Lisa87 Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 Players(max 6): FishGoose (EUR 58.66 in seat 1) JIVSANTOS (EUR 61.56 in seat 2) YOU_SUCK (EUR 50.00 in seat 3) Solmu (EUR 55.22 in seat 4) HERO (EUR 50.00 in seat 5) dtukldtul (EUR 53.39 in seat 6) Dealer: FishGoose Small Blind: JIVSANTOS (0.25) Big Blind: HERO (0.50) HERO was dealt: - dtukldtul Raise (1.75) FishGoose Fold JIVSANTOS Call (1.50) HERO Raise (7.50) dtukldtul Fold JIVSANTOS Call (6.25) Flop - - JIVSANTOS Check HERO Check Turn - - - JIVSANTOS Check HERO Bet (13.31) JIVSANTOS Call (13.31) River 6h - 9c - 2s - Th - 8h JIVSANTOS All-In (40.25) HERO ???? Inga reads på fi. Första handen vid bordet. Vad gör vi? Vad sätter vi fi på? Checkar flop för att reppa missade AK eller annan svag hand, är check på flop uselt? Citera
Tottyville Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 Players(max 6): FishGoose (EUR 58.66 in seat 1) JIVSANTOS (EUR 61.56 in seat 2) YOU_SUCK (EUR 50.00 in seat 3) Solmu (EUR 55.22 in seat 4) HERO (EUR 50.00 in seat 5) dtukldtul (EUR 53.39 in seat 6) Dealer: FishGoose Small Blind: JIVSANTOS (0.25) Big Blind: HERO (0.50) HERO was dealt: - dtukldtul Raise (1.75) FishGoose Fold JIVSANTOS Call (1.50) HERO Raise (7.50) dtukldtul Fold JIVSANTOS Call (6.25) Flop - - JIVSANTOS Check HERO Check Turn - - - JIVSANTOS Check HERO Bet (13.31) JIVSANTOS Call (13.31) River 6h - 9c - 2s - Th - 8h JIVSANTOS All-In (40.25) HERO ???? Inga reads på fi. Första handen vid bordet. Vad gör vi? Vad sätter vi fi på? Checkar flop för att reppa missade AK eller annan svag hand, är check på flop uselt? Ja det är uselt. Om du börjar betta med AK så kan du reppa missad AK när du har AA. Tada. Citera
Lisa87 Postad 17 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2009 well, jag brukar cbeta AK i 3betad pot, det blev nog lite fel när jag skrev. Varför inte checka när vi har pos på fi och kan försöka få fram en bluff från honom? Citera
tompalub Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 Players(max 6): FishGoose (EUR 58.66 in seat 1) JIVSANTOS (EUR 61.56 in seat 2) YOU_SUCK (EUR 50.00 in seat 3) Solmu (EUR 55.22 in seat 4) HERO (EUR 50.00 in seat 5) dtukldtul (EUR 53.39 in seat 6) Dealer: FishGoose Small Blind: JIVSANTOS (0.25) Big Blind: HERO (0.50) HERO was dealt: - dtukldtul Raise (1.75) FishGoose Fold JIVSANTOS Call (1.50) HERO Raise (7.50) dtukldtul Fold JIVSANTOS Call (6.25) Flop - - JIVSANTOS Check HERO Check Turn - - - JIVSANTOS Check HERO Bet (13.31) JIVSANTOS Call (13.31) River 6h - 9c - 2s - Th - 8h JIVSANTOS All-In (40.25) HERO ???? Inga reads på fi. Första handen vid bordet. Vad gör vi? Vad sätter vi fi på? Checkar flop för att reppa missade AK eller annan svag hand, är check på flop uselt? Som spelad så måste du lägga den. Miljooooooooooner (inte riktigt) som slår dig nu, du har ju som sagt bara ett par... Jag förstår din tankegång på floppen men tycker sj att det är mer vinstgivande att beta ut och förhoppningsvis få omslag från bluff/1010+ stegdrag osv och smeta in kanelen. Om du missar floppen i 3betade potter är det standard för dig att c/f? nä, beta flopp,beta och få in det på turn hade det nog blivit mot merparten av spelare... Citera
OsantVassSpelare Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 CBar gärna flopp där, bättre att CBa både AK och AA på den floppen än att checka både AA och AK på den floppen. Rivern blir svår då du har underrepresenterat din hand sjukt mycket, men känns som fi har träffat nåt bra efter som han bettar pott, antingen total bluff eller bra träff helt enkelt. Fold. Citera
Lisa87 Postad 17 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2009 Som jag skrev i tidigare posten. skrev lite fel.. "Självklart" ger jag inte upp AK för jag missar i 3betad pott. Och ibland cbetar jag AA på denna sorts flop. Nu valde jag att checka för att få fi att bluffa turn samt att under-representera min hand.. Hade river blankat hade jag synat alla dagar. Nu blev det svårt, känns som att fi's turn-syn tyder på ett PP/Fd/bluff.. Citera
Starfitter Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 Hitta viket som spelat.. Beta flopp...ska du inducera bluff så checkraisa turn istället, förövrigt cbeta typ allt i 3betade potter.... Citera
gladdrkim Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 well, jag brukar cbeta AK i 3betad pot, det blev nog lite fel när jag skrev.Varför inte checka när vi har pos på fi och kan försöka få fram en bluff från honom? Fick du inte honom dit du ville isf? Citera
hoppamera Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 Hitta viket som spelat..Beta flopp...ska du inducera bluff så checkraisa turn istället, förövrigt cbeta typ allt i 3betade potter.... QFT Citera
Scaniac Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 Killen hoppas på att du har en 7a, när han själv sitter på färg. Solklar fold på river för min del, synd att du inte betar ut på Flopp. Citera
Pele08 Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 Hitta viket som spelat..Beta flopp...ska du inducera bluff så checkraisa turn istället, förövrigt cbeta typ allt i 3betade potter.... Hur hade du tänkt att han skulle CR turn då. Byta plats med andra snubben eller? Beta på floppen imo. Sen på river är det väl inte så mycket att orda om. Som tidigare sa, du har bara ett par. Citera
Starfitter Postad 17 Februari , 2009 Rapport Postad 17 Februari , 2009 Oj vi har pos, jaha då betar vi flopp, checkar bakom turn och synar eller får in degen på river om beroende på brädtextur.. Om vi nu vill inducera någon form av bluff de vill säga.. Citera
Lisa87 Postad 17 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2009 Fick du inte honom dit du ville isf? Jo, men lite halvläskig bräda där jag tror jag kan vara slagen rätt ofta.. Citera
JimmyRare Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Jag skulle ta en syn här om det inte vore för att färgen satt. Ser inte hur fi kan ha x7 här, och borde inte pusha för värde med några andra händer. QJ är den enda handen jag är rädd för. Men som sagt färgen gör att han kan ha även den som han mycket väl skulle kunna spela liknande. Cbet är att föredra också. Citera
Pokermannen_ Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 nl 50 handlar om, värdebeta värdebeta värdebeta. så gör det:D Citera
Mr.Lajban Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 I hans sits så hade jag inte blivit alltför rädd för ditt turnbet. Du checkar floppen och bettar när han checkat på turn. Hade nog gissat att du har två överkort, möjligen ett pocketpar p g a din höjning pre. Att han sedan bara synar får mig att gissa på ett bra drag kanske t o m både öppet stegdrag och färgdraget. Hans bet på rivern är väl typiskt att bluffa en bluff? Ett donkbet saknar trovärdighet och kanske synas i ren irritation? Jag tror han sitter på en bra hand och hade nog hittat folden... Citera
sTARVIN89 Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Du spelar handen så dåligt så man vill nästan att du ska syna, skulle kunna sätta honom på 77 eller backdoorflush eller helt tom. Hade foldat iallafall, men beta ALLTID flop, om du inte möter en superaggro. Antar att du är medveten om det... . Citera
handmadegod Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Använd din position på rätt sätt. Fi checkar flop och du har AA, beta då för värde. Den här handen känns lite som fancy play syndrome imo. Det är mycket bättre att checka oop än ip. Citera
brut Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Fold. Undrar du om du alltid ska spela AA så här? nej. Ska du någon gång spela AA så här? Saknas info men sällan eller aldrig Citera
Pokermannen_ Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Du spelar handen så dåligt så man vill nästan att du ska syna, skulle kunna sätta honom på 77 eller backdoorflush eller helt tom. Hade foldat iallafall, men beta ALLTID flop, om du inte möter en superaggro. Antar att du är medveten om det... . vill man inte beta denna vs en superaggro spelare? Citera
tompalub Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Du spelar handen så dåligt så man vill nästan att du ska syna, skulle kunna sätta honom på 77 eller backdoorflush eller helt tom. Hade foldat iallafall, men beta ALLTID flop, om du inte möter en superaggro. Antar att du är medveten om det... . Tycker faktiskt det är ännu större anledning att beta flopp. Får du omslag mot en väldigt aggro spelare åker pengarna in jämfört om du betar och får omslag från en väldigt tight FI. Citera
Macroman Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Förstår hur du tänker med den floppen men det är bättre att få in allt senast på turn. Som spelad är det fold. Finns inget förutom en bluff du slår på river typ. Citera
Kenan83 Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Tycker faktiskt det är ännu större anledning att beta flopp. Får du omslag mot en väldigt aggro spelare åker pengarna in jämfört om du betar och får omslag från en väldigt tight FI. Eftersom en tight spelare ær sæmmre eller? Citera
Sideshow Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 Eftersom en tight spelare ær sæmmre eller? Han har starkare range. Citera
Pokermannen_ Postad 18 Februari , 2009 Rapport Postad 18 Februari , 2009 givetvis vill ju beta den oftare mot en aggro spelare då han raisar oss light Citera
Recommended Posts