Basen Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 Huvud-fi på knappen är TAG. Vi har inte hamnat i några hårdare dueller tidigare under sessionen, är så säker man kan bli på att han satt flushen här. Med tanke på UTG-synen antar jag att man synar här, eller trycker ni? Hur tänker ni med stackdjupen. Känns lättare att stacka av om man varit grundare, eller funderar jag helt fel som vanligt? 1/2 på SVS Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 2: Aukustisk ( $355.21 ) Seat 3: Martajn ( $432.48 ) Seat 4: Hero( $692.72 ) Seat 1: goldenbrow ( $224.52 ) Seat 5: DocKonga ( $663.39 ) goldenbrow posts small blind [$1]. Aukustisk posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero[ Qc Ad ] Martajn folds. Hero raises [$8]. DocKonga calls [$8]. goldenbrow calls [$7]. Aukustisk folds. ** Dealing Flop ** [ Td, Kd, 8d ] goldenbrow bets [$13]. Hero calls [$13]. DocKonga raises [$50]. goldenbrow calls [$37]. Hero ???? Citera
Mobiero Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 Huvud-fi på knappen är TAG. Vi har inte hamnat i några hårdare dueller tidigare under sessionen, är så säker man kan bli på att han satt flushen här. Med tanke på UTG-synen antar jag att man synar här, eller trycker ni? Hur tänker ni med stackdjupen. Känns lättare att stacka av om man varit grundare, eller funderar jag helt fel som vanligt? 1/2 på SVS Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 2: Aukustisk ( $355.21 ) Seat 3: Martajn ( $432.48 ) Seat 4: Hero( $692.72 ) Seat 1: goldenbrow ( $224.52 ) Seat 5: DocKonga ( $663.39 ) goldenbrow posts small blind [$1]. Aukustisk posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero[ Qc Ad ] Martajn folds. Hero raises [$8]. DocKonga calls [$8]. goldenbrow calls [$7]. Aukustisk folds. ** Dealing Flop ** [ Td, Kd, 8d ] goldenbrow bets [$13]. Hero calls [$13]. DocKonga raises [$50]. goldenbrow calls [$37]. Hero ???? Syn, miss på turn: fold! Citera
Crappy Postad 16 Februari , 2009 Rapport Postad 16 Februari , 2009 4,22 för att färgen sitter på turn 37:- för syn =>156 i potten för att ha oddsen på din sida => inplicita? Men om du är säker på att fi sitter på färgen är oddsen 5.71 => 211 får du in 74 till om du träffar? Är det rätt så långt i teorin? Citera
Basen Postad 17 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2009 Situationen är ju så uppenbar, har svårt att tro att denne spelare skulle betala av vid träff, han skulle nog kunna lägga lågflush. Chansen ökar iofs då utg finns med i bilden. Syn känns nog ändå som bästa spelet. Skall man raisa utg:s bet på 13:-? Citera
Recommended Posts