Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar

Recommended Posts

Postad

Vad gör ni med den här? Det är en satellit, om det nu påverkar nånting. Dock är det långt kvar till priserna och jag ligger bland de sista...

***** Hand 1382584890 *****

250.00/500.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 september 2010 21:42:14

POKER SM Direkt (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Unknown (0.00)

Plats 2: selle 1 (6508.00)

Plats 3: Razorman (13690.00)

Plats 4: Snökungen (5260.00)

Plats 5: Tur-Ture (7643.00)

Plats 6: Forjak (3846.00)

Plats 7: Polhem (3389.00)

Plats 8: costigger (6507.00)

Plats 9: Unknown (0.00)

Plats 10: Unknown (0.00)

Tur-Ture lägg LM 250.00

Forjak lägg SM 500.00

** Giv **

selle 1 [N/A, N/A]

Razorman [N/A, N/A]

Snökungen [N/A, N/A]

Tur-Ture [N/A, N/A]

Forjak [Eh, 10h]

Polhem [N/A, N/A]

costigger [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Polhem Lägg

costigger Lägg

selle 1 Lägg

Razorman Lägg

Snökungen Höj till 1000.00 Blindsstöld??

Tur-Ture Lägg

Forjak???

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vad gör ni med den här? Det är en satellit, om det nu påverkar nånting. Dock är det långt kvar till priserna och jag ligger bland de sista...

***** Hand 1382584890 *****

250.00/500.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 september 2010 21:42:14

Plats 1: Unknown (0.00)

Plats 2: selle 1 (6508.00)

Plats 3: Razorman (13690.00)

Plats 4: Snökungen (5260.00)

Plats 5: Tur-Ture (7643.00)

Plats 6: Forjak (3846.00)

Plats 7: Polhem (3389.00)

Plats 8: costigger (6507.00)

Plats 9: Unknown (0.00)

Plats 10: Unknown (0.00)

Tur-Ture lägg LM 250.00

Forjak lägg SM 500.00

** Giv **

selle 1 [N/A, N/A]

Razorman [N/A, N/A]

Snökungen [N/A, N/A]

Tur-Ture [N/A, N/A]

Forjak [Eh, 10h]

Polhem [N/A, N/A]

costigger [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Polhem Lägg

costigger Lägg

selle 1 Lägg

Razorman Lägg

Snökungen Höj till 1000.00 Blindsstöld??

Tur-Ture Lägg

Forjak???

Vevar lätt in där med så få BB kvar och långt till ITM!

Postad
Tack för dina synpunkter. Jag kan kommentera lite hur jag tänkte, sen får du gärna kommentera mitt tänk:-)

Jag checkar turn eftersom jag fått två syn på floppen och antar att nån av dem träffat nåt skapligt, typ två par med tex A9 eller set. Nu när du säger det så borde en skapligt kompetent spelare raisat min bet, men å andra sidan finns det fullt av idioter som tycker att slowplaying är ett nötspel. Därav fold när Sigge ställde.

Å andra sidan, beta på turn med endast toppar och två som synar. Hmmmm...känns ändå lite väl aggro, men återigen..jag är kanske för vek/rädd att busta.

Om du hade spelat turn som mig, hade du synat Sigged då?

Hehe...e nog lite sngskadad...så gameplanen sträcker sig bara postfliopp:-) Skämt åsido.. så är det nog min standardgameplan, beta och cb:a, och sen ta det därifrån. Nu slog ju Sigge om så då var det ju bara att bestämma sig för syn eller inte...känns som att jag inte slår nånting annat än en ren bluff...

AK: Har vi spelat som vi gjort så spelar vi ju för stack. Vi betar ju inte 400 på flop för att check-vika turn. Varför skulle vi vara slagna, det finns färgdrag ute, och det finns ju sämre ess (AQ tex ;)) Ser ingen rimlig hand som vi är slagna av, samt att vi nog alltid måste utgå från att folk är dåliga på den här nivån, vilket alla syner bakom på flop är. Om jag checkar turn är det för att få fi att beta in här och snapsyna. Så jag hade synat sigge här.

AQ: Är ju själv sng-skadad så där är vi lika 8-) Håller med om att du antagligen ligger bakom när han spelar CRAI på den floppen. Problemet med din cb är ju att era stackdjup är så grunda att fold känns vekt. Du spelar upp det pre så att pot-stackration blir 1:3, dvs betar du knapp pot så kommer du alltid ha runt en tredjedel, vilket gör det problematiskt. Djupen är rätt osköna för att cb:a här imo.

Postad
AK: Har vi spelat som vi gjort så spelar vi ju för stack. Vi betar ju inte 400 på flop för att check-vika turn. Varför skulle vi vara slagna, det finns färgdrag ute, och det finns ju sämre ess (AQ tex ;)) Ser ingen rimlig hand som vi är slagna av, samt att vi nog alltid måste utgå från att folk är dåliga på den här nivån, vilket alla syner bakom på flop är. Om jag checkar turn är det för att få fi att beta in här och snapsyna. Så jag hade synat sigge här.

AQ: Är ju själv sng-skadad så där är vi lika 8-) Håller med om att du antagligen ligger bakom när han spelar CRAI på den floppen. Problemet med din cb är ju att era stackdjup är så grunda att fold känns vekt. Du spelar upp det pre så att pot-stackration blir 1:3, dvs betar du knapp pot så kommer du alltid ha runt en tredjedel, vilket gör det problematiskt. Djupen är rätt osköna för att cb:a här imo.

Bra och tänkvärt.....AK har du nog helt rätt i, vilket HH:n också visar...För skadad av att spelat med för många syntomtar.....måste nog blöi lite mindre skraj för att busta...går ju inte att folda sig itm:-)

Tack för dina synpunkter, emottages tacksamt!

Postad

Usch var tiltat jag är nu.... Måste skriva av mig lite.

Körde betfairs SM-Satte och hade hälften av markerna med 6 spelare kvar. Plockar upp AKs på knappen och höjer till 2000, BB ställer 9k och visar upp KK.

2-3 händer senare hittar jag QQ när sigge betar upp till 2400, jag slår om till runt 8k och sigge ställer för 15k. Jag synar och Sigge visar upp JJ. Turn J så var man nere på runt 30k. Sen ligger jag med runt 30k tills vi är 4 spelare kvar då jag tappa12k mot bordets mest aktivespelare när jag tvingas lägga mitt 2a par.

Har nu runt 20k när Aktivasigge höjer på min BB, jag tar synen med 57... Klonk floppen kommer 567... Gör ett litet bet sigge synar.... turn 9, betar igen och sigge synar. River A... Jag checkar pga av oro för 8.an, Sigge chekar oxå och visar upp A9 för att ha klonkat in högre 2 par på turn och river. Nere på runt 10k nu.

Går runt lite grand och får nån walk och stjäl några potter har har en stack på runt 12k. Då höjer aktivasigge upp till runt 2,5k och jag hittar AK på SB och ställer in. Han synar och visar upp KJ. J på både flopp och turn gör det hela ganska ospännade...

FITTHEMUL:evil: :evil: :evil:

Postad
Har lirat lite poker under veckan, men utan framgång.

Nya tag ikväll, fast först blir det....

Hej Mr X

Dina biljetter till Karlskrona HK - Gislaveds SK 2010-09-19 16:00 finns för utskrift

Var förmodligen den uslaste hockey jag nånsin sett!!! :shock:

Vi måste nog köpa oss ett nytt lag... (folk från Blekinge och södra Småland förstår)

• 2 weeks later...
Postad

Mikael Lund har ökat sin stack till 59 000 efter att ha börjat dagen med 14 800. Senaste potten han lyckades vinna var en 3betade han med AKo och fick en push av QQ som han synade.

Fyrkortsfärgen på brädan gjorde att han klonkade färgen med sitt ess och därmed dubblade upp.

GOGOGOGO SE

Postad
Mikael Lund har ökat sin stack till 59 000 efter att ha börjat dagen med 14 800. Senaste potten han lyckades vinna var en 3betade han med AKo och fick en push av QQ som han synade.

Fyrkortsfärgen på brädan gjorde att han klonkade färgen med sitt ess och därmed dubblade upp.

GOGOGOGO SE

Han kommer att vinna hela skiten. SM-GULD SM-GULD SM-GULD!

Postad

01

Okt,10

Skrivet klockan 19:35:00

Jill dubblar upp

Jill Mellström som hade minst stack innan middagspausen 3bettar all-in sånär på 1 900 marker efter att Mikael Lund har höjt till 7 500 utg. Mikael trycker all-in och Jill synar.

Det blir flipläge när Mikael visar poker.se card Qhpoker.se card Qc och Jill poker.se card Ahpoker.se card Kd

Floppen är halvsnälla poker.se card 7dpoker.se card Jdpoker.se card 2h, men på turn kommer poker.se card Kc och river poker.se card 5s

Jill är nu uppe på runt 50 000.

Mikael Lund är ute

Mikael Lund förlorade flippen med QQ vs AK och pushade för 26 500 från small blind efter att Ida Lundholm höjt till 6 000 från knappen. Ida synar med QT. Mikael ser ytterligare en flip framför sig, den här gången med 99.

På floppen kommer en tia, och för att strö salt i såren kommer en Q på turn.

Postad

Hej på Er.

Vart ju en bra början på dag 2 som Skanke och Cyntax konstaterade.

Sen blev det ju 2x fliptorskar.

Surt sa räven.

Kan tillägga att Kh var bränt pga att en snubbe såg kortet under given.

Så Jill hade alltså en out mindre före hon vevade in, gör ju det hela lite tristare.

Får ändå gratulera Jill (som också lirade för NB) till en fin 15e plats och €1580.

Idag gick jag upp i ottan (ca 7.30).

Käkade frukost och drog iväg till NB-gänget och hängde på delfinbad.

Tackar Jens och gänget för detta.

I tisdags när vi kom ner fick en fin middag med NB-gänget på Zest.

Onsdag lirades dag 1a, var uppe på som mest 30k, men slutade på 14800.

Satt på ett skönt glatt bord hela dagen, med bla Jöns och Henriksson.

Alla på gott humör.

Vilodag torsdag, mulet, så vi drog bara en runda på staun och käkade lite.

På torsdag kvällen drog jag miata och Daniel (en skåning) till Dragonara och lirade en pytteliten turre €35 +€30 (antingen Rb eller addon).

Miata var kass och bustade, men krossade cg istället.

Daniel vann turren och jag kom 3a, 4st itm, så det blev bra + för alla tre.

Igår var det som beskrivits ovan dag 2.

Ikväll verkar det som om jag och miata hänger på hotellet och kör lite turrar online.

Imorrn blir det en stunds poolhäng och drar till flyget runt 12.30.

Hemma söndag kväll kl. 23.15.

Postad

Ligger och softar vid poolen då det kommer fram en kille som har kommit åt huvudnycklarna till hotellet. Om man nu skall glömma huvudnycklar på en gästs rum undra om det är det bästa eller sämsta att glömma det hos den här killen:

dsc0029x.jpg

Postad
Ligger och softar vid poolen då det kommer fram en kille som har kommit åt huvudnycklarna till hotellet. Om man nu skall glömma huvudnycklar på en gästs rum undra om det är det bästa eller sämsta att glömma det hos den här killen:

dsc0029x.jpg

epic_fail.jpg

.

Postad

dsc0029x.jpg

Haha, helt lysande!:-D

Postad

Nu ska det börja nötas mot bonus!!

$400 8x bonus på Ongame.

$100 increments

Började lite försiktigt igår med 5-manna turbos, blev 7st med placeringarna

5

2

2

2

2

2

2

miata91: "Du behöver träna på HU."

SE: "Har gjort det 6x nu."

Postad

Heja SE... Skönt att ha dig tillbaka i bonusträsket, nu saknar vi bara Skankman. Blattan kommer ju in allt som sällan och spelar lite MTT.

Själv nöter jag på i maklig takt, siktar på 250-300st i månaden. Efter en tids total katastrof på sng fronten rullar det på riktigt bra nu. Härligt.

Körde en liten rebuy turre med TF igår, men tyvärr tappa vi han strax innan ITM så sen fick man lira själv. Gick bra och fick fint betalt när jag väl hade kort. När vi var 20st kvar, tog stanna spelet upp helt... Tror ingen åkte ut på 40min. Var 4-5st allins där kortisen lyckades dubbla upp trots 80/20 och 70/30 underlägen pre. Segt. Åkte sen själv ut på en 14-15e plats.

Postad

Blev klar med min bonusjakt på siten jag spelade på, inkl loyalty dollars nådde jag 70% RB. Dubblade online rullen på en månad än är inte bonushorandet dött :). Rätt skum grej när jag skulle casha ut: till neteller tog de 2% avgift och det skulle ta 2-3 dagar medans det var instant till bank och avgiftsfritt....

Får se vart jag stoppar in lite deg för spel härnäst...

Postad
Efter en tids total katastrof på sng fronten rullar det på riktigt bra nu. Härligt.

Som South East sa... "Tala om att jinxa sig själv"

Har tokbackat sen jag skrev det.... Floppade trissar mot runner runner, pockets mot lägre pockets AK<KQ osv.... Sen har vi de lägena där man plockar upp "stål" runt bubblan bara att få syn av snäppet bättre "stål".

FITTHEMUL

Postad
Lirade pyttelite igår och pyttlite idag, vilket gav pytteback.

Hade vart kul att få in Karlskrona-turren på schemat på lördag.

Vet inte hur jag ska få ledigt från familjen så snart inpå SM!?

Förslag?

Mutor?

Hot?

Fejka ett försvinnande och dyk upp senare som gubben i lådan och skyll på att du blev kidnappad av aliens?

Postad
Heja SE... Skönt att ha dig tillbaka i bonusträsket, nu saknar vi bara Skankman. Blattan kommer ju in allt som sällan och spelar lite MTT.

Tack för att du tänker på mig, det värmer ett gammalt blattanhjärta som tydligen inte kan spela poker:-(

Någon kommentar på den här handen?

Det är en SM satt med två biljetter samt 1000 sek till 3:an.

12x är ju in princip ute och dessutom så har han varit sitout hela turren, så man kan väl säga att det är semibubblan.

***** Hand 1399117033 *****

200.00/400.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 oktober 2010 23:19:26

Plats 1: Forjak (6398.00)

Plats 2: Unknown (0.00)

Plats 3: bad-evil (4625.00)

Plats 4: okkeh (10151.00)

Plats 5: 12x (304.00)

Plats 6: Unknown (0.00)

Plats 7: Unknown (0.00)

Plats 8: Unknown (0.00)

Plats 9: petur (6725.00)

Plats 10: OOOppps (9297.00)

Forjak lägg LM 200.00

bad-evil lägg SM 400.00

** Giv **

Forjak [Dh, Dk]

bad-evil [N/A, N/A]

okkeh [N/A, N/A]

12x [N/A, N/A]

petur [N/A, N/A]

OOOppps [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

okkeh Höj till 900.00

12x Lägg

petur Lägg

OOOppps Lägg

Forjak Höj till 2400.00

bad-evil Lägg

okkeh All-in 10151.00

Forjak All-in 6398.00

*** Flop(Board): *** : [9h, 6h, 5r]

*** Turn(Board): *** : [9h, 6h, 5r, 3r]

*** River(Board): *** : [9h, 6h, 5r, 3r, 6r]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 13196.00

Forjak [Dh, Dk] Två par, damer och sexor Vinst: 0.00

bad-evil Lägger mig Vinst: 0.00

okkeh [Er, Es] Två par, ess och sexor Vinst: 13196.00

12x Lägger mig Vinst: 0.00

petur Lägger mig Vinst: 0.00

OOOppps Lägger mig Vinst: 0.00

Själv tyckte jag QQ var värda att provas. Hade jag foldat så hade jag varit delad chip 4:a, så jag ansåg att jag borde satsa på att bygga stack. Men kanske borde jag anat AK, KK+ på Sigges spel? Vanlig mtt antar jag att det är standardpush, iaf för mig, men ska man hur resonera i satt?

Jävla fittehemul btw:-(