Bjorn_ Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (8 handed) Har just klivit upp från $1/2 till £1/2 på crypto och finner spelet förtjänstfullt löst och passivt. Dock inga specifka reads. MP3 postar BB ur position Preflop: Hero is MP2 with 8 9 UTG folds, MP1 folds, Hero calls, MP3 checks, CO folds, button folds, SB calls, BB checks Att openlimpa med 89s från MP2 är kanske ett gränsfall normalt sett men med en extra postad BB tycker jag att det är en klar syn. Flop: Q 7 5 (4 SB) (4 players) SB checks, BB checks, Hero bets, MP3 folds, SB calls, BB calls Med håldrag till färgstege känns det ju som en given värdebet. Kan jag dessutom köpa knappen och/eller ett frikort på turn är det ju dessutom en extra bonus. Turn: T (3 BB) (3 players) SB checks, BB checks, Hero bets, SB folds, BB calls Given bet, skulle någon mot förmodan ha högre färg har jag ju dessutom en 2 outs redraw till färgstege. (Inte för att jag tror att det behövs.) River: Q (5 BB) (2 players) BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls Att man skall betta är ju självklart. Frågan är ju sedan mot hans raise hur man bedömmer chanserna för att han har tripps gentemot högre färg eller möjligtvis kåk. Kanske borde jag trebettat här? /Bjorn * RP, ett försök till lite mer beskrivande - QoS * Citera
Hjort Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Jag skulle höjt med motivationen att om han spelat så jäkla fel att han inte höjt med färgen/tvåparet på de tidigare gatorna så är din strategi ändå rejält +EV mot honom. Och om han spelat någorlunda vettigt innan så har han ju inte någon av de händerna. Jag hoppas med andra ord att det är en passiv tomte som hittat trissen på river. Citera
Toan Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Jag skulle höjt med motivationen att om han spelat så jäkla fel att han inte höjt med färgen/tvåparet på de tidigare gatorna så är din strategi ändå rejält +EV mot honom. Och om han spelat någorlunda vettigt innan så har han ju inte någon av de händerna. Jag hoppas med andra ord att det är en passiv tomte som hittat trissen på river. What he said... Jag får verkligen uppfattningen att han sitter på trissen och inte kåken. MEN det kan ju som sagt vara en passiv tomte som spelat tvåpar med Q i topp väldigt försiktigt. Höja är alltså det jag hade gjort. Citera
Pimpen Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Håller med de andra om att det verkar lite passivt av honom att dra på en checkraise först på riv om han nu har högre flush eller kåk. Jag skulle läst det som han checksynat en Q med en halvtskig kicker. Hur gick det förresten? Citera
ElNeko Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Antingen är han en sanslöst svag och passiv spelare, eller en tight spelare som alltid söker C-R. Innan jag vet något om spelaren hade jag antagit att han slowspelat två paret eller trissen på floppen, alternativt slöspelat färgen på turn. Jag hade bara synat hans C-R på rivern och sett till att lägga till en note på honom. Jag tror att hans ursprungsplan var att C-R dig på turn, men han blev rädd för färgen och valde att bara syna ner istället. Sitter han med triss i damer på rivern, då har han noll koll på spelet och jag brukar åtminstone ge mina motståndare the benefit of the doubt innan jag idiotförklarar dem. Jag skulle synat med din färg, men med A hög färg hade jag trebettat. Posta gärna resultatet! Citera
Hjort Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Fast jag tycker ju det är mer idiotiskt att inte raisa färgen/tvåparet på turn än att checkraisa rivern. Det var åtminstone min ursprungstanke. Citera
ElNeko Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Fast jag tycker ju det är mer idiotiskt att inte raisa färgen/tvåparet på turn än att checkraisa rivern. Det var åtminstone min ursprungstanke. Tycker du det är bättre spel att C-R rivern med triss i damer i det här läget jämfört med att check-syna med två par när ev. färg går in på turn? Citera
Hjort Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Tycker du det är bättre spel att C-R rivern med triss i damer i det här läget jämfört med att check-syna med två par när ev. färg går in på turn? Blir rätt tveksam när jag tänker på det, båda känns som rätt kassa spel. Men jag gillar verkligen inte checksynen på turn med färg/tvåpar. Finns ju ingen anledning att tro att betaren är särskilt stark i det läget och det blir ju heads-up. Citera
Recommended Posts