Gå till innehåll

Långvarig motrigg som inte vill försvinna!


links84

Recommended Posts

Började Januari riktigt bra med en sjuk vinn-streak tills det en dag i mitten på Januari då det bara sa stopp, Nu har jag försökt kämpa mig ur den på alla möjliga sätt men det ger sig inte. Jag vet att det inte sitter i siten jag spelar på men jag har ändå testat Svs, Ongame och nu Boss utan någon större skillnad.

Det känns som att jag verkligen får slita för varje pott.

 

Jag tycker att jag får dåliga kort och när jag väl får bra så träffar jag ytterst sällan. Men det som gör mig mest tiltad är att när jag väl träffar nöten så får jag aldrig betalt! Har försökt att provocera genom att spela mer aggressivt och visst det ger ju mer betalt men samtidigt så kostar det betydligt mer då jag väldigt sällan träffar.

 

Jag har fått coachning vid flera tillfällen men även han tycker att spelet ser bra ut och att det beror på downswingen.

 

Det jobbiga med allt detta är ju att självförtroendet blir ju helt mosat och man tror ju att man har haft tur dom månaderna när det har gått bra och nu tar det ut sin rätt.

 

Har testat att köra en Mike Matusow, och tänka positivt men min hjärna verkar ha svårt att kommunicera med korten:-)

 

Som tur är så har jag ändå lyckats hålla bankrullen hyfsat intakt genom att gå ner i nivå.

 

Skulle vilja ha lite tips och ideer om hur jag kan få detta att vända? Jag har testat allt jag kan komma på!

 

 

Grafen:

 

http://www.pokerhome.com/links84/poker-stats/1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta några dar ledigt och gör nåt annat om downswingen påverkar dig negativt. det är aldrig kul att vara frustrerad, och för egen del tror jag tex att jag värdebetar för lite/bluffar för lite när jag är i en downswing och det börjar bli alltför frustrerande. när det blir på det viset är det nog smartare att rida ut riggen på andra ställen än pokerbordet...

 

motriggen kan naturligtvis fortsätta när du återvänder, men då har du gjort dig av med frustrationen och kan spela bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt när det går emot. Alla har såklart varit i den sitsen någon gång (läs massor). Säger som ovanstående. Ta en paus på några dagar. Sist jag hade en jobbig period så tog jag en paus och under pausen så kom jag fram till att jag spelat lite annorlunda mot vad jag brukar. Inga stora skillnader men de fanns där, man blir såklart påverkad när det går emot. Man behöver ofta lite distans för att verkligen analysera situationen.

 

Hoppas att det vänder :-)

 

 

Citat: "Har försökt att provocera genom att spela mer aggressivt"

Uppenbarligen har du avvikit från ditt vanliga spel i någon mening. Ta paus, hitta ditt eget spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började Januari riktigt bra med en sjuk vinn-streak tills det en dag i mitten på Januari då det bara sa stopp, Nu har jag försökt kämpa mig ur den på alla möjliga sätt men det ger sig inte. Jag vet att det inte sitter i siten jag spelar på men jag har ändå testat Svs, Ongame och nu Boss utan någon större skillnad.

Det känns som att jag verkligen får slita för varje pott.

 

Jag tycker att jag får dåliga kort och när jag väl får bra så träffar jag ytterst sällan. Men det som gör mig mest tiltad är att när jag väl träffar nöten så får jag aldrig betalt! Har försökt att provocera genom att spela mer aggressivt och visst det ger ju mer betalt men samtidigt så kostar det betydligt mer då jag väldigt sällan träffar.

 

Jag har fått coachning vid flera tillfällen men även han tycker att spelet ser bra ut och att det beror på downswingen.

 

Det jobbiga med allt detta är ju att självförtroendet blir ju helt mosat och man tror ju att man har haft tur dom månaderna när det har gått bra och nu tar det ut sin rätt.

 

Har testat att köra en Mike Matusow, och tänka positivt men min hjärna verkar ha svårt att kommunicera med korten:-)

 

Som tur är så har jag ändå lyckats hålla bankrullen hyfsat intakt genom att gå ner i nivå.

 

Skulle vilja ha lite tips och ideer om hur jag kan få detta att vända? Jag har testat allt jag kan komma på!

 

 

Grafen:

 

http://www.pokerhome.com/links84/poker-stats/1

 

Om du med att "försöka kämpa dig ur krisen" menar att du "experimenterar" med din spelstil så riskerar du att göra illa värre.

 

Om du har haft en vinnande stil förut så fortsätt med den så kommer du vinna igen. Livsfarligt att försöka bekämpa "otur" med att ändra på hur man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det som en vinst när du spelar en pott bra trots att du inte vinner potten. Analysera ditt spel. Försök spela ditt vanliga spel.

 

Jag håller med om att 8bi back inte är mycket till downswing, men det kan ta på psyket ändå. Min första downswing var på 20 dollar på en dag. Jag shortstackade 20bb på 0,05/0,10. Hade svårt att sova den natten. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta...men var är downswingen nånstans?

 

Du ligger väldigt mycket i lä vad det gäller downswings jämfört med många, bl a mig...

 

Du har alltså dippat $600 från din högsta peak och spelar nu NLT50, tidigare högre?

 

Jag har dippat $600 under EN session på PLO50 och jag ser det som normal varians....

 

Jag har en spelstil i grund och botten som aldrig har givit mig speciellt stora svängningar i bankrullen.

Det som inte syns på grafen är tre plus-månader innan också.

 

Om du dippar 600 dolls så vinner du väl igen dom nästa gång, medans här handlar det om en och en halv månad av inte träffa/inte få betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det som en vinst när du spelar en pott bra trots att du inte vinner potten. Analysera ditt spel. Försök spela ditt vanliga spel.

 

Jag håller med om att 8bi back inte är mycket till downswing, men det kan ta på psyket ändå. Min första downswing var på 20 dollar på en dag. Jag shortstackade 20bb på 0,05/0,10. Hade svårt att sova den natten. :shock:

 

Jag tycker inte heller att jag har förlorat mycket och jag är skitglad för det, men jag är en vinnande spelare som inte vinner och det är det som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte heller att jag har förlorat mycket och jag är skitglad för det, men jag är en vinnande spelare som inte vinner och det är det som är problemet.

 

Jag tycker inte att det är något problem att du är en vinnande spelare med en downswing. Det är sånt man får räkna med i poker. Problemet är väl snarare att du inte spelar ditt standardspel pga din downswing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att köra en Mike Matusow, och tänka positivt men min hjärna verkar ha svårt att kommunicera med korten:-)

 

Ett alternativ är kanske att göra en Andy Black och byta till buddhism.

 

Men allvarligt, jag tänkte på en formulering där. Du skriver "slita för varje pott". När man befinner sig i en downswing tycker jag man tenderar att fokusera på att vinna potter istället för att vinna pengar, dvs, att fatta beslut som är +EV. När man ska vara med och böka i potter man borde kunna släppa, så läcker man ju.

 

Men vad ver jag om din downswing? Den kanske inte funkar som mina brukar göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni att det är fel att anpassa sitt spel till variansen, det jag menar är att undvika marginella AI, typ med combodrag, AK pre mot 3bet osv.

Känns ju fel att fråga men det är här jag förlorar pengarna, är jag favorit så blir jag ofta utdragen och ligger jag efter eller flippar så träffar jag näst intill aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag krossar den här nivån:

http://img291.imageshack.us/my.php?image=downswingfn8.jpg

 

Var visserligen en av de drygaste, men poängen är att även den vände så tvärt att grafen som helhet var helt ok redan efter 40k händer.

 

Vet inte hur mycket du spelat nu, men håll humöret uppe så löser det sig.

 

Tack för ryggdunken! Hoppas på att det släpper snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni att det är fel att anpassa sitt spel till variansen, det jag menar är att undvika marginella AI, typ med combodrag, AK pre mot 3bet osv.

Känns ju fel att fråga men det är här jag förlorar pengarna, är jag favorit så blir jag ofta utdragen och ligger jag efter eller flippar så träffar jag näst intill aldrig.

 

Ja jag tycker det är fel att anpassa sitt spel till sin downswing. Om du inte vill ha den variansen i ditt spel ska du inte spela så vare sig du är run good eller har en downswing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag såg inte grafen innan, men det såg ju inte farligt ut alls.

du kommer antagligen bli ordentligt mycket mer rövknullad om du fortsätter med poker. fråga dig själv om det är värt det, och agera sedan därefter. För du kommer inte undan downswings. Du verkar ju ha haft en sjuk upswing i början av grafen förövrigt. Den kanske skämde bort dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag förstår inte heller vad det är för downsving du snackar om.

Nu är inte det här en tävling i vem som har störst downsving.

Men det du förlorat på lång tid har jag förlorat på en dag och vunnit tillbaks på en dag också.

För mig ser det där ut som normal varians och nått som du kommer att få leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag förstår inte heller vad det är för downsving du snackar om.

Nu är inte det här en tävling i vem som har störst downsving.

Men det du förlorat på lång tid har jag förlorat på en dag och vunnit tillbaks på en dag också.

För mig ser det där ut som normal varians och nått som du kommer att få leva med.

 

Det va precis det här jag ville höra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni att det är fel att anpassa sitt spel till variansen, det jag menar är att undvika marginella AI, typ med combodrag, AK pre mot 3bet osv.

Känns ju fel att fråga men det är här jag förlorar pengarna, är jag favorit så blir jag ofta utdragen och ligger jag efter eller flippar så träffar jag näst intill aldrig.

 

jag testade detta i min senaste downswing och det funkade förvånansvärt bra faktiskt. som du säger kan man ju folda combodrag och så om någon går allin, eller AK pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...