: Nej!! Det finns ju bara inte:shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 22 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Varför limpar du UTG med AKs och 17 BB i stacken om du inte vill hamna all in före floppen? Saken är ju den att jag vill hamna all-in preflop. AK har egentligen bara problem mot AA och KK och även mot KK har den 17% eller vad det nu var. Nu satt motståndaren på just AA och skickade ut mig, väldigt konstigt spelat av han, eftersom det var 8 spelare efter som inte hade talat, hade nog valt att inte ställa direkt om jag var han. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 22 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Satt han verkligen på AA :shock: Nej!! Det finns ju bara inte:shock: American airlines... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Fan vad otur du hade ! Folden finns nog där ändå om du har liiiite bättre reads! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 22 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Fan vad otur du hade ! Folden finns nog där ändå om du har liiiite bättre reads! Vad som sagt ny vid bordet, behöver dubbla, det kändes som att jag gjorde rätt beslut, vilket de inte visade sig vara... Åkte som sagt ut ur champion chip så lite surt är det... Har grubblat ett tag över synen men tycker faktiskt att jag gjorde rätt.. Trots allt:rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Vad som sagt ny vid bordet, behöver dubbla, det kändes som att jag gjorde rätt beslut, vilket de inte visade sig vara... Åkte som sagt ut ur champion chip så lite surt är det... Har grubblat ett tag över synen men tycker faktiskt att jag gjorde rätt.. Trots allt:rolleyes: Nja, precis som XaaL mycket riktigt påpekar så är det inte bra att trycka in keramiken i mitten så fort på ett nytt bord! Eftersom du precis satt dig borde ju motståndarna ha respekt för dig och motståndaren sitter nog väldigt ofta på American Airlines när han skjuter in allt som i detta läge! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 22 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Nja, precis som XaaL mycket riktigt påpekar så är det inte bra att trycka in keramiken i mitten så fort på ett nytt bord! Eftersom du precis satt dig borde ju motståndarna ha respekt för dig och motståndaren sitter nog väldigt ofta på American Airlines när han skjuter in allt som i detta läge! Jaha okej, ja jag har inte så mycket rutin av stora turneringar, för mig blir det att jag bygger på min stack, bit för bit, men till sist går medelstacken om mig och jag är bland dom sista i turneringen... Jag tror att jag spelar för tight i mittenskedet nästan, några tips på när man ska börja släppa efter lite? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Jaha okej, ja jag har inte så mycket rutin av stora turneringar, för mig blir det att jag bygger på min stack, bit för bit, men till sist går medelstacken om mig och jag är bland dom sista i turneringen... Jag tror att jag spelar för tight i mittenskedet nästan, några tips på när man ska börja släppa efter lite? Något jag har börjat göra det senaste är att jag raisar väldigt mycket händer som, 34s, 52o. Händer med korten 2,3,4,5 alltså. Fördelen med detta är att vår motståndare (kan kalla honom Tommy) oftast synar med Ess på hand (eller ett i rockärmen ) och kommer det ett ess på floppen har vi ju bara två kort kvar till stegen! Och ibland bara ett om till exempel vi har 34 och floppen kommer A2K. Detta är jättebra eftersom Tommy aldrig kommer misstänka att vi har stegen och ett utmärkt läge att stoppa in keramiken i mitten! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 22 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Små suited connectors kör jag mycket i början, men avtar mer sen då det helt enkelt blir för dyrt att syna BB för att sedan folda utan träff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 levla är så 2007 bluwajt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Små suited connectors kör jag mycket i början, men avtar mer sen då det helt enkelt blir för dyrt att syna BB för att sedan folda utan träff. Du inser att folk driver med dig va? Eller, jag tror inte att du gör det. Vill bara påtala det eftersom du faktiskt kliver in och ställer en seriös fråga. För det första så ska du inte limpa in (syna) med AK med den stack du har, och om du gör det, så är det ju för att gömma din hand och få någon efter dig att ställa alternativt höja så att DU kan ställa all in. Inte för att du ska kunna dra slutsatsen att "jaha, han har nog AA, jag måste folda". Levels i all ära, men när den som ställt frågan inte är med på det hela så blir det ju faktiskt rätt illa. Lycka till framöver! /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 22 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 Du inser att folk driver med dig va? Eller, jag tror inte att du gör det. Vill bara påtala det eftersom du faktiskt kliver in och ställer en seriös fråga. För det första så ska du inte limpa in (syna) med AK med den stack du har, och om du gör det, så är det ju för att gömma din hand och få någon efter dig att ställa alternativt höja så att DU kan ställa all in. Inte för att du ska kunna dra slutsatsen att "jaha, han har nog AA, jag måste folda". Levels i all ära, men när den som ställt frågan inte är med på det hela så blir det ju faktiskt rätt illa. Lycka till framöver! /SK Haha, ja tråden har tappat hamnat off topic, vad gäller små suited connectors så vet jag inte hur vi kom in på det, tillbak till frågan och situationen så limpade jag bara med för att jag ville ha en raise/all-in av tex QQ,JJ, KQ,KJ ja allt utom just AA och KK. Sen vad ni anser om min syn är det som jag startade tråden om, och vad ni hade gjort i samma läge. Jag har spelat poker i ca 3 år och det här var inte min första turnering, utan min första STORA turnering... Är i en fas där jag håller på att utveckla min turneringsstrategi för mittenskedet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 22 Februari , 2009 Rapport Share Postad 22 Februari , 2009 levla är så 2007 bluwajt. Var knappt ens född då ju edit: Är för övrigt rätt säker på att op levlar han med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 Var knappt ens född då ju edit: Är för övrigt rätt säker på att op levlar han med. tveksamt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pele08 Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 tillbak till frågan och situationen så limpade jag bara med för att jag ville ha en raise/all-in av tex QQ,JJ, KQ,KJ ja allt utom just AA och KK. Sen vad ni anser om min syn är det som jag startade tråden om, och vad ni hade gjort i samma läge. Men som du skriver själv. Du limpar(inte för att jag tycker det är ett bra spel) för att få en raise/allin av QQ,JJ,KQ,KJ. Nu har du fått exakt som du vill, någon har gått allin bakom dig. Bara synd att denna gång har han AA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 Var knappt ens född då ju edit: Är för övrigt rätt säker på att op levlar han med. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrShark Postad 24 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 Februari , 2009 Men som du skriver själv. Du limpar(inte för att jag tycker det är ett bra spel) för att få en raise/allin av QQ,JJ,KQ,KJ. Nu har du fått exakt som du vill, någon har gått allin bakom dig. Bara synd att denna gång har han AA. Äntligen någon som har förstått Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 24 Februari , 2009 Rapport Share Postad 24 Februari , 2009 Klart du måste syna, men man kan ju fråga sig vilken range en UTG+1 spelare degar in 23BB efter UTG limpat med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 24 Februari , 2009 Rapport Share Postad 24 Februari , 2009 Kan ni gissa vad motsåndaren satt på? Q4 offsuit och floppade ett fyrtal i fyror? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts