Gå till innehåll

NLT - Tilten slår till mot passiva motspelare!


Pokershark

Recommended Posts

Sitter och lirar på multipoker och stämmningen är tight agressivt preflop. Försöker höja med händer typ J8 när tillfälle ges men har ändå bara lyckats sett 15% av flopparna. Normalt så försöker jag ligga på 25%.

 

Plockar upp A8s i sb och en miniraisar. Kass hand och kass possition men vill försöka se fler floppar så jag synar då jag får hyffsade potodds.

 

 

***** Hand History for Game 1904449593 *****

$100 NL Hold'em - Saturday, April 16, 16:31:35 EDT 2005

Table Table 36830 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: kallik777 ( $0 )

Seat 2: ninjacrayon ( $94 )

Seat 3: hsternaaakk ( $136.75 )

Seat 4: Hero ( $86.75 )

Seat 5: midnight234 ( $241.55 )

Seat 6: Fluffhead78 ( $81.5 )

Seat 8: dude1027 ( $24.65 )

Seat 9: melanie0609 ( $111.05 )

Seat 7: monkeluvr ( $100 )

Seat 10: elway307 ( $100 )

Hero posts small blind [$0.5].

midnight234 posts big blind [$1].

elway307 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As 8s ]

kallik777 has left the table.

Fluffhead78 folds.

dude1027 raises [$2].

melanie0609 calls [$2].

elway307 folds.

ninjacrayon folds.

hsternaaakk calls [$2].

Hero calls [$1.5].

midnight234 calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 4c, Td, Ah ]

 

Träffar högsta paret och det var inte så värst så jag checkar. Då bettar dude1027 $1 i en $10 pott och får två syn. Hmm verkar ju skumt så jag reraisar till $10 för att försöka ta potten direkt. Då synar två min reraise och jag inser att jag är slagen.

 

Hero checks.

midnight234 checks.

dude1027 bets [$1].

melanie0609 calls [$1].

hsternaaakk calls [$1].

Hero raises [$10].

midnight234 folds.

Dr_Tran has joined the table.

dude1027 calls [$9].

melanie0609 calls [$9].

hsternaaakk folds.

** Dealing Turn ** [ 9s ]

 

Turnen var inte till nån hjälp så jag bestämmer mig för att överge handen. Checkar alltså och döm av min förmåga när dude1027 bettar ut ytterligare $1 i en nu $40 pott. Vilket skämt... Melanie0609 synar och jag kollar hur stor stack dude1027 har kvar. Han har $12 så jag tänker att jag vill bli heads upp med honom och går all in för att driva ut Melanie0609. Men tyvärr misslyckas det kapitalt när Melanie0609 synar...

 

Hero checks.

dude1027 bets [$1].

melanie0609 calls [$1].

Hero is all-In.

dude1027 is all-In.

melanie0609 calls [$73.75].

** Dealing River ** [ 4s ]

dude1027 shows [ 5c, 5h ] two pairs, fives and fours.

melanie0609 shows [ 4d, 4h ] four of a kind, fours.

Hero doesn't show [ As, 8s ] two pairs, aces and fours.

melanie0609 wins $124.2 from side pot #1 with four of a kind, fours.

melanie0609 wins $76.95 from the main pot with four of a kind, fours.

 

 

Maken till passivare spelare får man leta efter men tydligen var det lönsamt när man möter en hero på tiltmode. Förövrigt hade jag inte spelat så här löst tidigare på det bordet så det kunde hon knappast ha räknat med.

 

Var det idiotiskt spel eller vad tycker ni!

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ganska dumt spelat. Halvtveksammt till att ens försöka köpa potten i första läget om ni var 4 personer i den. Med att gå all in kunde du 1, vinna lite 2, förlora mycket. Känns som du är slagen när du fått syn av två efter att ha gjort ett tio rais, ha kvar den känslan, och även om du fått bort han som hade fyrtalet, (om han hade suttit med annan hand givitvis) så är det ju långt ifrån säkert att du slagit lowstack killen. Så med att gå all in riskera du din stack för att ha en chans att vinna mot den pott commitede killen. Du valde att lägga alla din pengar i en relativt liten pott med par i ess åtta kicker, gör inte det nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ganska dumt spelat. Halvtveksammt till att ens försöka köpa potten i första läget om ni var 4 personer i den. Med att gå all in kunde du 1, vinna lite 2, förlora mycket. Känns som du är slagen när du fått syn av två efter att ha gjort ett tio rais, ha kvar den känslan, och även om du fått bort han som hade fyrtalet, (om han hade suttit med annan hand givitvis) så är det ju långt ifrån säkert att du slagit lowstack killen. Så med att gå all in riskera du din stack för att ha en chans att vinna mot den pott commitede killen. Du valde att lägga alla din pengar i en relativt liten pott med par i ess åtta kicker, gör inte det nästa gång.

 

Det var nog inte bara dumt det var idiotiskt :lol:

 

Förövrigt håller jag inte med om att det var en så liten pott på turnen (ca $44) men det motiverar självklart inte att jag går all in. Hade jag bettat en halv pott där så skulle jag bara behöva lyckas ta den varannan gång och det kändes faktiskt som att Melanie0609 inte hade nåt direkt så jag trodde hon skulle folda där.

 

Problemet var att jag suttit i en timme och låg minus skapligt och tilt känslorna hade blivit starkare och starkare och så kommer den här handen när en stackare tror vi spelar fix limit. Är allmänt trött på meshöjningar och med hjälp av tilten blev jag förbannad och det fick kosta. Får väl hoppas att jag lärde mig nåt utav det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...