MikeTime Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Numera finns det DoNs även på SvS. (DoN = Double or nothing. Alltså får 5 av 10 spelare dubbla insatsen tillbaka). Kul att även SvS hänger med i utvecklingen... Citera
cazacu Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 stämmer detta blir det en insättning nu! Citera
Slasktratt Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 stämmer detta blir det en insättning nu! Det stämmer. Verkar dock bara finnas upp till 200+20 SEK. Citera
cazacu Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 de heter "dubbel" i slutete på sngnamnet. Citera
dlinder Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Trist att det är "vanlig" rake, istället för halv som det väl är på flera sajters DoN. Citera
MikeTime Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2009 Ganska skoj - för ungefär en månad sedan skrev jag ett brev (inte mail!) till de ansvariga för pokeravdelningen på Svenska Spel där jag listade ett antal förbättringar jag ansåg behövdes i och omkring deras spelutbud. Som nummer 1 på min lista stod införande av DoN. Jag ansåg att DoN skulle införas på samtliga nivåer från 50:- och uppåt. Trist att de valt att införa dom på 200:- och neråt istället. Dock är detta en spelform de infört sista dagarna så det kanske kommer även på de högre nivåerna. Som nummer 2 på min digra lista hade jag krävt en lägre rake på SnG och MTT´s. SvS har i dagsläget en av de lägsta avgifterna för cashgame och jag ansåg att om de nu vill vara sajten nummero uno när det gäller spelaransvar bör de snarast sänka raken så att fler SnG och MTT-lirare väljer SvS. Som nummer 3 önskade jag ett bredare pokerutbud. Texas och Omaha räcker inte. Vore skoj med exempelvis HORSE och liknande. Som en parentes kan jag nämna att när jag lirade några DoN´s idag på SvS visste 3 av de medverkande 10 spelarna inte vad det var för SnG de spelade. Syntes tydligt på deras spelstil.... Något de också erkände i chatten. Citera
MJ Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 När det MTT tror jag inte det är hög rake som är deras största problem. Vilka är deras populäraste turneringar? De med bättre struktur. Citera
MikeTime Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2009 När det MTT tror jag inte det är hög rake som är deras största problem. Vilka är deras populäraste turneringar? De med bättre struktur. Fanns med på min lista det med.... Citera
Basen Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Varför fortsätter spelet när bara fem är kvar kan man fråga sig. Hm. Citera
MilfHunter Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 vilka nivåer finns det och vad är raken? Citera
Kaobell Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Varför fortsätter spelet när bara fem är kvar kan man fråga sig. Hm. Likadant i sattarna med. Även detta går ju att ge som förslag...(MikeTime orkar) Citera
Mickel Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Varför fortsätter spelet när bara fem är kvar kan man fråga sig. Hm. Var glad för det, andra turrar stannar när det är 16-21 spelare kvar. Citera
MJ Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 20+2, 50+5, 100+10, 200+20 Ja om MikeTime och kompani känner sig lockade att spela med den rejken så beundrar jag ert mod (eller tycker det är väldigt dumt). Citera
Gummo Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Fanns med på min lista det med.... Vet du om det fins ngn bra artikel skriven om hur man bäst spelar en DoN? Hittar ingen här på PF.nu i alla fall.. Citera
Arnan Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Ja om MikeTime och kompani känner sig lockade att spela med den rejken så beundrar jag ert mod (eller tycker det är väldigt dumt). Vrf inte spela då du har oftast 9 såll på bordet som inte har en aning och troligtvis som mike skriver har dom inte ens en aning hur man spelar dom. Då kan man nog skippa den höga raken eftersom man lär ha STORT edge övertag. Citera
Basen Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Vet du om det fins ngn bra artikel skriven om hur man bäst spelar en DoN? Hittar ingen här på PF.nu i alla fall.. http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=49027 Citera
MJ Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Vrf inte spela då du har oftast 9 såll på bordet som inte har en aning och troligtvis som mike skriver har dom inte ens en aning hur man spelar dom. Då kan man nog skippa den höga raken eftersom man lär ha STORT edge övertag. Jag tror inte du inser hur hårt den här höga rejken slår mot ditt resultat. 55% cash för break-even är inte lockande i hu sng och inte lockade i dessa. Jag hade iofs inte spelat om det var halva rejken heller. Ni som är sugna får väl överbevisa mig att sno alla fiskars pengar. Citera
MJ Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Jag kan även tycka att ni ska protestera mot den här höga rejken och påtala att den är dubbelt så hög som standard i branschen. Citera
kardum_88 Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Ganska skoj - för ungefär en månad sedan skrev jag ett brev (inte mail!) till de ansvariga för pokeravdelningen på Svenska Spel där jag listade ett antal förbättringar jag ansåg behövdes i och omkring deras spelutbud.Som nummer 1 på min lista stod införande av DoN. Jag ansåg att DoN skulle införas på samtliga nivåer från 50:- och uppåt. Trist att de valt att införa dom på 200:- och neråt istället. Dock är detta en spelform de infört sista dagarna så det kanske kommer även på de högre nivåerna. Som nummer 2 på min digra lista hade jag krävt en lägre rake på SnG och MTT´s. SvS har i dagsläget en av de lägsta avgifterna för cashgame och jag ansåg att om de nu vill vara sajten nummero uno när det gäller spelaransvar bör de snarast sänka raken så att fler SnG och MTT-lirare väljer SvS. Som nummer 3 önskade jag ett bredare pokerutbud. Texas och Omaha räcker inte. Vore skoj med exempelvis HORSE och liknande. Som en parentes kan jag nämna att när jag lirade några DoN´s idag på SvS visste 3 av de medverkande 10 spelarna inte vad det var för SnG de spelade. Syntes tydligt på deras spelstil.... Något de också erkände i chatten. Tack du är som en gud för mig nu Citera
Gummo Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=49027 Tack tack... Det värsta är att jag faktiskt letade... måste ju varit trög, onykter eller möjligen förtrollad av en häxa. Citera
Arnan Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Jag kan även tycka att ni ska protestera mot den här höga rejken och påtala att den är dubbelt så hög som standard i branschen. Jo det förstår jag mkt väl. Men man ser ändå att folk ligger på runt omkring 15-20% i roi över ett stort antal sngs trots denna höga rejk. Imponerande! Citera
Mr.Lajban Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 Var glad för det, andra turrar stannar när det är 16-21 spelare kvar. Dagens kommentar Citera
Recommended Posts