Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har spelat på prima ett par dagar nu på NL20$ halvringar. Har märkt att dom är ganska tighta där. De finns vissa aggresiva spelare men överlag spelar dom ganska rätt fram, höjer när dom har något och viker på flop eller turn om dom inte har något. Vill egentligen bara kolla om andra folk märker samma grejer eller om det är mer ovanligt med så tighta spelare så långt ner i nivå?

Har även misstankar om fel i mitt egna spel mot dessa motståndare och ville höra om de låter vettigt eller om de kanske är något mer jag ska tänka på?

1. Jag brukar tyvärr höja med JKo, QKo, A8o+ och alla PP även i tidig pos men har väl på känn att jag bör hålla de lägre av dessa händer till senare positioner för att vara säkrare på vad som händer på flop ur bluffsynpunkt.

2. Få omslag kommer från motspelare men trots det brukar jag få en letande känsla av att dom kanske bluffar när dom väl trycker tillbaka. I förrgår hade dom luft nästan varje gång dom tryckte tillbaka all-in. Igår hade dom däremot alltid något ganska starkt när dom tryckte tillbaka. Någon på samma nivå och nätverk här som märkt vilket av dom som är de vanliga?

3. Det är riktigt svårt att få in degen när man har träffat något bra. Känns inte som att det är de man tjänar pengar på på den här nivån. Riktigt konstigt enligt mig då jag såg NL$20 som en låg lös nivå. Tjänar man pengar på att hålla igång mycke steals eller är de dom starka händerna man tjänar pengar på?

Postad
Byt nick? Något argument där?
Är man inte nöjd med spelarna så byter man i vanliga fall nätverk. Men du verkar inte vilja spela på något annat ställe än Prima så jag föreslår att du byter nick. Vem vet, det kanske går bättre då.
Postad
Är man inte nöjd med spelarna så byter man i vanliga fall nätverk. Men du verkar inte vilja spela på något annat ställe än Prima så jag föreslår att du byter nick. Vem vet, det kanske går bättre då.

Jag sa inte att jag var missnöjd med motspelarna. Jag sa att jag är missnöjd med min taktik och behöver förbättra den. Jag bad om tips hur jag kan lägga om min spelstil för att klara av den typ av motstånd som finns på den nivån och det nätverket. Känner inte att jag vill ge upp en sida bara för att de går sådär under 3 dagar.

Postad

Hej! Har själv gejmat nl20 på prima och tycker att spelarna är väldigt ärliga. Mestadels väldigt nitiga, vilket gör spelet lite väl tråkigt.

Ett bra sätt att lösa upp spelet imo är att spela totalt maniac och visa väldigt fiskiga händer och konstiga spel i början, för att sedan slå om och bli lite tightare och få bättre betalt senare.

Detta är väl kanske inte världens bästa strategi, tycker dock den är rolig då det blir mycket action, samt att spelarna har en tendens att betala av onödigt mycket under sessionen.

Lycka till med spelet iaf! Ge inte upp :-)

Postad

Jo de känns som att man bör ta vara på chanserna att bluffa en hel del.

Mitt problem har nog som sagt varit att jag fortsätter spela en hand även vid omslag och då försvinner ju alla dom där småvinsterna. Får finslipa skiten.

Har du märkt om de är likadant på NL$10 eller om de är lösare där? Skulle egentligen behöva gå när där tills jag har fått firrat mitt neteller-konto så jag kan få in mer pengar i rullen.