Gå till innehåll

FL7CS - (98)6 från Bring in


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($0,50/$1,00), Ante $0,05, Bring-In $0,25 (converter)

 

3rd Street - (0.50 SB)

 

Hero: 9:spade: 8:spade: 6:heart: ___brings-in

Seat 6: xx xx 8:diamond: ___folds

Seat 8: xx xx T:heart: ___folds

Seat 3: xx xx A:club: ___calls

Seat 4: xx xx J:diamond: ___folds

 

Har ingen read som sådan på Fi men en syn här är ju så uppenbart fel med ett ess som uppkort så det plus nivån tyder på att det inte direkt är en expert vi har att göra med.

 

Bonusfråga, om fi hade höjt här har vi då en hand det är värt att syna och försvara med?

 

4th Street - (1.50 SB)

 

Seat 3: xx xx A:club: 4:heart: ___checks

Hero: 9:spade: 8:spade: 6:heart: 5:heart: ___checks

 

Här skulle man ju kunna tänka sig en semibluff men jag väljer att checka bakom, gjorde väl bedömningen att fi inte är speciellt foldbenägen här.

 

Fast jag vet inte hur mycket vikt man skall lägga vid det? Finns ju rätt många händer man ligger hyffsat jämnt med eller något före i equity och som han kan ha. Nästan oavsett vad man gör ställs man potentiellt inför ett svårt beslut på femte om man träffar en "blank".

 

Vore kul att höra era åsikter om hur man bör tänka här.

 

5th Street - (0.75 BB)

 

Seat 3: xx xx A:club: 4:heart: 4:diamond: ___bets___calls

Hero: 9:spade: 8:spade: 6:heart: 5:heart: 7:heart: ___raises

 

Väljer att höja här vilket kanske är ett misstag? Lite svårt att sätta fi på en hand här, men t.ex. två små par känns väl inte omöjligt eller något slags drag plus par kombo typ (52)A44 eller något sådant.

 

Vad är en bra strategi här för femte, sjätte och sjundegatan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonusfråga, om fi hade höjt här har vi då en hand det är värt att syna och försvara med?

Jag tror det - tack vare att du är "suitad i hålet" och inga i din färg har gått, samt att bara en tia (och en knekt) försvunnit.

 

Du hoppas såklart på en sjua på fjärdegatan (helst spader eller hjärter).

 

 

Fjärdegatan: Här betar jag alltid även om jag vet att jag får syn - för att helt enklet själv slippa syna en bet på femtegatan som kommer automatiskt från fi om jag checkar fjärde. Köper mig gratiskort alltså.

 

Femte: Du måste höja, för du kommer tappa marknad om sjätte är ett hjärter eller trea/fyra/åtta/nia. Ta betalt nu helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Femte: Du måste höja, för du kommer tappa marknad om sjätte är ett hjärter eller trea/fyra/åtta/nia. Ta betalt nu helt enkelt.

 

Ja det är ju sant förståss, tänkte mest i banor av att de ända gånger man får in mer än ett "extra" bet på de tre sista gatorna är om fi drar ut en och att det då är bättre att vänsta och "trappa" honom så att man kan spara ett bet i de fallen.

 

Men faktum är ju här att han mycket väl kan ha en hand han tycker ska checkfoldas på sjätte om jag träffar ett läskigt kort.

 

Rent allmänt har jag lite svårt att (när jag spelar, i en HH blir det mera tydligt) se min bräda från motståndarens perspektiv. Helt klart något jag behöver förbättra. Någon som har några praktiska tips för att bli bättre på detta?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...