Gå till innehåll

Vad kommer efter nätpokern?


pokerface

Har poker - tillföljd av av datafusk - kraftigt minskat eller försvunnit från nätet inom fem år?  

201 medlemmar har röstat

  1. 1. Har poker - tillföljd av av datafusk - kraftigt minskat eller försvunnit från nätet inom fem år?

    • Ja, så gott som helt
    • Nej, men säkerligen om ytterligare fem
    • Nej, inte alls, pokerbolagen finner en lösning


Recommended Posts

Aldrig förr har Pokerintresset varit större än nu. Och större lär det bli det kommande året, både i Sverige och utomlands. TV4 börjar snart sända poker för alla svenskar att se och pokerintresset lär eskalera än mer här i detta avlånga land.

 

Alla (?) vet vi nog ändå att pokern så smånningom över nätet kommer att dö ut. Eller hur är era uppfattningar om detta?

 

Om max fem år - men antaglien så lite som tre - tror jag personligen att var och en på sina persondatorer kommer att kunna köra pokerprogram som slår till och med den mest erfarna pokerspelaren i längden. Visst går det att förbjuda detta, men det kommer alltid att finnas uppfiningsrika ungdomar som tar sig förbi pokerbolagens skydd och som utan deras vetskap kör sina pokerprogram i bakgrunden. Lite som APB:s kamp mot dagens unga fildelare men tio ggr värre. Och även om det bara blir ett par % som har den kunskapen att göra ovanstående så lär pokern dö ut om ett par år - åtminnstone över nätet - för vem vill riskera att möta någon vars beräkningskapacitet är så mycket större än sin egen?

 

Ingen spelar idag schak över nätet om pengar av just denna anledning, och om bara ett par år lär säkerligen både hård- och mjukvara vara så långt utvecklade att ingen skydd i världen kan upptäcka pokerprogram som ligger i bakgrunden.

 

Spel över nätet lär inte dö ut för detta? Men vad kommer då efter pokern?

 

Sportvadslagning lär alltid bestå och fortsätta öka eftersom ingen dator någonsin kommer att kunna beräkna vilket fotbollslag som kommer att vinna?

 

Men finns det i längden något spel liknande pokern som i det oändliga kan skydda sig mot datorer? Om poker är tusen ggr svårare för en dator att analysera än shack, vilket spel är då tusen ggr svårare att analysera än poker och sålunda det spel att ta över efter pokern?

 

Slänger även in en omröstning om pokerns vara ell inte vara

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No Limit borde väl alltid en duktig spelare kunna ta pengar på, oavsett om det är en spelare eller en "perfekt" programmerad dator?

 

Fix limit är väl lite en annan grej då momenten bygger mer på matematisk grund och då en dator i längden blir oslagbar?

 

Jag vet allvarligt talat inte men hur som helst så känner inte jag mig fullt bekväm i denna explosion av poker.. Känns helt enkelt inte bra..

 

Men jag är optimist, alltid optimistisk, såklart kommer pokerbolagen finna en lösning mot att det fuskas! Något litet fusk då och då kommer ju alltid slippa igenom men det hålet täcker dom oftast snabbt. Det kommer gå fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att redan idag så finns det spelare som använder sig av pokerbots.

 

Varför skulle det vara fusk att använda ett datorprogram?

 

Jag tror inte att pokerbots kan bli så bra att de kan slå de bästa spelarna.

Däremot kommer de bli så pass bra att de slår medelgoda spelare, men det är antagligigen tillräckligt för att nätpokern ska dö ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokersiterna skulle aldrig släppa ifrån sig miljardvinster så lätt. Själv räknar jag med att alla pokersiter kommer att göra aktioner mot botar inom en snar framtid.

 

Men givetvis kommer det alltid finnas sätt att ta sig runt skydden, det finns det alltid, men frågan är om det kommer vara såpass lätt att en större grupp kommer kunna ha tillgång till botar. Om en väldigt liten del av spelarna på en sida är botar så kvittar det ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att redan idag så finns det spelare som använder sig av pokerbots.

 

Varför skulle det vara fusk att använda ett datorprogram?.

 

Ett datorprogam/bot har väll ändå rätt många fördelar jämfört en människa?

 

Den kan aldrig bli tiltad och den kan spela mycket fler bord än vad en människa kan.

 

Även de bästa spelarna blir nog tiltade efter div. utdragningar och bad beats, detta kan ju aldrig ske hos en bot.

 

För övrigt tror jag aldrig en bot håller på NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde väl vara omöjligt för pokersiterna att upptäcka bots. En bot behöver väl inte kopplas till pokerklienten utan man kan manuellt knappa in vad som sker i boten och sedan själv spela efter botens anvisningar? Jag tvivlar dock på att en bot kan ersätta en mänsklig spelare eftersom den inte kan hantera information i form av reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 20 sekunder hinner inte jag bara ta det uppenbara med i mina beräkningar, på 20 sekunder hinner en dator ta reda på vad motsåndare gjorde i samma situation 3 månader sedan.

 

Jag förstår inte folk som inte tycker att det är fusk. Helt uppriktigt verkar sådana personer lite korkade. Hoppas ingen tar åt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att redan idag så finns det spelare som använder sig av pokerbots.

 

Varför skulle det vara fusk att använda ett datorprogram?

 

Jag tror inte att pokerbots kan bli så bra att de kan slå de bästa spelarna.

Däremot kommer de bli så pass bra att de slår medelgoda spelare, men det är antagligigen tillräckligt för att nätpokern ska dö ut.

 

Solklart att det är fusk. Eller tror du att du någonsin kommer att få använda ett datorprogram på en liveturnering eller livespel? ALDRIG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan enbart tala för NL texas för det är det enda jag spelar och jag kan aldrig i världen tänka mig att en dator skulle vara till nån hjälp för mig. Att plicka in vad som händer och sen då? vad ska den räkna ut?

 

Det är ju hela tiden vad man känner på sig hur mycket han betta om han är tom om man kan sno potten, om man ska slowplaya den här gången eller vad som helst över betta potten eller betta 75 % av potten.

 

Jag skulle aldrig kunna ha någon hjälp av en dator möjligtvis en dator som snabbt räknar ut odds att syna en all-in efter att jag har gissat killens kort, men det är väldigt sällan sådana situationer uppstår, och det är inte helt omöjligt att räkna ut själv.

 

Sen får jag nog svårt att tro att en dator inte skulle gå på tilt på 0.25/0.5 borden för det kan ingen i hela världen hålla sig ifrån ;)

 

Men kanske att om 5 år dom har lyckats få fram ett program som överlever raken på 0.25/0.5 NL texas även om det borde vara extremt lätt för en icke supertomte att överlista datorn rätt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan enbart tala för NL texas för det är det enda jag spelar och jag kan aldrig i världen tänka mig att en dator skulle vara till nån hjälp för mig. Att plicka in vad som händer och sen då? vad ska den räkna ut?

 

Det är ju hela tiden vad man känner på sig hur mycket han betta om han är tom om man kan sno potten, om man ska slowplaya den här gången eller vad som helst över betta potten eller betta 75 % av potten.

Allt det där kan formuleras spelteoretiskt. Det är dock svårt att lösa detta spelteoretiska problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sökt men inte funnit. Folk talar om pokerbotar och program. Kan man läsa mer någonstas om dessa saker? Hur fungerar de? Vilka program funkar bra? Finns det virus som gör att man kan se en motspelares kort? Jag är väll bara konspiratorisk anser endel men en boom som växer i denna takt som pokerboomen oavsett innehåll spricker alltid någongång.

 

Ett företag, vilket som helst håller helst tyst om bedrägerier för att inte skapa dålig publicitet. Pokerföretag är inget undantag. Finns nog mycket information och intressanta saker som har hänt och händer utan att vi vanliga dödliga vet något..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...