Gå till innehåll

NL50 - AK på parad bräda.


Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #10543518261: Table Benson (6 max) - $0.25/$0.50 -

Seat 1: IncaMabel ($53.55)

Seat 2: birdOprey ($129.70)

Seat 3: terratremol ($18.70), is sitting out

Seat 4: emoneypitt ($54.40)

Seat 5: Hero ($58.35)

Seat 6: MalkasGmabit ($98.10)

Hero posts the small blind of $0.25

MalkasGmabit posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of HeartsAce of Diamonds

 

IncaMabel folds

birdOprey folds

emoneypitt raises to $1.75

Hero raises to $6.75

MalkasGmabit folds

emoneypitt calls $5

 

*** FLOP *** Queen of Hearts10 of DiamondsQueen of Diamonds

Hero bets $7

emoneypitt calls $7

 

*** TURN *** Queen of Hearts10 of DiamondsQueen of DiamondsKing of Clubs

Hero ?

 

Ingen direkt read, han har dock inte gjort så mycket väsen av sig och verkar inte vara helt bakom flötet. Jag har själv spelat ganska tight och inte gjort allt för mycket väsen av mig, detta är dock andra gången jag reraisar honom från SB inom 10 min kanske.

 

Förra gången så lade han sig på min flop bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan fisknot på FI hade jag nog checkat turn för pottkontroll.. Bara för att han ska checka bakom med diverse fd eller om han klonkat en kåk, sen syna blank river.. Betar han turn kan jag nog vika om jag är på topp :roll:

 

Ok, tycker jag låter som en mer vettig idé än att bara panga på. Ska vi i teorin verkligen vika mot turn bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi pangar på, får vi inte bara syn av bättre händer då? Vad kan fi tänkas syna med som vi slår, någon vettig range?

 

Gillar inte riktigt det där resonemanget med att vi bara får syn av bättre händer. Om det var så vore det ju omöjligt att vinna om vi aldrig fick syn av sämre händer liksom... Men ja det ligger såklart något i det.

 

Eller menar du att vi ska checkraisa när förhoppningsvis FI bluffar bort sig på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte riktigt det där resonemanget med att vi bara får syn av bättre händer. Om det var så vore det ju omöjligt att vinna om vi aldrig fick syn av sämre händer liksom... Men ja det ligger såklart något i det.

 

Eller menar du att vi ska checkraisa när förhoppningsvis FI bluffar bort sig på turn?

 

Jag vet faktiskt inte, dock känns det som om att bomba är det sämsta alternativet. Kan ju inte backa upp det riktigt men det är i alla fall känslan. Check-syn hela vägen för att plocka upp bluffar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog betta. Låg nivå så han kan få för sig att göra lite vad som helst när du halvbettar floppen. Problemet om du bettar turn och checkar river är väl att det blir trevligt för missade färgdrag att pusha rivern, men grejen är att han bör inte syna ett färgdrag om du bettar turn. M.a.o. skulle jag antagligen bet/folda-bet/soulreada turn och vid syn check/folda rivern. Spelar han apa med T eller nåt bör han checka bakom.

 

Känns väl som vi tar ner den där rätt ofta med en självsäker bet på turn, och menar, det är ju inget drömläge så hittar vi eq på det sättet är det ju bra.

 

Checkar vi turn kommer vi väl inte undan hursom om han drar på, men är ju en plan det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check-syn hela vägen för att plocka upp bluffar?

 

Väl passivt imo, antar att det inte är sista handen du och fi skall spela mot varandra. Då är det ju betydligt bättre att ha varit aggressorn här.

 

Hans floppsynrange är sannolikt bredare än AQ, Q10, QQ, du slår ju en hel del händer som fi kan tänka sig syna med. Färgdragen, JJ, J10, A10, K10 sannolikt också något i stil med 77-99 beroende på hur du har c-bettat innan.

 

Som någon sa tror chansen är stor att du plockar potten med ett 3/4-bet på turn.

 

Antar dock att han monsterträffat då handen hamnade här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi i teorin verkligen vika mot turn bet?

 

Nej det ska vi verkligen inte. Du contbetar floppen och får en syn. På turn har vi tur att träffa en kung. Denna gatan måste du skjuta och givetvis får du in pengarna mot en ev. push.

 

Trilske: Har läst endel av dig på flashback bland alla inkompetenta idioter som hänger där verkar du framstå som en duktig spelare. Hur fan tänker du när du tycker att han ska betfolda denna turnen? Sämsta jag nånsin läst skulle jag tro. Bettar du ut turn så kan han väl fan inte vika varken river eller blank turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väl passivt imo, antar att det inte är sista handen du och fi skall spela mot varandra. Då är det ju betydligt bättre att ha varit aggressorn här.

 

Hans floppsynrange är sannolikt bredare än AQ, Q10, QQ, du slår ju en hel del händer som fi kan tänka sig syna med. Färgdragen, JJ, J10, A10, K10 sannolikt också något i stil med 77-99 beroende på hur du har c-bettat innan.

 

Som någon sa tror chansen är stor att du plockar potten med ett 3/4-bet på turn.

 

Antar dock att han monsterträffat då handen hamnade här.

 

Ja hans floppsynrange är sannolikt precis som ovan, men turnsyn/pushrangen lär väl vara betydligt snävare på denna nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satsar. Vi kan ta detta via PM istället så slipper tråden förstöras.

 

Detta är väl högst väsentligt för tråden ;-)

 

Jag checkade iaf på turn och det gjorde han med, river blankade och jag checkade igen och synade efter mkt om och men ett bet på 20$. Fi visade 88 och jag kammade hem potten.

 

Med min linje är det bättre att bet-fold river istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är väl högst väsentligt för tråden ;-)

 

Jag checkade iaf på turn och det gjorde han med, river blankade och jag checkade igen och synade efter mkt om och men ett bet på 20$. Fi visade 88 och jag kammade hem potten.

 

Med min linje är det bättre att bet-fold river istället?

 

Nej, check-syn är rätt. Dragen har missat och eventuell KJ kan ge oss värde. I regel är det bättre att bet-folda torra brädor och check-syna blöta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trilske: Har läst endel av dig på flashback bland alla inkompetenta idioter som hänger där verkar du framstå som en duktig spelare. Hur fan tänker du när du tycker att han ska betfolda denna turnen? Sämsta jag nånsin läst skulle jag tro. Bettar du ut turn så kan han väl fan inte vika varken river eller blank turn.

Har iof inte studerat stacksizes så om du menar att vi är inoddsade mot det mesta vid bet förstår jag vad du menar.

 

Nu kanske jag har en väldigt speciel image och möter väldigt speciella idioter när jag spelat micro, men min allmäna uppfattning är iaf att han kommer slänga turn där fasansfullt mycket om vi bettar. Slänger han >50% har vi gjort något bra av en rätt ovärd situation.

 

Eller så var det bara en brainfart. Av outgrundlig anledning har jag trotts min forum-bakgrund svårt att ta pf på allvar. :oops:

 

Men alltså, angeånde blöt bräda och sådär... Det är väl typ KJ eller kanske AJr som kan tänkas fortsätta vilja dra om vi bettar turn. Vi möter retard eftersom vi spelar NL50, och random retard kan inte göra en madehand till en bluff och kan inte semibluffraisa turn där. Random retard är dock inte retarded nog att syna den parade brädan på turn med ett lågt färgdrag. Då är det en mycket utmärkande retard vi möter, och vi har då nöten i.o.m. tp.

 

Ser dem som små felprogrammerade robotar. Works for me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...