Gå till innehåll

Highstakes Low Limit Hold'em - Nu på STARS!!


Akim

Recommended Posts

Hallå alla,

 

Då var det dags för ännu en fisk att starta en dagbok. Jag har lurkat omkring på forumet sen 2004, har nog varit inloggad här i princip varje dag sen dess, känns det som i alla fall. Detta betyder att jag har läst en hel del matnyttig information från diverse postare med goda pokerkunskaper och faktiskt lärt mig ganska mycket.

 

I januari månad lyckades jag komma på andra plats i en 20k turnering på FullTilt, detta gav en vinstsumma på ca 4000$ vilket givetvis är den störta pokervinsten i mitt liv. 600$ av dessa kommer att avsättas till poker och NL50 på Pokerstars.

 

Mål nummer 1:

 

Blir att med en väldigt stor risk för att gula bygga upp denna summa för att i framtiden klättra i nivåer. För att klara detta måste jag sätta upp några diciplinära regler/avgränsningar.

 

- Stopploss på 2 inköp.

- Max 2 timmars pass.

- Inte spela när jag tycker det är tråkigt och bara vill slaska för slaskandets skull(mitt största problem).

- Hålla tilten under kontroll på bästa möjliga vis.

 

 

Höll på att glömma det viktigaste, så fort jag lär mig att fixa HH's från Stars(har inte kollat hur man gör än) så vore det kanon med ett par kommentarer/analyser ibland.

 

Önska mig lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #10543518261: Table Benson (6 max) - $0.25/$0.50 -

Seat 1: IncaMabel ($53.55)

Seat 2: birdOprey ($129.70)

Seat 3: terratremol ($18.70), is sitting out

Seat 4: emoneypitt ($54.40)

Seat 5: Hero ($58.35)

Seat 6: MalkasGmabit ($98.10)

Hero posts the small blind of $0.25

MalkasGmabit posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of HeartsAce of Diamonds

 

IncaMabel folds

birdOprey folds

emoneypitt raises to $1.75

Hero raises to $6.75

MalkasGmabit folds

emoneypitt calls $5

 

*** FLOP *** Queen of Hearts10 of DiamondsQueen of Diamonds

Hero bets $7

emoneypitt calls $7

 

*** TURN *** Queen of Hearts10 of DiamondsQueen of DiamondsKing of Clubs

Hero ?

 

Ingen direkt read, han har dock inte gjort så mycket väsen av sig och verkar inte vara helt bakom flötet. Jag har själv spelat ganska tight och inte gjort allt för mycket väsen av mig, detta är dock andra gången jag reraisar honom från SB inom 10 min kanske.

 

Förra gången så lade han sig på min flop bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagboksriggen verkar vara med mig, 130$ i gröna siffror får anses som en riktigt bra start. Pendlade fram och tillbaka ganska mycket med lyckades med att pricka set mot AA och få in pengarna på slutet och dra hem en fin pott.

 

BR: 730

 

Ingen som har några kommentarer på ovanstående hand? Food time!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Wire(utan tvekan världens bästa serie någonsin), The Shield och Weeds kanske?

 

 

Har kollat 3 säsonger på The Wire och eftersom jag är lite av en actiontönt så passade den inte mig riktigt i smaken. Lite för segt, tittade mest för att det var paus på andra serier. The Shield låter bra, Weeds har man ju sett sporadiskt ett par avsnitt men inget för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid 3betade potter så har jag precis som i exemplet ovan börjat CB mellan halvpott och 2/3 pott istället för 3/4 - pott. Jag gör det för att hålla potterna nere vid miss på flop och för att ha chansen att folda och inte vara helt commitad efter flop bet. Effektiva stackar 100 bb. Är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades med bedriften att backa 158$. Sönderknullad av en ultra fisk med enorm tur plus ett par shortstackluder som givetvis träffade bättre.

 

BR: 542

 

Nya tag imorgon.

 

Det enda possitiva är att jag inte tiltade utan fortsatte hålla spelet uppe. Oturen grinade mig i facet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10/2 58$

 

 

Plats 1: staXx22 ($26.65)

Plats 2: RoBBertoW ($100)

Plats 3: GorillaWyte ($95.10)

Plats 4: woutersmjh ($54.75)

Plats 5: Hero ($75.60)

Plats 6: benshengfa ($100)

GorillaWyte lägger den lilla mörken på $0.25

woutersmjh lägger den stora mörken på $0.50

 

 

*** HÅLKORT ***

Gett till Hero [Ah Jh]

Hero höjer till $1.75

staXx22 lägger sig

RoBBertoW lägger sig

GorillaWyte lägger sig

woutersmjh synar $1.25

 

 

*** FLOPP *** [9s 8h Kh]

woutersmjh passar

Hero satsar $3

woutersmjh höjer till $10

Hero höjer till $73.85 och är all-in

 

 

Gårdagen slutade alltså back 58$, ingen drömstart men vi tar igen det idag. Linecheck på ovanstående hand, gör precis samma sak med set eller liknande ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10/2 58$

 

 

Plats 1: staXx22 ($26.65)

Plats 2: RoBBertoW ($100)

Plats 3: GorillaWyte ($95.10)

Plats 4: woutersmjh ($54.75)

Plats 5: Hero ($75.60)

Plats 6: benshengfa ($100)

GorillaWyte lägger den lilla mörken på $0.25

woutersmjh lägger den stora mörken på $0.50

 

 

*** HÅLKORT ***

Gett till Hero [Ah Jh]

Hero höjer till $1.75

staXx22 lägger sig

RoBBertoW lägger sig

GorillaWyte lägger sig

woutersmjh synar $1.25

 

 

*** FLOPP *** [9s 8h Kh]

woutersmjh passar

Hero satsar $3

woutersmjh höjer till $10

Hero höjer till $73.85 och är all-in

 

 

Gårdagen slutade alltså back 58$, ingen drömstart men vi tar igen det idag. Linecheck på ovanstående hand, gör precis samma sak med set eller liknande ibland.

 

Jag hade höjt typ $30 istället för all-in där... Du vill ha med honom eftersom du slår de mesta. Gör du såhär tar du bort dom dåliga synerna och isolerar de syner där du faktiskt ligger under.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

600 dollares verkar lite i underkant för att grinda nl50? Jag har större rulle på nl25, men å andra sidan är jag ju fisk :shock:

 

Tableselectar du ordentligt? Det bästa med FT är ju att man kan datamina innan man väljer sina bord. Ökar winraten med mängder

 

Jo det är helt klart i underkant men vafan man måste ju chansa, klarar inte av att spela på nivån under det blir helt enkelt för mkt slask ;)

 

Nej är nog inte så bra på att Tableselecta, tar bord där snittpotten är hög och floppseen% också är hög, något mer jag ska tänka på? Datamina, vad menar du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är helt klart i underkant men vafan man måste ju chansa, klarar inte av att spela på nivån under det blir helt enkelt för mkt slask ;)

 

Nej är nog inte så bra på att Tableselecta, tar bord där snittpotten är hög och floppseen% också är hög, något mer jag ska tänka på? Datamina, vad menar du då?

 

Inte sovit på 30h nu så kan inte få fram någon bra förklaring. Men jag antar att du använder tracker som HEM eller PT? När du dataminar samlar du information som om du skulle ha suttit vid bordet. Jag gör alltid det innan jag sätter mig för att få fram de fiskigaste borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte sovit på 30h nu så kan inte få fram någon bra förklaring. Men jag antar att du använder tracker som HEM eller PT? När du dataminar samlar du information som om du skulle ha suttit vid bordet. Jag gör alltid det innan jag sätter mig för att få fram de fiskigaste borden

 

Jag använder inte PT(pokertracker) HEM(?), kanske att jag borde göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe då är det inte så stor anledning att mina. Det är väl upp till var och en, jag skulle inte klara mig utan tracker eftersom jag spelar minst fyra bord i taget

 

Ok, jag spelar 2 eller 3 bord så det är inte några problem på det sättet. Det kanske är läge att skaffa något program i alla fall.

 

PO eller PT? Vilket är lättast att använda, hatar krångel och inställningar etc, installera och kör är min melodi. Kör Windows vista och har någonstans snappat upp att det kan strula med PO då, kan det stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt jävla otroligt, 150$ dollar back igen och rullen nere på 394$.

 

Set mot set, givetvis hade jag lägre sett = ett inköp back.

 

KK mot AA = ett inköp back

 

AQs allin på turn med TP och färgdrag mot AA ingen förbättring och ett inköp back.

 

JTs med str8flushdraw all in mot KK på flop ingen hjälp och ytterligare ett inköp back.

 

Shortstackar som alltid drar ut, dra åt helvete.

 

Vart tog turen vägen??

 

BR: 394

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det verkar som om turen har tagit slut på FT, nu blir det helt enkelt ett sajtbyte. Vore trevligt med någon form av bonus som man kan cleara samtidigt.

 

Hur fiskigt är det på pokerstars? På NL50, blev lite sugen på att regga mig där och samtidigt få PO på köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...