Lundan Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Bakgrundsfakta: Spelar 5-10 NLHE. Har ungefär 1450$ och sitter bb med AA. Fi har 1000$ Bordsstämning Överlag ganska bra spel på bordet. Fi är en bra tight aggresiv spelare. OpeningBetRound Några limpers, Fi höjer till 45 på small blind. Jag höjer till 90, alla lägger sig fram till fi som tänker länge och höjer till 250. Här sätter jag honom på KK eller AA. Jag funderar om jag ska syna och försöka få mer pengar på floppen eller höja över. Jag höjer över och han lägger sig. Avslutning Ska man höja eller bara kallt syna i detta läge? Han är en bra spelare och höjer förmodligen med KK för att kunna sätta mig på en hand. Känns som man kan ta oddsen att han lyckas få ett set på floppen. Mot en tomte skulle det nog vara rätt att gå över eftersom tomtar går all in på qq och kk =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eroz Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 25 bbs osynad får väl ändå ses om rätt bra. Kan han med 100% sätta dig på AA efter din re-reraise? Om inte bör ju chansen vara hyffsad att ni får in alla pengar preflop (om han har KK) vilket är bra. Med tanke på att du ändå visat sådan styrka tror jag inte du får ut så mycket mer av handen ändå om han nu inte sätter settet med KK eller QQ där QQ ändå känns troligast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krissan Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Problemet med att flatcalla är att man får ett äckelsvårt beslut om floppen kommer t ex KQJ (eller åtminstone innehåller höga kort) och han bettar in i dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Ytterligare ett problem (om än ett lyxproblem) är ju om det kommer A på floppen, för då lär du inte få särksilt bra betalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts