Gå till innehåll

Syna en allin med 22


Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I Full Tilts poker strategy guide har Andy Bloch ett kapitel om just detta. I teorin är det korrekt att ställa med runt 90% av händerna om man är så låg som 5BB i ett HU läge.

 

22 är fö en enkelt syn i detta läget även om det bara är ett lågt par och man ytterst sällan är stor favorit.

 

Kan lägga till att upp till 11BB så är det faktiskt korrekt att ställa först in med T4o enligt Andy Blochs beräkningar detta i ett spel där man bara gör all-in eller foldar. Dvs om man inte får limpa in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Full Tilts poker strategy guide har Andy Bloch ett kapitel om just detta. I teorin är det korrekt att ställa med runt 90% av händerna om man är så låg som 5BB i ett HU läge.

 

22 är fö en enkelt syn i detta läget även om det bara är ett lågt par och man ytterst sällan är stor favorit.

 

Kan lägga till att upp till 11BB så är det faktiskt korrekt att ställa först in med T4o enligt Andy Blochs beräkningar detta i ett spel där man bara gör all-in eller foldar. Dvs om man inte får limpa in i potten.

 

Då kan vi nog konstatera att det finns väldigt olika beräkningar. Pusha T4o upp till 11bb låter exploaterbart tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg av. Jag har nyss börjat - inga avslutade turneringar.

 

Men det du skrivit i den här tråden är urbota korkat - utvecklingsstörd. Ingen borde utsättas för dina "tankar" om poker.

 

Har du någon som helst aning om vilka idiotiska saker du säger?

 

Ok, så du menar att fi ska vika 22 i dessa lägen? Utveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, nej. Jag vänder mig givetvis mot det efterblivna du skrev.

 

Att fi ska syna med 22? Verkar som vi båda är av samma uppfattning och det gör dig....efterbliven?

 

Lägg av nu Eury. Om man tittar in i din dagbok (vilket jag gärna gör eftersom jag själv spelar mycket DoNs) så verkar det som du behöver koncentrera dig lite mer på pokerspelandet och lite mindre på tröttsamma påhopp i diverse trådar.

Jag erkänner mer än gärna att jag inte är något matematiskt pokersnille som slänger sig med en massa fina termer men när både du och jag är överens om att fi ska syna med 22 i just detta läge så förstår jag inte vad problemet är.

 

Edit. Du har PM Eury.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missförstår du medvetet eller är du så här dum på riktigt?

 

DET MISSBILDADE TÄNKET JAG TALAR OM ÄR FRAMFÖR ALLT NÄR DU PÅSTÅR ATT DET ÄR RELEVANT FÖR VÅRT BESLUT HUR STOR DEL AV MARKERNA VI HAR.

 

Fattar du nu?

 

Och våga fan aldrig hoppa på mitt spel din förbannade jävla sopa. Det finns INGENTING du har på mig ditt jävla härk och din utvecklingsstörda bedömning om vad jag behöver göra åt mitt spel är totalt jävla ointressant. Din jävla krumelur.

 

Du är ett utvecklingsstört CP och kan genast sluta upp med att delta i strategitrådar, särskilt sådana startade av nybörjare, eftersom dina ruttna tankefragment bara ställer till det. Du är ett jävla gift.

 

Det enda som är relevant här är följande - matchar pottoddsen fi:s vinstchans?

 

Fi:s pottodds gör att han behöver ha 40% vinstchans för att ta synen.

 

Mot 11.5% (77+,A9s+,KTs+,QTs+,JTs,ATo+,KQo) har 22 40.3% - och ingen jävel på den här planeten ställer ens in närheten av så tight.

 

Om vi istället antar att hjälten ställer ATC, vilket inte tycks så orimligt, så har 22 50.33% equity.

 

Om vi antar att skillnaden mellan första- och andraplatserna är 1000 kronor innebär det helt enkelt att EV för fold är 600 kronor (två tredjedelar av markerna, multiplicerat med skillnaden mellan placeringarna) och EV för syn är .5033 * 1000 + .4967 * EV för att dubbla upp fi, vilket är en tredjedel av differensen, alltså .5033 * 1000 + .4967 * 1000/3 = 668.87 kronor. Vi ökar alltså vårt EV med klart över 10% på att ta synen och allt annat än syn är förfärligt.

 

Det här är superuppenbart för oss med antydan till hjärna, och när du nu inte tillhör den gruppen människor så gör du bäst i att hålla käften, så att vi andra kan förklara det här för trådskaparen.

 

Ditt jävla CP.

 

EDIT: Som alla redan förstått så har detta inlägg givit en avstängning. /Appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du påstå att jag inte är rationell nu också? Är det ens lagligt att ha så många fel i huvudet som du? Har du tagit åt dig av min kritik av dig? Dvs, sluta tänk som ett CP (fattar du det där med stackstorleken HU än?) och sluta dela med dig av dina tankar.

 

 

Kan du inte PM:a ditt nummer så jag kan ringa dig nästa gång jag är i din närhet så vi kan ta en fika, jag måste se om du verkligen finns på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missförstår du medvetet eller är du så här dum på riktigt?

 

DET MISSBILDADE TÄNKET JAG TALAR OM ÄR FRAMFÖR ALLT NÄR DU PÅSTÅR ATT DET ÄR RELEVANT FÖR VÅRT BESLUT HUR STOR DEL AV MARKERNA VI HAR.

 

Fattar du nu?

 

Och våga fan aldrig hoppa på mitt spel din förbannade jävla sopa. Det finns INGENTING du har på mig ditt jävla härk och din utvecklingsstörda bedömning om vad jag behöver göra åt mitt spel är totalt jävla ointressant. Din jävla krumelur.

 

Du är ett utvecklingsstört CP och kan genast sluta upp med att delta i strategitrådar, särskilt sådana startade av nybörjare, eftersom dina ruttna tankefragment bara ställer till det. Du är ett jävla gift.

 

Det enda som är relevant här är följande - matchar pottoddsen fi:s vinstchans?

 

Fi:s pottodds gör att han behöver ha 40% vinstchans för att ta synen.

 

Mot 11.5% (77+,A9s+,KTs+,QTs+,JTs,ATo+,KQo) har 22 40.3% - och ingen jävel på den här planeten ställer ens in närheten av så tight.

 

Om vi istället antar att hjälten ställer ATC, vilket inte tycks så orimligt, så har 22 50.33% equity.

 

Om vi antar att skillnaden mellan första- och andraplatserna är 1000 kronor innebär det helt enkelt att EV för fold är 600 kronor (två tredjedelar av markerna, multiplicerat med skillnaden mellan placeringarna) och EV för syn är .5033 * 1000 + .4967 * EV för att dubbla upp fi, vilket är en tredjedel av differensen, alltså .5033 * 1000 + .4967 * 1000/3 = 668.87 kronor. Vi ökar alltså vårt EV med klart över 10% på att ta synen och allt annat än syn är förfärligt.

 

Det här är superuppenbart för oss med antydan till hjärna, och när du nu inte tillhör den gruppen människor så gör du bäst i att hålla käften, så att vi andra kan förklara det här för trådskaparen.

Ditt jävla CP.

 

 

Nu när det äntligen dök upp någon med ett bra språkbruk som kunde förklara detta på ett mjukt och pedagogiskt sätt är jag övertygad om att trådskaparen har begripit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte PM:a ditt nummer så jag kan ringa dig nästa gång jag är i din närhet så vi kan ta en fika, jag måste se om du verkligen finns på riktigt.

 

Nu när det äntligen dök upp någon med ett bra språkbruk som kunde förklara detta på ett mjukt och pedagogiskt sätt är jag övertygad om att trådskaparen har begripit.

 

Såna här kommentarer gör mig varm i hjärtat! :mrgreen:

 

Hälften av posterna det senaste dygnet gör mig jättegenerad (läs Eury, Legato, dilbas, linas inlägg t ex), och andra hälften är riktiga pärlor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...