QoS Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Som vissa av er kanske har sett idag så har det varit en aktiv diskussion om spam och huruvida POKERFORUM.nu har någon anknytning till IRC-kanalen #pokersnack För att det ska vara glasklart: forumet inte har någon som helst anknytning till kanalen på IRC då vi inte har resurser att moderera en IRC-kanal dygnet runt, bara att moderera forumet är resurskrävande nog. Dock är det så att många medlemmar och vissa moderatorer hänger där, vi jobbar just nu på något sätt att markera att kanalen och forumet inte är samma sak, får se om vi kommer på något klurigt. Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raptorjr Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Märkte ganska fort förut att forumet och irc-kanalen inte hade nåt med varandra att göra. Där blev jag kallad idiot ganska omgående efter att jag ställde en fråga som alla poker "proffs" kunde. Inte alls samma tråkiga attityd här på forumet. Totalt tvärtom faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 18 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 18 April , 2005 raptorjr, trevligt att höra lite positivt om forumet i alla fall. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wolf Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Märkte ganska fort förut att forumet och irc-kanalen inte hade nåt med varandra att göra. Där blev jag kallad idiot ganska omgående efter att jag ställde en fråga som alla poker "proffs" kunde.Inte alls samma tråkiga attityd här på forumet. Totalt tvärtom faktiskt. jag tycker faktist att det är riktigt skön stämning på IRC_kanalen också, dock kanske lite mer spydigheter men det är bara roligt. Man måste helt enkelt lära sig att se när folk är seriösa och när de inte är det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Fast nu behöver det här inte bli någon debatt om hur bra kanalen är eller inte är (jag har själv ingen åsikt eftersom jag inte hänger där), sådana har redan funnits och gjort moderatorerna sura. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Dock är det så att många medlemmar och vissa moderatorer hänger där, vi jobbar just nu på något sätt att markera att kanalen och forumet inte är samma sak Tja, det är ju förbannat subtilt att kanalen heter #pokerforum.nu isf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freeman Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 personligen tycker jag den kanalen är klockrent på kvällar/nätter vi brukar hejja på folk som det går bra för på en Tunering bra ställe att whina om alla händer man lossar etc plus jag brukar hjälpa MASSOR med folk med olika saker i den mån jag hinner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wolf Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Dock är det så att många medlemmar och vissa moderatorer hänger där, vi jobbar just nu på något sätt att markera att kanalen och forumet inte är samma sak Tja, det är ju förbannat subtilt att kanalen heter #pokerforum.nu isf Blev nog bara så, ganska lätt att starta en IRC-kanal så att säga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 18 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 18 April , 2005 Vill bara skriva att det inte är så att vi har något emot IRC-kanalen, utan det är superkul att det blir massor av sidoprojekt som POKERFORUM.nu-are engagerar sig i. Det är bara att vi måste vara på det klara vad som gäller så att vi inte få massor av konflikter mellan medlemmar som kommer och ber oss reda ut konflikter. Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
liggat Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 nä precis.. mte skapade kanalen nån gång på tidigt 1900-tal sen dess har den bara vuxit och vuxit.. kom ihåg när alla kunde ändra topic hur dom ville. då var vi väl runt 20-25 pers.. nu är vi 160+ som hänger där sen angående attityder.. finns ju faktiskt ett ställe där man kan leta efter svar och det är www.pokerforum.nu. man tröttnar rätt lätt att på att svara på samma fråga 300ggr, det är inte samma sak som här där frågorna är klistrade. så på irc ska man antingen ställa lättsvarade frågor eller vara en pajas som resten av högen skitsnack, BB-historier och framhejjningar på finalbord är det enda irc e till för. mte, jezaja och jag som är op i kanalen. och det är bara jez som nu är moderator här (hmm kanske måste deopa han) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 skitsnack - dvs lite socialt utbyte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Filip Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 skitsnack, BB-historier och framhejjningar på finalbord är det enda irc e till för. Tycker jag är rätt kallt o lyssna på, men jag antar att det känns skönt och få ventilera lite. Roligt som fan dock att det finns 160 pers där, kanske borde joina igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cptCalavera Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 På vilken server hittar man den här IRC-kanalen som ni inte har? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 På vilken server hittar man den här IRC-kanalen som ni inte har? #pokersnack på Quakenet (se.quakenet.org) hänger många svenskar på, dock inte bara folk som är på pokerforum.nu utan pokerintresserade i allmänhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cptCalavera Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 Man tackar o bockar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Perli Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 Om det nu är så många som hänger i #pokerforum.nu borde det inte gå att få några därifrån att moderera i samma anda som http://www.pokerforum.nu folket tar hand om forumet? Givetvis är det för mycket för de som tar hand om forumet att även ta hand om en IRC-kanal men varför inte utöka lite? / Perli Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 Om det nu är så många som hänger i #pokerforum.nu borde det inte gå att få några därifrån att moderera i samma anda som http://www.pokerforum.nu folket tar hand om forumet? Givetvis är det för mycket för de som tar hand om forumet att även ta hand om en IRC-kanal men varför inte utöka lite? / Perli Det är inga som hänger i den kanalen, #pokersnack är det som gäller. Den hette pokerforum förut, men eftersom det blev lite klagomål etc så ändrades det! Bytte namn i första inlägget nu så det inte blir fler missförstånd. Känns som den är hyffsat modererad iaf, alla spamtomtar åker ut rätt snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Perli Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 åh, nu ser jag.. gammal tråd som nån väckte till liv. sorry / Perli Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts