Gå till innehåll

Lära sig bli disciplinerad


Jimmit

Recommended Posts

1. Det har jag börjat försöka med, plussat tre inköp idag, troligen mycket beroende på det, och även att jag börjat spela MYCKET mer på positionen.

 

2. Stoploss, innebär en max-förlorargräns? :) Där brukar jag köra ett inköp per session, hoppas det är tillräckligt?

 

3. Det va en idé!

 

4. Där är nog en svaghet, spelar fortfarande gärna förmycket på kvällen, MÅSTE FÖRBÄTTRAS!

 

5. Hoppas 2 innebandyträningar (1,5h), 2 löparpass (5km) och en match i veckan är tillräckligt. Får svårt att hinna med mer även om jag skulle vilja :-(

 

 

 

Har även ett par händer jag vill ha lite kritik på:

http://www.liquidpoker.net/h/623791

http://www.liquidpoker.net/h/623795

Ser bra ut och du är medveten om vad du behöver förbättra.

 

Angående händerna så är det inte mycket att säga, standardsituationer där man hamnar allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte komma med några micro-stakes tips.

Detta är bara mina tips. Inga standard-tips. :-)

 

1: Tänk på att cirka 95% av motståndarna är SUPERfiskar.

2: Med tanke på ovan, överanalysera inte händer.

3: Din betsize på potterna behöver inte vara så uträknade. Har du nöten så beta gärna pott eller till och med över pott. Folk bryr sig generellt inte.

4: Limpa många händer. När du träffar får du ofta bra betalt.

 

5: Vill du vara säker på att plussa, om än sakta, så vänta in händer där du är ganska övertygad om att du har bästa handen och spela aggresivt som fan. Håll nere potterna då du har marginella händer.

 

Detta lirade jag efter när jag körde 0.5/1 kr och det funkade riktigt bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter dina forsta hander du posta sa maste jag saga, du ar inte bra pa poker sa tro inte att dina forluster beror pa otur eller liknande. Du betar fel, pa fel stallen och staller all in med helt fel saker... skulle personligen alska att ha dig vid mitt bord, om du nu hallit pa mer an 4 manader eller nagot med poker skulle jag nog lagt ner da det nog inte ar nagot for dig, for efter man last sadana bocker x ggr och spelar som du om du nu hallit pa langre an 4 manader sa har man nog varken talangen eller disciplinen for spelet. That's the hands up...

 

1a handen, katastrof med stall och overbet pa river...

2a helt ok

3e extremt kasst att inte raisa pre och sen att stalla rivern

4e samsta jag sett, synen pre... synen turn, beten river du fortjanar att forlora vartenda ore sa som du spelar.

5e sjukt kass syn pa turn utan nagon read

6e helt standard, kk=alltid all in pre om det gar, samma med ak och qq generellt.

7e aq, helt ok spelat skulle dock inte beta pa floppen personligen.

 

Sa som sagt poker ar nog inte din grej och du ar INTE bra pa det nagonstans, inse dina svagheter annars kommer du aldrig plussa...

 

Edit: En sak till, en regel om du har lite vett inom dig... BLUFFA ALDRIG, aldrig aldrig aldrig du kommer tjana extremt mkt mer i langden pa att ALDRIG bluffa an om du gor det pa den nivan du spelar pa och med den kapaciteten for tillfallet besitter inom pokerkunskap. SLUTA GENAST!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter dina forsta hander du posta sa maste jag saga, du ar inte bra pa poker sa tro inte att dina forluster beror pa otur eller liknande. Du betar fel, pa fel stallen och staller all in med helt fel saker... skulle personligen alska att ha dig vid mitt bord, om du nu hallit pa mer an 4 manader eller nagot med poker skulle jag nog lagt ner da det nog inte ar nagot for dig, for efter man last sadana bocker x ggr och spelar som du om du nu hallit pa langre an 4 manader sa har man nog varken talangen eller disciplinen for spelet. That's the hands up...

 

1a handen, katastrof med stall och overbet pa river...

2a helt ok

3e extremt kasst att inte raisa pre och sen att stalla rivern

4e samsta jag sett, synen pre... synen turn, beten river du fortjanar att forlora vartenda ore sa som du spelar.

5e sjukt kass syn pa turn utan nagon read

6e helt standard, kk=alltid all in pre om det gar, samma med ak och qq generellt.

7e aq, helt ok spelat skulle dock inte beta pa floppen personligen.

 

Sa som sagt poker ar nog inte din grej och du ar INTE bra pa det nagonstans, inse dina svagheter annars kommer du aldrig plussa...

 

Edit: En sak till, en regel om du har lite vett inom dig... BLUFFA ALDRIG, aldrig aldrig aldrig du kommer tjana extremt mkt mer i langden pa att ALDRIG bluffa an om du gor det pa den nivan du spelar pa och med den kapaciteten for tillfallet besitter inom pokerkunskap. SLUTA GENAST!

 

Ojdå, jag trodde jag började komma in i det nu efter att analyserat mitt spel lite. Idag har jag gått plussat 3,5 inköp på en dryg timmas spel (två bord). Medveten om att mina första händer var katastrofala. Här kommer några som kanske inte är lika dåliga?

 

http://www.pokerhand.org/?3810129

http://www.pokerhand.org/?3810130

http://www.pokerhand.org/?3810131

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter dina forsta hander du posta sa maste jag saga, du ar inte bra pa poker sa tro inte att dina forluster beror pa otur eller liknande. Du betar fel, pa fel stallen och staller all in med helt fel saker... skulle personligen alska att ha dig vid mitt bord, om du nu hallit pa mer an 4 manader eller nagot med poker skulle jag nog lagt ner da det nog inte ar nagot for dig, for efter man last sadana bocker x ggr och spelar som du om du nu hallit pa langre an 4 manader sa har man nog varken talangen eller disciplinen for spelet. That's the hands up...

 

1a handen, katastrof med stall och overbet pa river...

2a helt ok

3e extremt kasst att inte raisa pre och sen att stalla rivern

4e samsta jag sett, synen pre... synen turn, beten river du fortjanar att forlora vartenda ore sa som du spelar.

5e sjukt kass syn pa turn utan nagon read

6e helt standard, kk=alltid all in pre om det gar, samma med ak och qq generellt.

7e aq, helt ok spelat skulle dock inte beta pa floppen personligen.

 

Sa som sagt poker ar nog inte din grej och du ar INTE bra pa det nagonstans, inse dina svagheter annars kommer du aldrig plussa...

 

Edit: En sak till, en regel om du har lite vett inom dig... BLUFFA ALDRIG, aldrig aldrig aldrig du kommer tjana extremt mkt mer i langden pa att ALDRIG bluffa an om du gor det pa den nivan du spelar pa och med den kapaciteten for tillfallet besitter inom pokerkunskap. SLUTA GENAST!

 

 

uttömande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortfarande problem med att hantera förluster av +för månaden !!!

 

Ex, plussar man 100$ idag men sumpar 60$ imorrn blir jag så frustrerad, mitt största problem inom pokern ! :-(

 

De ska gärnas genom sura utdrag etc. :shock:

 

Haha.. my prob to.

 

Känns som man inte kommer någon vart. Och humöret från gårdagen blir som bortblåst.

 

Sedan klarar jag inte av att ta backsessioner heller. För det mesta jobbar jag tillbaka. Men det händer att jag backar 2-3 k istället för 500-800kr där man kanske borde lagt av för dan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...