Gå till innehåll

Vinner 500, förlorar allt! kmr inte längre. Vad gör jag för fel?


Hjoelsson

Recommended Posts

Som rubrik

 

Vad gör jag för fel?

 

Jag vinner 500 sen tar jag in 100, 100 100 100 hela tiden och bara spelar upp och tror jag ska vinna

 

Spelar på chans kort och sen förlorar jag alltid allting.

 

Blir så sur inombords när jag förlorar 500spänn på 3 timmar.

 

Kanske lite slarvigt skrivet men mår fan inte bra nu asså! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet kan ligga i att du tror att du _ska_ vinna. Gör själv samma misstag emellanåt, och blir lika förbannad varje gång. Pauser är viktiga har jag kommit fram till, inte bra att spela 2dygn i sträck o sedan sova 1 för att sen tilta bort hela vinsten nästa session...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubrik

 

Vad gör jag för fel?

 

Jag vinner 500 sen tar jag in 100, 100 100 100 hela tiden och bara spelar upp och tror jag ska vinna

 

Spelar på chans kort och sen förlorar jag alltid allting.

 

Blir så sur inombords när jag förlorar 500spänn på 3 timmar.

 

Kanske lite slarvigt skrivet men mår fan inte bra nu asså! :cry:

 

Som du säger skriver du lite slarvigt. Vad spelar du får spel/nivåer ? Det viktigaste av allt är att du lär dig vad bankrullekrav är för någonting... Finns oändligt mycket bra skrivet här på forumet om att börja spela poker så det är bara att leta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger skriver du lite slarvigt. Vad spelar du får spel/nivåer ? Det viktigaste av allt är att du lär dig vad bankrullekrav är för någonting... Finns oändligt mycket bra skrivet här på forumet om att börja spela poker så det är bara att leta.

 

Hmm,

 

bankrullekrav hjälper inte en förlorande spelare.

 

Av original-inlägget att döma så tror jag du är förlorande long-term och vetetusan om poker är din grejj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm,

 

bankrullekrav hjälper inte en förlorande spelare.

 

Av original-inlägget att döma så tror jag du är förlorande long-term och vetetusan om poker är din grejj.

 

Tack för informationen. Du tror alltså inte att en förlorande spelare kan lära sig att bli en vinnande spelare om man nöter på ? Och hur vet du att han är en förlorande spelare om han lär sig spela på sin nivå. Idag tycks han ju spela enkom på måfå och bortse från allt vad bankrullekrav är. Sen kan man ju vara en vinnande spelare på en viss nivå , gå upp en nivå när rullen tillåter och helt plötsligt vara en förlorande spelare. Då går man tillbaka till sin tidigare nivå och bygger rulle på nytt , så varför menar du att det inte hjälper ??

 

EDIT: Sen håller jag med dig om att poker inte verkar vara hans grej som han beter sig nu , men alla kan utvecklas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för informationen. Du tror alltså inte att en förlorande spelare kan lära sig att bli en vinnande spelare om man nöter på ? Och hur vet du att han är en förlorande spelare om han lär sig spela på sin nivå. Idag tycks han ju spela enkom på måfå och bortse från allt vad bankrullekrav är. Sen kan man ju vara en vinnande spelare på en viss nivå , gå upp en nivå när rullen tillåter och helt plötsligt vara en förlorande spelare. Då går man tillbaka till sin tidigare nivå och bygger rulle på nytt , så varför menar du att det inte hjälper ??

 

EDIT: Sen håller jag med dig om att poker inte verkar vara hans grej som han beter sig nu , men alla kan utvecklas..

 

Du är välkommen.

 

BR-management kommer hjälpa han blöda långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubrik

 

Vad gör jag för fel?

 

Jag vinner 500 sen tar jag in 100, 100 100 100 hela tiden och bara spelar upp och tror jag ska vinna

 

Spelar på chans kort och sen förlorar jag alltid allting.

 

Blir så sur inombords när jag förlorar 500spänn på 3 timmar.

 

Kanske lite slarvigt skrivet men mår fan inte bra nu asså! :cry:

 

Sick1! Med den här bakgrundsinformationen kan jag säga att du borde verkligen vara en vinnande spelare. Något e konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är välkommen.

 

BR-management kommer hjälpa han blöda långsamt.

 

Ok så en vinnande spelare är alltid vinnande från början och är man inte det ska man sluta direkt ?

 

Alternativet är ju att man förstår begreppet rullekrav , börjar på "rätt" nivå (pengar man har råd att förlora), lär sig , och kanske utvecklas.. Skulle tro att det finns många som gulat både 1 o 2 ggr och ändå är vinnande idag. Men tycker du att rullekrav är oviktigt får du ju naturligtvis bortse från det. Jag tyckte bara det verkade som ett bra tips till en uppenbar nybörjare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O sen är det väl så att det inte finns någon pokerspelare utan att dom förlorat pengar i vissa perioder.

 

Ett par intresanta frågor.

 

Hur länge har du spelat Texas Holem på nätet?

På vilka nivåer spelar du?

Hur mycket pokermatte kan du?

Har du läst på med böcker?

Har du tålamod?

Har du verkligen råd att spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är mycket viktigt i poker är ju matten, är nog det stora problemet du spelar säkert för många händer i fel position.

 

Tålamod är ju ett måste när man ska sitta i timmar och folda kort.

 

Och jag tror att ett stort fel till är att man tror att man kan vinna dom där stora pengarna snappt, i dag på nätet så tror ja att dom flesta håller med om att det har blivit svårare att vinna på grund av att kunskapen har ökat och fisken har minskat.

Ett råd till kolla efter varje gång du har spelat antingen du vunnit eller förlorat

var du gör för fel.

Ja hade nog lite samma problem när jag började för 5 år sen men jag började spela sit and go 10 manna för några $ där fick jag mycket erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad gör jag för fel?

Jag vinner 500 sen tar jag in 100, 100 100 100 hela tiden och bara spelar upp och tror jag ska vinna

Spelar på chans kort och sen förlorar jag alltid allting.

Blir så sur inombords när jag förlorar 500spänn på 3 timmar."

 

Skulle tro att du överspelar dåliga kort. Chansar för mycket, slaskar för mycket och blöder bort pengarna? Spelar du toppar och liknande svaga händer för hårt mot många spelare och förlorar? Klarar du öht att läsa andra spelare och klura ut vad de kan sitta på för hand?

 

Ett fel är väl att du TROR du ska vinna (precis som alla andra spelare). Ta det lugnt medan du lär dig spelet och sätt av en summa per dag du kan förlora. Det tar tid att bli bra och kunna läsa spelet och motståndarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något som verkligen gjorde stor skillnad för mig i början var att börja spela flera bord.. innan spelade jag ett eller två bord och då hade iallafall jag väldigt svårt att lägga bra kort, även om någon nästan säkert har dig slagen, för man vet att det mycket väl kan dröja 200 givar innan man sitter på AA igen. Så jag började först med att lira 4 bord och kände genast skillnad, blev otroligt mycket lättare att göra bra folds och man börjar även spela tightare vilket för mig var viktigt på lowlimit FR's. Sen är det bara att lägga till ett bord i taget, jag är uppe i 9 bord nu men försöker ständigt klara av fler... så pröva det! använder du något hjälpprogram? typ PT eller HM? det är också något jag har grymt stor hjälp av i mitt grindande.

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men plz, raderar du mitt inlägg för att jag säger att op är en fisk?

Ber om hjälp?

Han skriver några oläsliga rader om hur han vinner lite först och sen förlorar allt.

Hans stora problem är att han har noll koll och måste göra någonting åt det, antingen kolla cr/dc videos eller läsa massor på olika pokerforum.

Han frågar vad felet är och svaret är att han är en fisk sluta radera meningsfulla inlägg facister!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...