Gå till innehåll

NL: Hur gå från 10 till 6-manna?


snetreff

Recommended Posts

Jag kan utan problem slå NL50 10-manna. Jag vill dock hellre spela 6-manna men känner mig inte lika bekväm med spelet där. Idag spelar jag TAG abc-poker men antar att det inte funkar lika bra vid 6-manna bord. Skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag kan genomföra denna övergång från FL till SH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska stor skillnad,Titta på lite cardrunners filmer lr dyl och börja med att gä ner i nivå och spela tight som någon sa eftersträva sen att öppna upp din pfr range så du ökar den.

Jobba på din 3bet range och ev 4bet range och gå mycket efter stats på FI när du väljer 3beta.

 

Har gått samma väg och gjorde en massa misstag när man är van med nitig fr poker så börjar folk 3beta,4beta rätt hejdlöst vilket gör att man tror sh handlar mycket mer om bluffar än man tror.

 

Spela lägre än du brukar o prova dig fram o räkna inte med att vinna så mycket i början så är jag säker på att du är en mycket bättre pokerspelare om några månader även i FR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...