Gå till innehåll

benknackan - PLO


benknackan

Recommended Posts

  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du var en av 4-5 personer här på pf som jag såg upp till och försökte bygga mitt spel på liknande spelstil. Du har hjälpt mig att ta mig dit jag jag är idag och mer eller mindre ledsagat mig till den spelare jag är idag, utan att du själv har vetat om det förmodligen. Tack för det! (tror jag har skrivit liknande fast på typ ett A4 i din gamla dagbok på andra forumet, kika där).

 

Nyttigt för oss andra att se att det finns de som spelat högt men sprungit in i väggen och tvingats gå ner och slicka såren. De flesta andra gömmer sig och gör att "rädslan för att gula" lätt glöms bort, starkt av dig att du fortsätter skriva och försöker göra en stabil come back istället för att skotta dig i fördärvet. Creds.

 

Hursom, hoppas att du hittar vändningen och välkommen tillbaka!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var en av 4-5 personer här på pf som jag såg upp till och försökte bygga mitt spel på liknande spelstil. Du har hjälpt mig att ta mig dit jag jag är idag och mer eller mindre ledsagat mig till den spelare jag är idag, utan att du själv har vetat om det förmodligen. Tack för det! (tror jag har skrivit liknande fast på typ ett A4 i din gamla dagbok på andra forumet, kika där).

 

Nyttigt för oss andra att se att det finns de som spelat högt men sprungit in i väggen och tvingats gå ner och slicka såren. De flesta andra gömmer sig och gör att "rädslan för att gula" lätt glöms bort, starkt av dig att du fortsätter skriva och försöker göra en stabil come back istället för att skotta dig i fördärvet. Creds.

 

Hursom, hoppas att du hittar vändningen och välkommen tillbaka!:-D

 

Hmmm letade igenom mina db där och hitta ingeting speciellt om det ! Värmer otroligt mycket att höra dig säga det. Gav mig verkligen en boost av självförtoende nu när jag kom hem igen och läste ikapp mig på forumen.

 

Spelade en session nu, som tyvärr gick åt helvete på mina två "skottbord" så -1.6k $ Och blir inge högre lir än NL200 nu på ett tag. Ena så semideept med 130 BB (2/4) var så raisat pre + cbat flop och turn på brädan T6Q9 dubblafärgdrag. Jag har K8 med färgdrag, blir minraisad och tog den kanske i mångas tycke lite för aggresiva linen och pushade. Dels för att spelarna brukar vara så veka på merge så förväntar mig inte få syn från sämre än typ toptvå. Och sen massa outs ju så. Men får tyvärr snappsynen för 80 BB av 96... :S

 

Andra handen var en set-up spelade headsup. Hade trebettat JJ flop AKXX med dubbla färgdrag. Sköt på för ja massa drag diverse sämre PP som kan betala och folda ut en del händer jag inte slår eventuellt. River spikar J men orginal färgdraget också. Väljer och checka. Får typ pottbet mot migo ch måste betala av mot färdgraget som han obv hade :S

 

Blir att fortsätta grinden direkt nu men byter nätverk över till ongame :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådå spelat två sessioner till nu, hitta 1 bi backet på ongame och drygt 2bi plusset på merge så tog in 200 $ av 1.7k backet... Hade riktigt tur på merge klonka två stegar till river som gav mig två fina potter. Majoriteten av pengarna åkte in då dock ska sägas. På ongame gick det rätt så standard åt helvete. Måste justera spelet lite där såpass olika från merge som sagt. Sen så ballade ju förstås handhistorik filen ur pga HM efter ett tag. Så därför det blev lite lir på merge också. Otroligt va tid det ska ta och fixa. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del plussat ett halvt inköp. Först så krasha merge klienten plussa 1/4 inköp där. Sen lirade jag lite på ongame och grinda på gick fint. Sen gick jag in i fis floppade stege som lira 50/30 mot min AA för halvstack. Senare så igen mot samma fi igen AA en halvstack fick han då brädet blev fyrfärgat utan min färg förstås :S. Aja tagit in lite från storbacket på första sessionen. Imorn så ska jag iväg och förbesiktiga päronens bil lol. Riktigt kul. Blir nog ganska mycket spel imorn.

 

Nu ska de sovas och kollas lite på förhäxad. Snart tagit mig igenom serien heh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del plussat ett halvt inköp. Först så krasha merge klienten plussa 1/4 inköp där. Sen lirade jag lite på ongame och grinda på gick fint. Sen gick jag in i fis floppade stege som lira 50/30 mot min AA för halvstack. Senare så igen mot samma fi igen AA en halvstack fick han då brädet blev fyrfärgat utan min färg förstås :S. Aja tagit in lite från storbacket på första sessionen. Imorn så ska jag iväg och förbesiktiga päronens bil lol. Riktigt kul. Blir nog ganska mycket spel imorn.

 

Nu ska de sovas och kollas lite på förhäxad. Snart tagit mig igenom serien heh.

 

Min sambo e typ galen i förhäxad. Sett den säkert 10 ggr hela serien... nu för tiden har hon den ofta igång i bakgrunden, för hon behöver inte titta eftersom hon vet vad som händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh själv har jag svårt att se om allt vad heter serier filmer osv (dock tycker jag om förhäxad riktigt mycket, men ändock inget jag lär se om än på ett tag i alla fall heh :P). Om det inte är något super extraordinärt. Eller möjligtsvis ngn komedi serie. Typ two and a half men. Ska iväg nu som sagt och förbesiktiga päronens spel. Men efter det så blire nog en hel del spel. Ha de bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lirat en session nu. Första försöket dog efter en halvtimme bara då internet slutade fungera så starta om datorn osv. Tog ett tag innan det ville fungera igen :S. Men blev väl 90 min grind sen på ongame. Ganska ointressant session en intressant hand möjligen som jag kommer posta. Bör nog hitta folden på river kanske... Hitta i alla fall till slut ca 1 bi +et.

 

Fi i handen hade klonkat från den sekund jag satt mig vid bordet och hade typ 3bet på 20 % under den data jag fick in. Så valde att försvara med KQo OOP. VIlket kanske inte är det smartaste ... Men i alla fall över till handen. Fi hade vart aggro också överlag. Så checkraise ai på turn var ju naturligtsvis idén. Men så blev det icke. Så frågan är hur gör vi på river när vi blir raisade ?:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($471.45)

SB ($25.80)

BB ($90.70)

UTG ($253.05)

Hero (MP) ($223)

 

Preflop: Hero is MP with K:diamond:, Q:club:

1 fold, Hero raises $7, Button raises $25, 2 folds, Hero calls $18

 

Flop: ($53) 4:heart:, Q:heart:, 2:diamond: (2 players)

Hero checks, Button bets $35, Hero calls $35

 

Turn: ($123) K:club: (2 players)

Hero checks, Button checks

 

River: ($123) 9:spade: (2 players)

Hero bets $92, Button raises $411.45 (All-In), Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med Snusarn (vem föreställer din avatar?:-)) att det verkligen är jättesyn.

 

Undrar om jag helst ville göra analysen eller få reda på avataren...

 

Okej är ju obv en resultatorienterad post. Synade såklart och fi visar JT. Men måste vara ganska standard linje handen igenom (KQo handen alltså), eller ?

 

Spelade en session på 90 min nu på merge. Gick bra till att börja med och plussade stabilt. Sen så började skiten slå till rejält i slutet och slutar ngra $ back :S... Massa äckliga set-ups som AK mot QT på KJXA brädan. KJ som man slowar mot shortstack på KXX2X fi har 22 naturligtsvis. Osv, sjukaste handen var dock denna. Tre spelare med i potten alla 100 bb. UTG raisar jag kallsynar med JJ från knappen mtp hur jävla tighta spelarna kan vara på siten. En av blindsen synar också. Flop KJ3 blindsen leder ut, UTG raisar kallsynar igen. Push snappsyn, här så känns det sådär. Men ändå jävligt bra. Blinds visar upp 33 UTG KK och jag är stuck med JJ lol. Turn X River 3 för övrigt, heh. Så nästan glad att man inte hade KK lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat två sessioner nu hittils under dagen. Gått fint flytit på bra. Hade ett par elaka set-ups först på ongame dock men fick klonka lite så de är lugnt. Hade bla 8T mot KT på XJX9Q. Och lite annat skit men överlag nöjd med hur jag spelade. Ngn hand jag tappade koncentrationen i. Sessionen efter på merge gick riktigt fint och blev ett fint +. Blev lite för nervös efter ett tag då jag lirade två st 3/6 bord vilket är lite för högt för rullen. Så slutade ganska snabbt där. Men hittat ca 1k $ plusset hittils idag. Så då är jag nästan tebax där jag började veckan vilket känns skönt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nick på ongame? pma om du inte vill skriva här.

 

Inte intresserad av att skriva det här och inte pma heller. Inte i alla fall inom den närmsta tiden.

 

Spelat en till session på ongame, gick åt helvete förstås. Tyckte jag spelade bra överlag dock, princip en hand jag är missnöjd med. Kommer bjuda på en graf på dagens spel på ongame. Och postar nog en hand efter. Får se blir eventuellt mer grind innan jag lägger mig. Fast på merge då.

 

idag899.jpg.xs.jpg

 

Hur spelar vi denna handen, som spelat pre osv. Normalt sett nog 3b eller fold. Inga reads på fi, hur agerar vi på turn. 5:an känns som ett ganska ofarligt kort ska vi skjuta igen eller vad tycker ni ska vi lugna oss ?:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

Button ($918.60)

SB ($814.05)

Hero (BB) ($301.95)

UTG ($203)

MP ($287.50)

 

Preflop: Hero is BB with A:heart:, 9:heart:

1 fold, MP raises $7, 2 folds, Hero calls $5

 

Flop: ($15) 2:heart:, 6:heart:, 3:diamond: (2 players)

Hero checks, MP bets $11, Hero raises $39, MP calls $28

 

Turn: ($93) 5:spade: (2 players)

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session på nästan 2h nu. Trodde att jag äntligen skulle kunna säga att det flöt på rätt bra med en session på ongame. Men icke, slutet av sessionen sket sig. Och slutar bara 1bi upp. När det borde varit minst 2 antagligen tre. Aja.

 

Fi är riktigt aggro lirar 30/28/8.5 över de ca 100 händerna jag har på han. Hur faen gör vi på rivern. Även om han är superaggro så känns det som att han inte ngnsin kommer bet push bluffa på rivern. Men vad ska han ha ? Tror vi att han pushar tillräckligt många 8X som vi slår ? Eller bara kåkar ? Jag har alltså 87$ kvar i 300 $ potten. Jag vet att denna hand är lik den som jag posta med toptvå fast ändå inte.:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($198)

Hero (Button) ($292.65)

SB ($215.65)

 

Preflop: Hero is Button with 10:club:, 8:club:

1 fold, BB raises $6, Hero calls $5

 

Flop: ($14) 2:heart:, 8:heart:, 6:club: (2 players)

BB bets $10, Hero calls $10

 

Turn: ($34) A:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($34) 8:spade: (2 players)

BB bets $25, Hero raises $88, BB raises $150, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session på nästan 2h nu. Trodde att jag äntligen skulle kunna säga att det flöt på rätt bra med en session på ongame. Men icke, slutet av sessionen sket sig. Och slutar bara 1bi upp. När det borde varit minst 2 antagligen tre. Aja.

 

Fi är riktigt aggro lirar 30/28/8.5 över de ca 100 händerna jag har på han. Hur faen gör vi på rivern. Även om han är superaggro så känns det som att han inte ngnsin kommer bet push bluffa på rivern. Men vad ska han ha ? Tror vi att han pushar tillräckligt många 8X som vi slår ? Eller bara kåkar ? Jag har alltså 87$ kvar i 300 $ potten. Jag vet att denna hand är lik den som jag posta med toptvå fast ändå inte.:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($198)

Hero (Button) ($292.65)

SB ($215.65)

 

Preflop: Hero is Button with 10:club:, 8:club:

1 fold, BB raises $6, Hero calls $5

 

Flop: ($14) 2:heart:, 8:heart:, 6:club: (2 players)

BB bets $10, Hero calls $10

 

Turn: ($34) A:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($34) 8:spade: (2 players)

BB bets $25, Hero raises $88, BB raises $150, Hero ???

 

Hade sagt 99 eller 105 på river, sen måste man väl syna i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...