falukorven Postad 11 Februari , 2009 Rapport Postad 11 Februari , 2009 Jag blir så trött på alla lallare som höjer eller går all in på sb när alla foldat fram till dessa. Jag vet att jag själv brukar göra likadant ibland men oftast gör jag det med en värdig hand och då blindsen är avgörande för att överleva 2 varv till eller så. Men tex när blindsen är 100/200 7 kvar av 10 både jag på bb och sb har ungefär average båda två, alla foldar fram till sb, han höjer till 450. Du känner inte igen spelaren på sb, men han har hållt på att höja dina bb lite då och då när alla lagt sig fram till honom från att blindsen var 25/50. Med vilka händer synar ni ? Med vilka händer slår ni om ? Samma situation som ovan fast spelaren går all in, med vilka händer synar ni ? Citera
MikeTime Postad 11 Februari , 2009 Rapport Postad 11 Februari , 2009 Med vilka händer synar ni ? AA, KK - för trap Med vilka händer slår ni om ? Se ovan + AKo, AQs+ Kan även slå om på random händer om jag märkt ett mönster hos fi eller om jag känner fi sen förr och har notes på honom. Samma situation som ovan fast spelaren går all in, med vilka händer synar ni ? QQ+ (AK ibland) . Citera
Sideshow Postad 11 Februari , 2009 Rapport Postad 11 Februari , 2009 Synar alla par <7, och alla två broadways typ som inte ingår i: Höjer par >7 AJ+ och KQ Citera
MikeTime Postad 11 Februari , 2009 Rapport Postad 11 Februari , 2009 Synar alla par <7, och alla två broadways typ som inte ingår i: Höjer par >7 AJ+ och KQ Synar du en höjning till 450 med 88? Hmm.... Citera
tamtaram Postad 11 Februari , 2009 Rapport Postad 11 Februari , 2009 Med reservation för att jag inte spelar SNG, förutsätter att ni bägge har runt 10BB kvar (Startstack 1500 och nu medel 2000 med 7 kvar). Själv har jag lärt mig att man kan ställa från SB med enormt mycket händer (topp 60-70%) så jag tycker SB spel är lite märkligt med sin miniraise. Finns det verkligen att syna här. En gissning är att vi borde kunna ställa med topp 30-40% av våra händer, kanske syna med riktiga topphänder (AA,KK,QQ). Nu beror ju det på hur ofta han gör denna miniraise men om han gör det mer än hälften av gångerna borde vi ju kunna ställa med betydligt fler händer? Den här tabellen visar syn/pushranges http://www.holdemresources.net/hr/sngs/hune.html Citera
njdeg2 Postad 11 Februari , 2009 Rapport Postad 11 Februari , 2009 En höjning till 450 m. blinds på 200 är ju konstig då han är committad. Push med 66+,A9+,KJ+,QJs kanske. Hade nog inte synat med någonting alls. Detta är nog eg. lite för tight dock. Du kan ju försöka stjäla blindsen själv ibland också vettu, det lönar sig verkligen i SnG ... Är ultraviktigt på bubblan om man är SS. Citera
falukorven Postad 11 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2009 En höjning till 450 m. blinds på 200 är ju konstig då han är committad. Push med 66+,A9+,KJ+,QJs kanske. Hade nog inte synat med någonting alls. Detta är nog eg. lite för tight dock. Du kan ju försöka stjäla blindsen själv ibland också vettu, det lönar sig verkligen i SnG ... Är ultraviktigt på bubblan om man är SS. Klart jag försöker stjäla blindsen ibland men jag försöker undvika att göra det med mediokra händer från knappen och sb. Tycker att man allt för ofta får omslag eller eller syn på all in när man inte vill ha syn därifrån. Försöker hellre göra det från positioner före knappen. Sen sätter man press på knappen å ger inte han möjligheten att stjäla med skithänder.. Citera
prookelito Postad 12 Februari , 2009 Rapport Postad 12 Februari , 2009 . Du synar bara push med QQ+ och kanske AK? Du måste verkligen öppna upp lite där enligt mig. Folk kommer pusha väldigt brett där. Även den sämsta spelaren kommer pusha brett. Citera
Recommended Posts