Gå till innehåll

Hjälp att beräkna odds för olika situationer?


Rollin

Recommended Posts

Hoppas nån kan hjälpa mej här, har aldrig haft någon större koll på det här förut.

 

1)

Säg att jag spelar hold'em med 9 st andra.

Jag är först in och höjer med JT får syn av knappen.

 

Flop: QT3

 

Hur stor är sannolikheten att Fi sitter på topp par eller bättre?

 

b) Samma fråga fast denna gång är det 6 st inklusive mej vid bordet.

 

c) Samma fråga igen men denna gång är det headsup.

 

 

2) Fullt tio mannabord, jag har AK och får två syner efter jag höjt.

 

Flop: AJT

 

Hur ofta är jag slagen i denna situation?

 

 

3) Sex mannabord, höjer från knappen med AQ och får syn av BB.

 

Flop: T62

 

Hur ofta sitter Fi på mellan par eller bättre?

 

 

Rob.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2) Fullt tio mannabord, jag har AK och får två syner efter jag höjt.

 

Flop: AJT

 

Hur ofta är jag slagen i denna situation?

 

Sannolikheten för att du är slagen är 1 om motståndarna BARA synar dina höjningar med KQ.

Alltså det går inte att räkna ut några sannolikheter om man inte vet vilka händer motståndarna synar en höjning med. Det man kan ha i åtanke är att det är svårt att träffa en bra hand i holdém. Bra regel är att det är ungefär 1/3 att träffa par på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program, jag tror det heter Poker Stove, som du kan använda för att simulera det du frågar - du får då tala om den troliga ahnddistributionen som fi kan ha, och så köra.

 

Om du bara är ute efter hur stor chans det är med en motståndare som har en helt slumpmässig handdistribution så är det trivialt att räkna ut, men jag misstänker att det inte är det du efetrfrågar (för så spelar inga motståndare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cardplayer.com har en fin-fin oddskalkylator. Dock så måste du fylla i händerna dom andra sitter på. Men kan va kul o kolla hur bra din hand var pre-flop/flop/turn.. även när du sett resultatet vid showdown.

 

http://www.cardplayer.com/poker_odds/texas_holdem/index.php

 

Fått mig att förstå hur pass bra vissa händer är mot andra, förut så tänkte jag mer... ähh den här handen känns bra, jag höjjer :P Ibland tror man juh att man är stor favorit, men egentligen är det en coin-flip, så bra att testa lite!

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cardplayer.com har en fin-fin oddskalkylator. Dock så måste du fylla i händerna dom andra sitter på. Men kan va kul o kolla hur bra din hand var pre-flop/flop/turn.. även när du sett resultatet vid showdown.

 

http://www.cardplayer.com/poker_odds/texas_holdem/index.php

 

Fått mig att förstå hur pass bra vissa händer är mot andra, förut så tänkte jag mer... ähh den här handen känns bra, jag höjjer :P Ibland tror man juh att man är stor favorit, men egentligen är det en coin-flip, så bra att testa lite!

 

Lycka till! :)

 

Förutom att cardplayers kalkutator räknar fel. http://www.twodimes.net är bättre

 

Felet med dessa är dock att det är inte vad frågeställaren efterfrågar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...