Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Reggade mig precis på en sida för att grinda ut en depositbonus på 3500 poäng (1 poäng = 0,25 rake ur en pott man fått kort i). Jag hade egentligen tänkt att multitabla 8 fullringar på NL20$ och senare NL50$ men de visade sig nu att de är väldigt tunt med fullringar igång. Är det någon idé att multitabla SH på samma nivåer och på ett effektivt sätt få ihop poängen på en månad eller blir man tvungen att ligga på högre nivå?

Anledningen till att jag ville köra fullringar är att potterna borde bli större där även på dom låga nivåerna. En pott måste ju komma över 5$ för att de ska bli något poäng alls.

Eller kommer antalet ökade händer i SH kompensera för detta och få fram enstaka stora potter ändå tror ni?

Och strategin sedan. Fungerar det att köra väldigt tight och dra runt en bonus eller måste man vara med i spelet och spela aggresivt för att försvara sina blinds? När jag säger tight menar jag att bara köra typ 66-AA, AK, AQ endast och glömma resten...

Postad

Medelpotterna är ofta större i shorthanded. Dessutom spelas fler potter per timme så det brukar enligt min erfarenhet gå fortare att grinda in bonusar på shorthanded än fullring. Dock är variansen högre i shorthanded

Postad
Reggade mig precis på en sida för att grinda ut en depositbonus på 3500 poäng (1 poäng = 0,25 rake ur en pott man fått kort i). Jag hade egentligen tänkt att multitabla 8 fullringar på NL20$ och senare NL50$ men de visade sig nu att de är väldigt tunt med fullringar igång. Är det någon idé att multitabla SH på samma nivåer och på ett effektivt sätt få ihop poängen på en månad eller blir man tvungen att ligga på högre nivå?

Anledningen till att jag ville köra fullringar är att potterna borde bli större där även på dom låga nivåerna. En pott måste ju komma över 5$ för att de ska bli något poäng alls.

Eller kommer antalet ökade händer i SH kompensera för detta och få fram enstaka stora potter ändå tror ni?

Och strategin sedan. Fungerar det att köra väldigt tight och dra runt en bonus eller måste man vara med i spelet och spela aggresivt för att försvara sina blinds? När jag säger tight menar jag att bara köra typ 66-AA, AK, AQ endast och glömma resten...

Det är för tight. Men öppna upp först i position.

Postad

Jag har ingen erfarenhet av att bonusgrinda på det sättet du beskriver å andra sidan har jag erfarenhet av att exploatera hundratals spelare som verkar ha samma tankar som du, speciellt de som köper in sig 20% av max o dyl. Det tar inte många händer för pigga spelare att förstå vad du håller på med, oavsett om du sätter dig på fulla eller shorta bord. Du kommer att bli pushad varje gång du agerar vekt pre eller freezar efter floppen, men framför allt finns det ännu större risk att du inte får någon action (du kan givetvis försöka vända detta till din fördel men det är en utmaning i sig).

Mitt förslag är att du sätter dig vid bra bord, dvs med spelare som är sämre än dig. Spelar din allra bästa poker och ser bonusen just för vad det är - BONUS. Se till att tjäna pengar på själva spelet, så tickar bonusen in så småningom av sig självt. Och sist men inte minst, försök ha lite kul under tiden också :-D

Postad

Ah ok då :) Då får jag väl dra ner på det till max 4 bord då och se vad jag kan ställa till med på borden.

Någon som har tips om ställen man kan läsa om bra solida taktiker för tight-aggro spel på några bord samtidigt?

Postad

Körde 3 bord igår i en timme och plussade 2,5 inköp så de blev ju en bra start i varje fall, och fick bara 50 bonuspoäng på den tiden (5$) så jag får väl anse mig besegrad i argumenten för och emot tight bonusgrind :)

Väntade iof för de mesta på PP/AK/AQ/AJ men snodde lite limpade potter i sen pos också. Verkar fungera lagom bra och med lite vana tänkte jag senare sitta på några bord till om de fungerar...

Tack för hjälpen folk!