Gå till innehåll

KK en mot en med A på flop


Recommended Posts

Eh, va?

 

Korta bra tankar är bättre än utbyggda dåliga tankar alla dagar i veckan. Man lär sig massor av att lyssna på bättre spelare, exempelvis Rebonius, och ibland göra den lilla jävla ansträngningen att tänka själv (varför vill han göra så? etc), än att höra en dålig postare yra på i en lång ström av svårförståeliga ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, va?

 

Korta bra tankar är bättre än utbyggda dåliga tankar alla dagar i veckan. Man lär sig massor av att lyssna på bättre spelare, exempelvis Rebonius, och ibland göra den lilla jävla ansträngningen att tänka själv (varför vill han göra så? etc), än att höra en dålig postare yra på i en lång ström av svårförståeliga ord.

 

Fair enough. Blir sugen på att tolka ditt svar som att du menar att Rebonius inte kan skriva så att man förstår om han utvecklar sitt resonemang. Jag håller inte med om det. För övrigt är det minst lika utvecklande att lista ut varför nån har fel när har motiverar en felaktig åsikt som varför nån har rätt när han säger typ "jo, så är det". Men du ville väl ändå bara bråka lite med ditt inlägg va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips är att börja tänka i ranges och anpassa sina ranges för att exploatera motståndarens luckor, men samtidigt försöka effektivisera sina ranges så att du "använder rätt sorts händer till rätt sorts saker".

Tänk över det ett tag.

 

Vilka bra träffar checkar du här också?

 

Sorry för tjatet, men är nyfiken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips är att börja tänka i ranges och anpassa sina ranges för att exploatera motståndarens luckor, men samtidigt försöka effektivisera sina ranges så att du "använder rätt sorts händer till rätt sorts saker".

Tänk över det ett tag.

Om vi sätter fi på range liknande 22+ KJ+ J10s+ A8s+ eller lite tajtare?

Brädan är extremt odragig på hans range så troligen är det enda syna han kan syna med ett A ett set eller ibland PP typ 1010-KK. Det köper jag, därför bör vi checka.

 

MEN,

* Stor del av hans range missar flopp och vi får troligen inte ut värde senare i handen heller av J10 så vi kan lika gärna betta hem den nu.

 

* Vissa spelare inducerar du bluff av om du visar svaghet på flopp/turn, är FI en av dessa typer kommer vi tappa värde från vår hand.

 

* Vilka andra träffar på denna flopp checkar du för att balasera upp det checkspelet du nu föredrar? Kommer du checka svaga/medelstarka A? Hur ser din Cbet% ut

 

Jag skulle tycka det vore intressant att se en linje som reb tycker är bra på denna flopp. Check/check/check lär ju inte vara att föredra då vi ofta får betala mer för att se showdown på det sättet än om vi har initiativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ess ess!

 

Jo, det var väl ungefär den jag kom på också... men det är ju en liten range, minst sagt. Några fler? 77 och 55 iaf bör väl vara med, men det är ju få kombinationer det med givet brädan.

 

Funderar på hur stor "trap check/call"-rangen bör vara i relation till "weak check/call"-rangen. Tänkte först att båda ska vara lika frekventa, men det känns som jag är ute och cyklar där eller?

 

Kanske borde jag hålla mig till push/fold-poker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det betyder det inte.

 

Det beror väl iofs på hur stor range vi har?

 

Om vi ger oss själva JJ+ och AK här menar du då att KK aldrig ska vara med i rangen vi satsar med och JJ tex oftare ska vara med i den vi satsar med?

 

Ursäktar på förhand om jag är lite slow och inte fattar alla begrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...