handmadegod Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Ingen read på fi. Hur spelar vi turn och river? ***** Hand 928908461 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, January 28, 2009 8:21:16 PM Britta 33 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: randomnoob (684.55) Plats 4: aliasvafan (294.00) Plats 5: fi (498.75) Plats 2: nakenchock (485.58) Plats 3: Miatsik767 (193.00) fi lägg LM 1.00 randomnoob lägg SM 2.00 ** Giv ** randomnoob [Dr, Ek] *** Bet Runda 1 *** nakenchock Lägg Miatsik767 Lägg aliasvafan Lägg fi Höj till 6.00 randomnoob Höj till 18.00 fi Syna 18.00 *** Flop(Board): *** : [Kns, Dk, 2k] *** Bet Runda 2 *** fi Passa randomnoob Satsa 30.00 fi Höj till 70.00 randomnoob Syna 70.00 *** Turn(Board): *** : [Kns, Dk, 2k, 3k] *** Bet Runda 3 *** fi Satsa 110.00 randomnoob ??? Citera
AdslVerbe Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Syn - Syn vid blank Tror inte på raise på turn faktiskt då vi nästan bara får reraise om vi ligger under eller fold om vi leder. Jag vill inte spela för stor pott förrän jag sett rivern och färgkortet på turn kan hjälpa oss hålla nere potten om vi ligger under. Citera
Sideshow Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Jag degar på turn och mår inte jättedåligt över det. Flop känns ganska standard IP. Citera
kardum_88 Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Syn - Syn vid blank Tror inte på raise på turn faktiskt då vi nästan bara får reraise om vi ligger under eller fold om vi leder. Jag vill inte spela för stor pott förrän jag sett rivern och färgkortet på turn kan hjälpa oss hålla nere potten om vi ligger under. ^^ Citera
kardum_88 Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 vad gjorde du och hur slutade det? =) Citera
Tottyville Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 WP. Syna turn. Förstår inte alls meningen med att dega turn. Är det för att försöka dra ut färdiga flushar eller för att göra om vår hand till bluff mot händer vi redan slår? Citera
Sideshow Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 WP. Syna turn. Förstår inte alls meningen med att dega turn. Är det för att försöka dra ut färdiga flushar eller för att göra om vår hand till bluff mot händer vi redan slår? För att höja våran AF såklart, detta ger ökat värde i längden. Citera
handmadegod Postad 4 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2009 Syn - Syn vid blank Tror inte på raise på turn faktiskt då vi nästan bara får reraise om vi ligger under eller fold om vi leder. Jag vill inte spela för stor pott förrän jag sett rivern och färgkortet på turn kan hjälpa oss hålla nere potten om vi ligger under. standard att syna en shove på river om den blankar? Kanske är readbaserat. Jag degar på turn och mår inte jättedåligt över det. Flop känns ganska standard IP. Ja handen har väl hyfsad equity mot hans range, skulle gissa på runt 30%? vad gjorde du och hur slutade det? =) Vill ha några svar till innan jag berättar den rafflande upplösningen. Citera
Tottyville Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 För att höja våran AF såklart, detta ger ökat värde i längden. Visst. Men det känns lite overkill att börja tänka på att höja våran AF på den här nivån genom att bluffa med en hand som ofta leder. Bättre lägga vikt på att exploatera spelare istället för att försöka spela fina stats och balansera. Du får inte syn av sämre här vilket gör att du ger bort pengar för att höja din AF. Citera
Benny_81 Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Betta pot på floppen. Får du senare mothugg är det bra läge att lägga sig beroende på din image, gameflowe, vem du spelar emot osv. Citera
handmadegod Postad 4 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2009 Betta pot på floppen. Får du senare mothugg är det bra läge att lägga sig beroende på din image, gameflowe, vem du spelar emot osv. Fi satte sig precis så det finns varken image, game flow eller read. Citera
AdslVerbe Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 ^^ Har aldrig riktigt fattat vad dom där "^^" betyder? Nån som kan förklara? Citera
Sideshow Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Har aldrig riktigt fattat vad dom där "^^" betyder? Nån som kan förklara? Att höja och sänka ögonbrynen upprepade gånger betyder att man är redo för fight. Således springer jag alltid och gömmer mig när någon gör ^^ då det är så jag tolkar det Citera
Tottyville Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Har aldrig riktigt fattat vad dom där "^^" betyder? Nån som kan förklara? Vanlig smiley, en leende gubbe. Härstammar från gejmingvärlden. Den synonyma smileyn torde vara ";-)". Citera
fonzie Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Hade oftast synat turn och synat blank river men tycker push turn är okej spel också. OT: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=^^ Citera
handmadegod Postad 4 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2009 Jag valde att folda turn. Mycket nitigt är väl en underdrift Jag har väl ingen direkt bra anledning till det. Hade precis jobbat upp mig till BE och ville inte spela en monsterpott, men borde ju inte 3bettat pre om när jag tänkte så. Citera
Recommended Posts