Gå till innehåll

Triviala tankar || SH 1-2 @SvS


Chrisso

Recommended Posts

Den frågan kan kanske besvaras av hur många knutar* som finns på snöret. Två fysiker i San Diego har undersökt vad som krävs för att ett snöre, till exempel sladden till ett par hörlurar som ligger i en väska, ska trassla ihop sig och bilda knutar.

Resultatet visar att spontan knutbildning uppstår först när snöret är 46 centimeter långt. Sedan ökar antalet* knutar upp till en och en halv meters längd, varefter sannolikheten planar ut.

Kunskapen kan kanske användas till att hålla ordning på sladdar, men är framför allt ett bidrag till den gren av matematiken som kallas knutteori.

 

19487

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ang poker så har jag varit dålig på att uppdatera här det sista men har backat lite dollars med gått plus lite sek. Har gått plus ca 7-8k de sista två veckorna men det är inte helt klart hur mycket, vilka dagar osv. Så noterar vad rullen står på och så försöker jag uppdatera lite oftare nu i augusti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

fyfyfyfy usch. Var upp nästan 8k denna veckan vilket hade varit en ny rekordvecka. Kändes som jag spelade mitt A-game och gjorde väldigt få misstag samt sprang riktigt bra! Sen vände vinden och det gick fan inte vinna en hand.. Började med att backa 3,5k på 30min sen orkade jag inte spela mer den dagen.

Sen har jag sakta men säkert backat bort nästan hela förtjänsten jag gjort under veckan, känns så sjukt surt. Får se om jag postar lite händer senare, handhistoriken på sidan jag spelar är helt cp så det är ett jäkla mission att hitta händer.

Nu blir det att gå ner i stakes ett tag till självförtroendet har kommit tillbaka.

Fan att man aldrig kan få vara nöjd nån gång, story of my life ;-)

 

 

 

 

12147

 

3/8-10/8 3413:-

11/8-21/8 260:-

22/8-31/8 169:-

 

Totalt Aug:3504:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Japp. Sök på youtube så finns det lite filmer därifrån. De kör en hel del paintball och airsoft där verkar det som. Tror de hade nåt airsoftkrig där för ett tag sedan med runt 200 pers. Jag bor bara en liten bit därifrån. Ganska bisarrt ställe. Ser tyvärr ut att bli skurar över Borås imorgon.

 

Snubblade över det här och kände att jag behövde kommentera :D Du snackar nog om Road to Bockaby, airsoft milsim vi körde ute i bocken i våras. Otroligt roligt var det iaf :D Finns tyvärr halvt planer på att riva bockaby, som fortfarande kan gå igenom :( Om det står kvar så dyker vi upp samma tid nästa år igen för RtB2 iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...