Gå till innehåll

Dagbok, lolwh1n3r. NeoGrinder.

Recommended Posts

Postad

Intro:

Jag är 23 år och har ett relativt tråkig liv fyllt av mitt otroligt ledsamma jobb, massor av alkohol (för att upphäva tristessen av jobbet) och så lite poker. Jag upplevs nog som en relativt arrogant person som inte riktigt klickar med alla människor som jag möter i livet, dock är jag inte helt socialt missanpassad heller och har faktiskt vänner som inte slutar på msn.com/hotmail.com och träffar tjejer som inte heter .JPEG/.mpeg/.avi i efternamn liksom...

Historik:

Jag ser mig själv som en hyfsad spelare men som inte riktigt läst några böcker om Poker, inte heller grindat på riktigt. Jag brukar spela live med några kompisar och resultat brukar variera beroende på sinnesstämmning. Den största liveturneringen jag vunnit var på ca 20 pers och ~2k till vinnaren som blev jag.

Små försök har gjorts av internet poker på SvS men det känns ju helt meningslöst där det helt plötsligt känns som att alla Fi hittar sina 1 outare mot mig på diverse turneringar osv... Har också ett konto på Unibet och ett på Diamondbet. Unibet gillar jag inte för den klienten är så rörig och ful. Diamondbet gillar jag inte heller riktigt för det känns inte som man spelar med riktiga pengar.

Futurum:

Ska inom snar framtid styra upp nytt konto på en grym sida, vilken vet jag inte. Nån som vet någon bra? Hade dessutom tänkt att skriva i den här dagboken rätt ofta för att få hjälp i min karriär att bli precis som er!

// lolwh1n3r :6c::6s:

Postad

Futurum:

Ska inom snar framtid styra upp nytt konto på en grym sida, vilken vet jag inte. Nån som vet någon bra? Hade dessutom tänkt att skriva i den här dagboken rätt ofta för att få hjälp i min karriär att bli precis som er!

// lolwh1n3r :6c::6s:

Om du med detta menar "bra" så har du nog kommit fel. Bara massa fiskstim här.

GLGL i övrigt :mrgreen:

Postad

Haha är det så? Känns som jag måste formulera om mitt inledningsinlägg då isf...

Hur som helst så har jag kört lite på SvS nyligen, gick väl inte som jag hoppades, lirade 30 och 10 mans sit-n-go.

Hade rätt bra flow till jag sprang in i två feta bad beats.

Hand 1. Jag satt på TT där Fi UTG Mini-raisade, varpå jag höjde 4ggr BB. Då mini-rasisade han igen vilket jag svara på med en All-in. Han hittar syn och visar sig att han sitter på K2off.

Gissa om jag blir mäkta förbannad när floppen visar KK7 och jag åker ut mot trissen i kungar..

Hade jag kunnat spela på något annat sätt? Förmodligen inte men tacksam för svar.

Hand 2. Hittar QJ suited på en låg stack så jag känner mig tvungen att ställa pre... Fi hittar två syn och samma skit händer igen... han som sitter på

K9s prickar KK på flop ett får set i kungar, igen...

Feedback på dessa två händer?

//lw