Gå till innehåll

Riktigt aggresiv spelstil NL25$ 6man


ZizziRoger

Recommended Posts

Ville bara slå en kik här om någon vill utveckla varför de är bra alternativt dåligt att köra med den strategi jag förklarar här nedan?

 

Har i helgen testat på NL25$ 6man på PKR och spelat riktigt aggresivt. Höjning i nästan varje pott, främst i sen position men gärna i tidig också för att helt enkelt driva igenom en riktigt lös image. Det händer även att jag synar ner någons all-in om den är under 5$ trots att jag är medveten om att jag kanske har 75% risk att förlora. Dels för att se vad dom spelar, men även återigen, för att representera en riktigt lös och dålig image.

 

Får jag mothugg släpper jag händer som inte är starka och låter inte potterna bli högre än max 10$ totalt om jag inte tror att jag vinner.

 

Mina fördelar jag ser i detta spelet är:

- Minskad risk att bli uttråkad som i sin tur ökar min inställning till att lätt kunna folda en hand och gå vidare på nästa.

- Större chans att folk synar när jag väl sätter bra händer och satsar stort "som den fisk jag är".

 

Nackdelarna

- Dåligt rykte. Men internet är anonymt så jag är egentligen inte så noga med det.

- Svänger mycke i ekonomin.

 

Diskutera, utveckla och hjälp mig bestämma om detta bara var lönsamt en helg eller om de kan vara en vinnande strategi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ja... Försökte få lite tips på aggresiv taktik, men spydiga ironiska svar är tydligen de man kan vänta sig vid letande av hjälp på ett av sveriges största pokerforum... Man tackar

 

Det är tyvärr så.

Din spelstil kommer inte generera några pengar i längden. Marginalerna för att vinna pengar på poker är små och det är stor skillnad på att spela aggressivt och dumdristigt, det du beskriver låter mer dumdristigt.

Att försöka bygga en dålig/lös image genom att syna all in med dåliga händer är en mycket dålig idé, det gör ingenting annat än att kosta dig massor av pengar i princip.

 

"Minskad risk att bli uttråkad som i sin tur ökar min inställning till att lätt kunna folda en hand och gå vidare på nästa."

Detta är inte ett agrument för att spela dåligt, blir du uttråkad får du antingen spela kortare sessioner eller flera bord(om du kan hantera det ofc).

Att höja sämre händer i sen position kan du göra som steal men inte i tidig position.

 

Jag tror du behöver lite hjälp på vägen att bygga upp en vinnande strategi från början och att börja spela väldigt löst och aggresivt tror jag ingen klarar, skulle gissa att alla som nu är lösa/aggresiva och duktiga har börjat med att vara tighta och utvecklat sig därifrån och det tror jag du också ska göra.

 

Jag föreslår att du registrerar dig på cardrunners.com, deucescracked.com eller pokercampus.se och kollar egenom massa videos där, jag har för mig att en spelare som heter "bystmar" har gjort en serie om hur man vinner på smallstakes som ska vara bra. Den passar nog dig.

 

Jag hoppas du inte tycker jag var elak nu med det jag sa om ditt spel, skrev enbart för att försöka hjälpa dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna ner allting har jag inte sagt. Dessa AI-synar jag pratar om sker väldigt sällan och händer för det mesta när jag tycker jag kan betala för att se vad en person spelat som jag är nyfiken på. Kanske händer 1 gång på 2 timmar.

 

Det jag menar med aggresivt är inte att syna ner allting. Får jag mothugg så lägger jag mig. Antingen leder jag en pott med höjningar, eller så lägger jag mig. Jag vill ha initiativet hela tiden annars slänger jag mina kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Asså, vad är det exakt du vill att vi ska svara på? Om det är bra eller dåligt beror ju främst på om du vet vad du gör (och varför du gör det). Man SKA väl spela en aggro-typ av poker, men man måste ju samtidigt veta varför man gör som man gör, annars har det väl inget syfte?

 

Skulle föreslå att du reggar dig på PS lr FTP, där du kan multitabla lite fler bord, så kan du tighta till spelet lite utan att bli uttråkad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade stampla in på i princip exakt den spelstil du nämner en sen natt då jag va trött och irriterad, höjde i princip varje hand och utav kanske 100händer på den session förlora jag typ ett par stycken högst, byggde även upp stack från buy in:en på 3$ till 50$. Tror dock mest jag hadde fruktansvärt mycket medrigg och tur. Tror aldrig sådant löst spel fungerar i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Lycka till med den aggressiva spelstilen! Våga testa den, jag har själv gjort det, och vet exakt vad du menar. Synade många trebets ai från shorties med typ allt jag slog upp med. Jag tror att det kan vara en vinnande strategi om du lär dig att växla tempo någorlunda. Variansen är extrem, och du kommer coina en del. Själv hatar jag cg så jag slutade efter några veckor. Men roligt, det var det.

Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...