Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars Spel #24891480347: Turnering #140521228, $3.00+$0.40 Holdem No limit - Omgång V (75/150) - 2009-02-13 16:02:33 CET [2009-02-13 10:02:33 ET]

Bord '140521228 1' 9-max Plats #6 har knappen

Plats 3: larric (2405 i marker)

Plats 5: Big Lode (2065 i marker)

Plats 6: JoeroeK (3410 i marker)

Plats 9: 10sevenoffsu (5620 i marker)

10sevenoffsu: lägger lilla mörken 75

larric: lägger stora mörken 150

*** HÅLKORT ***

Utdelat till larric [Th Tc]

Big Lode: höjer 150 till 300

JoeroeK: lägger sig

10sevenoffsu: höjer 900 till 1200

larric: ??

Känns som att big lode inte kommer lägga sig och inte 10seven heller. Ska man ta en chansning här lr?

Postad

10sevenoffsu synar ju alltid en push på pottoddsen här, så om du har en read på Big Lode som säger att han inte viker om du pushar så kan du nog pusha eftersom det blir Big Lode som bubblar om antingen 10sevenoffsu eller du vinner main pot.

I annat fall måste du nog vika.

Postad

Viker denna.

Tror risken att första-raisarn viker är för stor om vi pushar (han borde göra det med de flesta händerna iaf iom att du riskerar att åka ut före honom ifall du pushar). Viker inte förstaraisarn så måste han ha monster vilket gör dig rätt så död oavsett..

Sen e ju frågan om TT har tillräcklig eq mot storstackens range här för att en push ska vara giltig.. tveksamt tror jag, därför vik..

Med reservation för att det är rena spekulationer från min sida =)

Postad

Read eller ej så är det supervik imo. Koritsen viker ju massor när han ser att ni kommer hamna allin. Djupisen har väl typ 99+, AT+, KQ som sämst här vilket aldrig kan motivera push för oss. Viker JJ här oxå, men inte QQ+, AK.

/SK

Postad

La mig som många säger, shortis gick som sagt all in senare med AK och den andre synar med AJ. Q87 å två låga. Istället blev det jag som åkte på bubblan med QQ mot A6, men känns ändå som jag spelade rätt med 10orna även om jag mötte två Ess-händer vilket hade rent mattematiskt sett gjort det till en bra syn men tufft där..

Postad
La mig som många säger, shortis gick som sagt all in senare med AK och den andre synar med AJ. Q87 å två låga. Istället blev det jag som åkte på bubblan med QQ mot A6, men känns ändå som jag spelade rätt med 10orna även om jag mötte två Ess-händer vilket hade rent mattematiskt sett gjort det till en bra syn men tufft där..

Tänk inte i händer, tänk i ranges. Mot de TÄNKBARA händer som de kan ha så ligger du inte tillräckligt bra till. WP UL!

/SK

Postad
Jo, det var därför jag la mig ju. Var inte säker bara så ville ha lite expertråd. Men just i detta fallet hade det blivit rätt att syna i och med att båda hade varsitt ess.

Visst, hade ni spelat med öppna kort så skulle du synat, men det är väl totalt ointressant för det pokerspel som vi ägnat oss åt? Försöker inte vara dryg på något sätt, men det är viktigt att helt släppa det där tänket (påstår inte att du har det, utan bara för trådens skull.

/SK

• 4 weeks later...