Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ja men att terra tomtarna med höga tort tycker jag är fint, ställer gärna in dom tomma på flopp dom kan syna med allt och jag tänker inte folda mina overcards alltid mot ett allin = potbett från en sådan tomte. Blir lättare att plocka dem också när man terrat dem ett tag.

Postad

1. Undvik bord med enbart/många shortstacks.

Tja, den taktik som ofta brukar bli av för mig är att jag synar ner dom med 2:a, 3:e paret eller missad A + good kicker på floppen. Dubblar dom från 10 till 20 bb så blir det bara mer lättspelat ;)

Seriöst så limpar jag oftare händer som behöver träffa floppen för att ha bra SD-värde. Men detta beror givetvis på hur många shortstacks det finns vid bordet. Hur många av dom är kvar i handen? Hur många spelare med 100+bb finns kvar i handen? Hur sannorlikt är det att shortstacksen respektive fulla inköpen kommer ge mig action i handen?

Utifrån detta så bestämmer jag mig för om jag ska höja eller limpa preflop.

Det var nog utgångspunkten mot shortstacks.

Höjer man preflop och cb:ar så kommer jag oftast hamna all-in med bra överkort, överpar, tpnk, ibland ett 2:nd pair. Alla ok drag. o.s.v.

Brukar mest köra taktiken "köp in, köp ut" mot dom.

Vet inte, har någon något patenterat att föreslå?

(Hamnade all-in mot en 10bb shortstack idag där jag hade JJ och han 24s. Donkeyklonk för honom så klart :P )

Postad

Angående din 87h hand. Varför höjer du inte floppen när du har TP och färgdrag? Sen att höja turn när det dels inte hjälper din hand men mkt väl kan ha gett honom paret förstår jag inte. Men när han väl ställer så är det ju autosyn, du är ju committed så det räcker och har ju gott med outs mot allt typ.

Postad
Angående din 87h hand. Varför höjer du inte floppen när du har TP och färgdrag? Sen att höja turn när det dels inte hjälper din hand men mkt väl kan ha gett honom paret förstår jag inte. Men när han väl ställer så är det ju autosyn, du är ju committed så det räcker och har ju gott med outs mot allt typ.

Jag har inte färgdrag på floppen, eller jo. Ett runner, runner färgdrag. Det jag har är TPNK, något muppigt runner runner färgdrag och runner runner stegdrag.

TP (eller ens par) + färgdrag på floppen så vill jag all-in så fort som möjligt givetvis vill jag att detta ska ske på floppen. Den handen är lätt att spela. Men nu hade vi en annan hand i detta fallet.

Kanske ska säga att killen har en W$WSD (rätt beteckning? Potter vunna p.g.a. att alla andra lägger sig) på 55%. 30% av händerna gick till SD. Alltså lägger väl killen ca 15% av händerna postflop. Hur ofta kan man ha nötterna?.....

Egentligen ska jag väl bara syna ner turn + river om jag tror att han bluffar, vilket han gör ofta. Men jag hade honom faktiskt på ett färgdrag/stegdrag. Alltså en hand med ok antal outs. Så jag ville visa att nu har han fått dra färdigt och nu ska han lägga sig då jag raisar turn. Problemet att syna turn är att det finns så många jobbiga kort på river som jag måste ta ställning till när han ställer in här.

Nja, är jag committed att syna med 2nd pair utan några färg/stegouts? Min syn på hans ställ på turn är tveksam, jävligt tveksam. Vad slår jag som han trycker till med på det sättet?

Postad
Angående KJ handen så hade jag pushat på floppen.

All-in direkt med 145$ i potten på ca 115$ eller bara reraisa till läget "pot committed"?

Du har ju kanske rätt här. Börjar fundera på vad som är bäst av dom 3 alternativen, fold, syn, all-in.

En mix av all-in/fold måste väl vara överlägset syn? Detta mot en okänd fi.

Vet jag att fi inte kan släppa TPNK + inget drag på den här brädan så måste väl syn vara bättre än fold som absolut är bättre än all-in?

Tusan också, hur rankar du alternativen på floppen?

Postad

Oj, läste hela handen fel. Trodde du hade färgdrag på floppen, och sen att du hade färgdrag på turn. Men du har inte färgdrag nån gång i handen. Weak tight som jag är skulle jag nog folda för trycket då. Men bra syn. Dom härligaste potterna är dom när man tar svåra syner och vinner. Det är poker! :)

Postad

En gång bonushora alltid bonushora.

Slänger in 500sek på unibet och drar igång 4st NL10 bord.

2,5 timmar senare ser det ut såhär för mig 8-)

+ 100$ cashgame

+ 60$ turnering (70$ vinst och 5$ + 5$ i inköp borträknat)

+ 25$ bonus

+ 50$ bonus

Spelade 17/6/0.8 på NL10 fullring. 92PTBB/100 på >500 händer. Hittade en sjukt enkel taktik som jag tror att jag kan lära någon kompis att köra enligt.

Funkar INTE på högre bord när folk kanske tänker där....

Detta räknas inte med i rullen eller dagsresultatet. Ska bara se till att få alla mina bonusar utbetalda så cashar jag ut det där och köper något trevligt.

Postad
Angående KJ handen så hade jag pushat på floppen.

All-in direkt med 145$ i potten på ca 115$ eller bara reraisa till läget "pot committed"?

Du har ju kanske rätt här. Börjar fundera på vad som är bäst av dom 3 alternativen, fold, syn, all-in.

En mix av all-in/fold måste väl vara överlägset syn? Detta mot en okänd fi.

Vet jag att fi inte kan släppa TPNK + inget drag på den här brädan så måste väl syn vara bättre än fold som absolut är bättre än all-in?

Tusan också, hur rankar du alternativen på floppen?

Stor risk för ett jobbigt beslut på turn om man synar, bättre att ge honom ett jobbigt beslut. Har han TP och synar har man ju massor med outs ändå. Jag har ju sett syner med KT här och det är ju alltid trevligt :) . Risken finns ju att han har AK eller set, men den risken är jag villig att ta.

Blir det fiasko så har du ju fått lite nya reads på den här killen i a f :P .

Postad

Skulle du kunna dra en print på stats för AK och AQ från pokertracker, samt skriva hur många händer det handlar om? Alternativt bara skriva in det.

Tycker mina siffror är lite kritiska då jag efter 15k händer är back 100$ med AKs, och plus ynka 50$ med AQo.

*edit*

Såg nu att AKs 5 största förluster är missade drag. Kanske bara varians.

Postad
Skulle du kunna dra en print på stats för AK och AQ från pokertracker, samt skriva hur många händer det handlar om? Alternativt bara skriva in det.

Tycker mina siffror är lite kritiska då jag efter 15k händer är back 100$ med AKs, och plus ynka 50$ med AQo.

*edit*

Såg nu att AKs 5 största förluster är missade drag. Kanske bara varians.

Vad vill du ha för stats? Tribeca 31,5k händer (september)

AKs = +634$ 1,38 BB/hand

AKo = +682$ 0,89 BB/hand

AQs = +557$ 2,08 BB/hand

AQo = +713$ 0,78 BB/hand

Bara för att det är ett missat drag så behöver det inte betyda att handen var perfekt spelad.

Postad

Mål för september:

+5000$

40k händer

Plussa på party.

Dra ner på NL100 och börja nosa mer och mer på NL400.

Spel +5509$

Bonus +300$

Bananer +240$

Nebbis -500$

Saldo: +5549$

Äventyret på unibet ligger utanför detta.

50k händer :)

Plus på Party :)

Mindre NL100 :)

Mer NL400 :(

Mål för Oktober +5k$

Postad
Känns som att ditt årsmål inte bör vara några problem ;)

Riktigt fint resultat även denna månad! Riktigt kul att följa!

Nej, det känns som jag ska fixa det ganska fort.

Just nu har jag mest funderingar på vad jag ska sätta upp för mål efter att 250ksek är uppfyllt. Jag vill vid årsskiftet sätta ett mål för år 2007. Men från 250ksek till 31/12.... What to do?

Postad
Känns som att ditt årsmål inte bör vara några problem ;)

Riktigt fint resultat även denna månad! Riktigt kul att följa!

Nej, det känns som jag ska fixa det ganska fort.

Just nu har jag mest funderingar på vad jag ska sätta upp för mål efter att 250ksek är uppfyllt. Jag vill vid årsskiftet sätta ett mål för år 2007. Men från 250ksek till 31/12.... What to do?

250K är det något speciellt dom ska gå till, eller är det bara ett mål du satte!?

Finns det inget speciellt du länge velat ha eller som du vill förnya i hemmet som du kan satsa på resterande tid av det här året!?

Postad

250K är det något speciellt dom ska gå till, eller är det bara ett mål du satte!?

Finns det inget speciellt du länge velat ha eller som du vill förnya i hemmet som du kan satsa på resterande tid av det här året!?

Nej, det ska inte gå till något speciellt. Jag tyckte bara i början på året att en kvarts miljon lät som ett högt och häftigt mål.

Förnya i hemmet. Tja snart har det ju blivit en bostadsrätt och då har jag planer att fixa, hall, badrum, kokvrå. Vet dock inte hur mycket cash jag behöver till detta...

Postad

Nej, det ska inte gå till något speciellt. Jag tyckte bara i början på året att en kvarts miljon lät som ett högt och häftigt mål.

Förnya i hemmet. Tja snart har det ju blivit en bostadsrätt och då har jag planer att fixa, hall, badrum, kokvrå. Vet dock inte hur mycket cash jag behöver till detta...

Det beror nog mkt på vad du tänkt göra om!? Är det vitvaror och allt sånt som ska förnyas och ska det helkaklas och bli golvvärme osv!?

Men med 4K kvar till målet, och du gjorde ett resultat på ca 40K i september, så borde väl 100K extra innan årets slut funka som ett högt och bra mål att greja för att sedan kunna lägga på att göra lyan precis så som du vill ha den!?

Postad

Det beror nog mkt på vad du tänkt göra om!? Är det vitvaror och allt sånt som ska förnyas och ska det helkaklas och bli golvvärme osv!?

Men med 4K kvar till målet, och du gjorde ett resultat på ca 40K i september, så borde väl 100K extra innan årets slut funka som ett högt och bra mål att greja för att sedan kunna lägga på att göra lyan precis så som du vill ha den!?

Det är vitvaror och allt. Dock så är min kokvrå begränsat till 2 meters bredd och 2st överskåp tillsammans med 3st underskåp. + ett fristående kylskåp. Så det handlar inte om några jättesaker som måste göras.

Badrummet blir det nog mer som ska göras. Men där har jag ingen plan ännu.

Ska kanske börja med att fixa kokvrån, tapetsera upp rummet + byta ut bokhyllorna mot en idé jag har. Det ska inte bli så dyrt egentligen.

Sen ska jag byta ut några garderober i hallen + fräscha upp ytterdörren.

Nej, nu vet jag vart pengarna ska gå. Men jag tror nog att jag inte vill sätta för högt mål i $$$ eftersom jag kommer passa på att lägga mer tid på annat än poker.

Något annat, tack för kaffet igår hnat. Vore kul att hitta ett bra format för en livestudiegrupp/livegrind med folk på NL200+.

Postad
Bonus +300$

Bananer +240$

Du har ju antytt att du inte horar, och inte säljer så mycket frukt och grönt, men jag mår lite illa när jag ser det här. Inser du hur mycket du rejkar bort mannen?

Som jämförelse, jag har ju trappat ned på den mest desperata horningen, men har samtidigt dragit in nästan tredubbelt mycket mer frukt. Och det över 22k händer.

Postad
Bonus +300$

Bananer +240$

Du har ju antytt att du inte horar, och inte säljer så mycket frukt och grönt, men jag mår lite illa när jag ser det här. Inser du hur mycket du rejkar bort mannen?

Som jämförelse, jag har ju trappat ned på den mest desperata horningen, men har samtidigt dragit in nästan tredubbelt mycket mer frukt. Och det över 22k händer.

Jag reagerade lite på det också. Det är ju lite jobb med att hora på tribeca men den tid man lägger ner på att flytta pengar och sätta upp nya konton är ju den tid man har högst timpenning på. :)

Postad
Spelade du 50k händer på en månad?!? Mein Gott! Jag kämpade som ett djur för att orka 21k. :oops:

Singelkille som tränar för lite och lägger lite mycket tid på poker. Easy.

I augusti spelade jag en heldel på 9st bord samtidigt. Nu har jag knappt gjort det. Så lite mer tid har jag allt lagt ner.

:oops: